Gå til innhold

Religion?

Gjest Princess Peach

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke :-)

Jobbmessig sitter jeg på kontor hele tiden - og jobber forøvrig ikke i Oslo *s*

Har av og til vært på litt kursing mer eller mindre relatert til hva jeg jobber med - sist gang mindre direkte relatert til jobb når jeg ble kurset litt i IT-sikkerhet i september.

Jobber du litt utenfor Oslo? I nordøstlig retning?

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

9

• Osiris

7

• Hawkwind

6

• Mrs. Wallace

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jobber du litt utenfor Oslo? I nordøstlig retning?

Noe såntno ja.

Nordøst for noen deler av Oslo ihvertfall - et sted hvor det graves fryktelig mye for tiden *s*

ShitDiddelyDo
Skrevet

Medlem av statskirka, men det er kun fordi jeg har vært for lat til å melde meg ut og forstår det sånn at kirkemafiaen får statstøtte for meg helt til jeg aktivt melder meg inn i noe annet.

For mye pes.

Jeg tilhører ingen religion, og tror bibelen er verdens største løgn.

Jeg er åpen for at det kan finnes en Gud eller hva det nå måtte kalles, men ikke som beskrevet i bibelens eventyr.

Skrevet

Noe såntno ja.

Nordøst for noen deler av Oslo ihvertfall - et sted hvor det graves fryktelig mye for tiden *s*

"et sted hvor det graves fryktelig mye for tiden"

Ja, det utelukker jo store deler av osloområdet... ;o)

Skrevet

"et sted hvor det graves fryktelig mye for tiden"

Ja, det utelukker jo store deler av osloområdet... ;o)

Hehe, har ikke gjort det til en hemmelighet før da, så kan likegodt si det rett ut. Jeg jobber for statskirken avd. Lørenskog, hvor jeg er saksbehandler for et par menighetsråd.

For et års tid siden la jeg ut link til TV-sending husker jeg; var med på innslag på TVRomerike i anledning menighetsrådsvalget *s*

Gjest Aviaana
Skrevet

Tror du burde lese en del om bibelforskning.

Eller snakke litt med en litt mer opplyst, moderne prest om det.

Det er noe med at Bibelen skal leses og forståes i konteksten av den tidsalder og den kultur hvor den ble nedskrevet.

Selv om man stadig finner mennsker som mener Bibelen skal leses og forståes på en såkalt bokstavtro måte; er det heldigvis færre og færre som er så ekstreme.

"Tror du burde lese en del om bibelforskning.

Eller snakke litt med en litt mer opplyst, moderne prest om det.

Det er noe med at Bibelen skal leses og forståes i konteksten av den tidsalder og den kultur hvor den ble nedskrevet."

Det blir jo også et problem. Betyr det da at enhver kan tolke bibelen som h*n vil?. Da er noe av poenget med bibelen borte. Da er jo alle synder lov. og de 10 bud kan tolkes på 1000 måter.

Blir veldig komplisert det der.

Men jeg forstår deg og hva du tenker. Jeg forsøker også å tilpasse det til konteksten, men ting er vanskelig å forstå og tolke likevel.

Skrevet

tøft. har lest en del om paganisme/wicca. har et par bøker om det, og har lest på nett. Aldri vært troende, men funnet det meget interessant. Virker som en veldig fin religion :)

Kan identifisere meg med mye av det paganistene "står for".

Har registrert at det har blitt mye mer oppmerksomhet rundt Wicca de siste årene. Mange tror vi lever slik som i "Charmed" og "Sabrina" :)

Skrevet

Hehe, har ikke gjort det til en hemmelighet før da, så kan likegodt si det rett ut. Jeg jobber for statskirken avd. Lørenskog, hvor jeg er saksbehandler for et par menighetsråd.

For et års tid siden la jeg ut link til TV-sending husker jeg; var med på innslag på TVRomerike i anledning menighetsrådsvalget *s*

Ah, skjønner. Da er vi i beslektede "bransjer", og det er ikke utenkelig at vi har vært på noe felles. ;o)

Skrevet

Har registrert at det har blitt mye mer oppmerksomhet rundt Wicca de siste årene. Mange tror vi lever slik som i "Charmed" og "Sabrina" :)

Jeg er litt mer opplyst enn som så ;)

Har du forresten kjennskap til paganist-bandet Inkubus Sukkubus?

Skrevet

Ah, skjønner. Da er vi i beslektede "bransjer", og det er ikke utenkelig at vi har vært på noe felles. ;o)

Kan hende - men er rimelig sjelden på happenings utenfor kontoret da.

De gangene det skjer, er det i kirkelig regi - KA-kurs. Og har vært på en sak i regi av KNIF.

Skrevet

Noen tilber TupperWare?

Orakelet som sier pffft når man klemmer på det.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Noen tilber TupperWare?

Gjør det?

Skrevet

Noen tilber TupperWare?

Imponert over at du har fått med deg Tupperware-piffien! ;-)

Skrevet

Jeg er litt mer opplyst enn som så ;)

Har du forresten kjennskap til paganist-bandet Inkubus Sukkubus?

Skjønte av nicket ditt at du ikke er av de uopplyste. :) Kjenner ikke til gruppa, men det virker som bra musikk! Søkte de opp og lytta på et spor på hjemmesida deres.

Skrevet

Skjønte av nicket ditt at du ikke er av de uopplyste. :) Kjenner ikke til gruppa, men det virker som bra musikk! Søkte de opp og lytta på et spor på hjemmesida deres.

Før var det bilde av meg på hjemmesiden dems hehe. Så ut som det var borte nå. Jeg var publikum på en konsert på Hulen i Bergen :)

Skrevet

Noen tilber TupperWare?

Mora mi er prest der :)

Skrevet

Det ble litt "Ringenes herre"-romantikk for meg det der...

Det er nok langt fra Ringenes Herre :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...