Gå til innhold

Religion?

Gjest Princess Peach

Anbefalte innlegg

Gjest bare lurte litt
Skrevet

Meldte meg ut av kirka for ca 30 år siden og har ikke angret en eneste dag. Syns ikke noe om å fortelle for mye om hva jeg tror på, men holder meg til en side av Wicca.

"Osiris (Greek language, also Usiris; the Egyptian language name is variously transliterated Asar, Aser, Ausar, Wesir, or Ausare) is the Egyptian god of life, death and fertility."

Hva er du mest opptatt av -livet, fruktbarhet eller døden ?

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

9

• Osiris

7

• Hawkwind

6

• Mrs. Wallace

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Osiris (Greek language, also Usiris; the Egyptian language name is variously transliterated Asar, Aser, Ausar, Wesir, or Ausare) is the Egyptian god of life, death and fertility."

Hva er du mest opptatt av -livet, fruktbarhet eller døden ?

Nicket mitt har ingenting med personlig religion å gjøre. Jeg brukte tidligere nicket Kermit, fra 97 tror jeg det var. .Så en dag fikk jeg ikke logga inn med det, og måtte velge te nytt nick. Da lå det et Illustrert Vitenskap på bordet med en artikkel om gresk mytologi og historie, og deriblant sto Osiris nevnt. Det var ledig, og siden har jeg brukt det nicket. Kermit brukes i dag av en annen enn meg, jeg holder meg til ett nick.

Skrevet

Mora mi er prest der :)

Sogneprest i TupperWare-sekten?

Der er det mye svartekunster (svarte penger). Ligningsvesenet ruller dem inn lett som ingenting hvis de vil. Kunstene ligger i gråsonen mellom hobby/religion og himmelske lønnsinntekter. Men lønn i himmelen som forskutteres på jorda skal det skattes av. Hvis kollekten blir litt for stor, kommer momskrav, arb.giveravgift og straffekollekt like fort som bønner. Jeg har aldri hørt så mange rare tolkninger av de himmelske skattelovene som fra den kanten. Rent bortsett fra de i alternativ medisin og åndemaningsbransjen.

Skrevet

Sogneprest i TupperWare-sekten?

Der er det mye svartekunster (svarte penger). Ligningsvesenet ruller dem inn lett som ingenting hvis de vil. Kunstene ligger i gråsonen mellom hobby/religion og himmelske lønnsinntekter. Men lønn i himmelen som forskutteres på jorda skal det skattes av. Hvis kollekten blir litt for stor, kommer momskrav, arb.giveravgift og straffekollekt like fort som bønner. Jeg har aldri hørt så mange rare tolkninger av de himmelske skattelovene som fra den kanten. Rent bortsett fra de i alternativ medisin og åndemaningsbransjen.

Har aldri hørt denne presten har fått noen lønn jeg .)

Skrevet

Har aldri hørt denne presten har fått noen lønn jeg .)

Bare kjøper og fyller skapene med smarte bokser?

Jernia har stort sett det samme til halve prisen.

Gjest Baugspryden
Skrevet

Bare kjøper og fyller skapene med smarte bokser?

Jernia har stort sett det samme til halve prisen.

Var det du som etterlyste forskningsresultater for *hokuspokusmedisin*?

*Tulleakupunktur* virker(!)

Se link

:)

Skrevet

Var det du som etterlyste forskningsresultater for *hokuspokusmedisin*?

*Tulleakupunktur* virker(!)

Se link

Link og link.

Gjest Baugspryden
Skrevet

Jepp. Placebo er effektivt.

Det mest kjente placebo er alkoholfri drikke som blir utgitt for å være alkohol.

Noen blir lurt, andre ikke. Noen få blir stupfulle, kaster opp og er fyllesjuke dagen etter. Fyllesjuke er mye psykosomatisk, så det er ikke så rart.

Hørt om tilfeller, ja. Det må vær en vanvittig opplevelse.

Tro kan flytte fjell, det er noe i det.

Når får du tid til det du vet?

Skrevet

http://www.forskning.no/Artikler/2006/september/1157457742.06

Og her står det også om viktigheten av dokumentasjon, som du også forespør.

Jeg forkynner også viktigheten av å rulle folk i tjære og fjær og jage dem fra byen. Det gjorde de i gamle dager med kvakksalvere.

Det burde opprettes et "lattergalleri" med opplisting av lurererier. Vi har jo spøytvarsleren fra før, men det burde finnes et sted med mulighet for offentlig utskjelling og trusler om represalier, brenning, grisebanking og hudfletting.

Gjest Baugspryden
Skrevet

Jeg forkynner også viktigheten av å rulle folk i tjære og fjær og jage dem fra byen. Det gjorde de i gamle dager med kvakksalvere.

Det burde opprettes et "lattergalleri" med opplisting av lurererier. Vi har jo spøytvarsleren fra før, men det burde finnes et sted med mulighet for offentlig utskjelling og trusler om represalier, brenning, grisebanking og hudfletting.

Er med på den med tjære og fjær, men det andre var litt drøyt..

Skrevet

Er med på den med tjære og fjær, men det andre var litt drøyt..

Noen gir seg ikke på tørre møkka, og lurer folk i årevis. Så lenge det bare er lommeboka som lider, og muligens stolthet, så skjer det lite i Norge.

Det er liten risiko å selge lureri, da det sjelden eller aldri gir andre bivirkninger.

Gjest Baugspryden
Skrevet

Noen gir seg ikke på tørre møkka, og lurer folk i årevis. Så lenge det bare er lommeboka som lider, og muligens stolthet, så skjer det lite i Norge.

Det er liten risiko å selge lureri, da det sjelden eller aldri gir andre bivirkninger.

Det bør nok slåes hardt ned på.

Men så lenge lureriet eksisterer må folk være flinkere til å finne frem til metoder og medisiner det finnes dokumentasjon på at virker. Det burde finnes et offentlig register over slikt.

Skrevet

Det bør nok slåes hardt ned på.

Men så lenge lureriet eksisterer må folk være flinkere til å finne frem til metoder og medisiner det finnes dokumentasjon på at virker. Det burde finnes et offentlig register over slikt.

Det er enkelt, hvis det virker, så er det et legemiddel, og skal registreres.

Men det blir født en idiot hvert minutt, og et desperat menneske med mye penger på hvert hjørne.

En menighet som satset på helbredelse ved bønn, nølte ikke med å innkassere alle sparepengene, 140 tusen i kæsj fra en døende kreftsyk og livredd ung mann. De nektet for at det var et honorar, men en "gave" til menigheten.

Gjest Baugspryden
Skrevet

Det er enkelt, hvis det virker, så er det et legemiddel, og skal registreres.

Men det blir født en idiot hvert minutt, og et desperat menneske med mye penger på hvert hjørne.

En menighet som satset på helbredelse ved bønn, nølte ikke med å innkassere alle sparepengene, 140 tusen i kæsj fra en døende kreftsyk og livredd ung mann. De nektet for at det var et honorar, men en "gave" til menigheten.

Huff, at det går an å utnytte folk på denne måten.

Mer folkeopplysning må vel til. Og du gir et flott bidrag, det er sikkert.

Men det vil vel alltid finnes dem som er villig til å prøve hva som helst, dokumentert eller ei.

Det mest tullete jeg har hørt om i hvertfall, var en som "opererte med hendene", og folk trodde på det..(div dyreinnvoller ble brukt for å *vise* pasienten hva han hadde "fjernet", uten et eneste snitt i kroppen. Ja, noen _er_ virkelig dumme..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...