Gå til innhold

Religion?

Gjest Princess Peach

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach
Skrevet

Hvilken religion hører du til? Er du religiøs på noen måte?

Jeg er kristen (medlem i statskirken), men føler meg ikke religiøs (dvs "personlig kristen"). Likevel synes jeg av og til det er fint å gå i kirken f.eks. på julaften og 17. mai og slikt.

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

9

• Osiris

7

• Hawkwind

6

• Mrs. Wallace

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg finnes ikke religiøs og er hverken døpt eller konfirmert. Men har ikke noe problem selvsagt med at andre er religiøse, så lenge de ikke bikker helt over.

Skrevet

Tror ikke jeg er kristen,men tror på"noe"allikevel ;o)

Er født og oppvokst som JV,gikk ut fra det da jeg var 24 år.

Tøff opplevelse.Omtrent hele min familie er JV,dermed lite kontakt med dem.

Når jeg sier jeg tror på "noe",mener jeg at det finnes mere mellom himmel og jord en vi aner....

Hilsen

candyqueen_83
Skrevet

i kirken på 17.mai? Har jeg aldri hørt om..

Gjest jeg er muslim
Skrevet

Jeg finnes ikke religiøs og er hverken døpt eller konfirmert. Men har ikke noe problem selvsagt med at andre er religiøse, så lenge de ikke bikker helt over.

Etter å ha vært troende og såkalt kristen i mange år, endte jeg opp med å konvertere til islam.

Jeg ble drevet av nysgjerrighet ang. hva disse terroristene la til grunnf for sine handlinger.

Ble kjent med mange vanlige, gjennomsnittlige muslimer, via internett og jobb.

Så endte det med at jeg konverterte.

Skrevet

Etter å ha vært troende og såkalt kristen i mange år, endte jeg opp med å konvertere til islam.

Jeg ble drevet av nysgjerrighet ang. hva disse terroristene la til grunnf for sine handlinger.

Ble kjent med mange vanlige, gjennomsnittlige muslimer, via internett og jobb.

Så endte det med at jeg konverterte.

Jeg tror på Gud og jeg vil påstå at det virker som om han tror på meg også.

:)

Det vil si at det kjennes som om han er der/her.

Jeg er vokst opp i Norge, i den lutherske tro, og derfor er jeg veldig glad i salmene og sangene som hører kirken til. Så jeg skulle gjerne gått m er i kirken. Men jeg orker veldig få prester. Vet ikke hvem som er verst, heisanheisan, folkens-prestene eller de mer helvetesorienterte.

Skrevet

Jeg er personlig troende, men går ikke i kirken. Har lest om stort sett alle religioner vi har, og fant det beste i Ny Testamentet.

Gjest Princess Peach
Skrevet

i kirken på 17.mai? Har jeg aldri hørt om..

Mamma og pappa pleier av og til å gå i kirken på 17. mai, det er faktisk veldig koselig. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg tror på Gud og jeg vil påstå at det virker som om han tror på meg også.

:)

Det vil si at det kjennes som om han er der/her.

Jeg er vokst opp i Norge, i den lutherske tro, og derfor er jeg veldig glad i salmene og sangene som hører kirken til. Så jeg skulle gjerne gått m er i kirken. Men jeg orker veldig få prester. Vet ikke hvem som er verst, heisanheisan, folkens-prestene eller de mer helvetesorienterte.

Nei, dårlige prester kan ødelegge veldig mye for kirken. Sist gang jeg var i kirken (under en konfirmasjon), var det en veldig flink prest, og hele menigheten storkoste seg. :)

Skrevet

Ikke medlem av noe trossamfunn, og går bare i kirken når jeg føler at jeg absolutt må. (Konfirmasjoner, bryllup og begravelse)

Skrevet

Jeg er medlem av statskirka, men betegner meg ikke som noen "personlig kristen". De gangene jeg er i kirka er julaften, bryllup, dåp, begravelser

Skrevet

Satanist, selvfølgelig. Mitt mål i livet er å åpne helvetes syv porter og få tilgang til evig pine, tårer og tenners gnissel.

"..................................."

Gjest Princess Peach
Skrevet

Satanist, selvfølgelig. Mitt mål i livet er å åpne helvetes syv porter og få tilgang til evig pine, tårer og tenners gnissel.

"..................................."

Selvsagt, noe annet trodde jeg heller ikke om deg. :)

candyqueen_83
Skrevet

Mamma og pappa pleier av og til å gå i kirken på 17. mai, det er faktisk veldig koselig. :)

Visste ikke at det var noe opplegg i kirken på 17.mai jeg.. Da lærte jeg noe nytt :)

Gjest gruffalo
Skrevet

Hedningepakk. Og kraftig motstander av alle spesielle hensyn gitt til religionstilhørende, det være seg blasfemiparagrafer, statsstøtte eller kristne formålsparagrafer.

Skrevet

Selvsagt, noe annet trodde jeg heller ikke om deg. :)

Ha en jævli dag :-)

Tror kanskje jeg skal gå på trening i dag, i stedet for å ta t-banen...fordi det er så jævli :-)

"................................"

Skrevet

Hedningepakk. Og kraftig motstander av alle spesielle hensyn gitt til religionstilhørende, det være seg blasfemiparagrafer, statsstøtte eller kristne formålsparagrafer.

"Hedning" betyr en fra heden, som kan innebære en lang rekke gamle naturreligioner og andre religioner som kom før den kristendommen vi kjenner i dag. Så hvis du er hedning, så må du spesifisere hva slags :-)

"........................................"

Gjest gruffalo
Skrevet

"Hedning" betyr en fra heden, som kan innebære en lang rekke gamle naturreligioner og andre religioner som kom før den kristendommen vi kjenner i dag. Så hvis du er hedning, så må du spesifisere hva slags :-)

"........................................"

hedning m1 (norr heiðingi, av foreld heden adj, besl med hede, fordi folk som bodde i udyrkede områder ble senest kristne) hedensk person; person som ikke tror på Gud drive misjon blant h-ene / han er en reinspikka h-

jeg går for den siste tolkningen der. Ateist om du vil, rent bortsett fra at jeg er så motstander av bombastisk tro at jeg blir nødt å si agnostiker =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...