Gå til innhold

FU: hvor ofte lyver du?

Anbefalte innlegg

Gjest Aviaana
Skrevet

Lyver du bevisst eller lyver du uten at du tenker så mye over det?.

hvor ofte tar du en hvit løgn?.

jeg fikk en invitasjon til noe jeg ikke synes hørtes så fryktelig fristende ut. Så istedenfor å skrive at jeg ikke hadde lyst skrev jeg at jeg var invitert bort til en venninne. Løgn det der. Ja jeg har andre planer. jeg vil heller sitte hjemme og se på tv, enn å dra til det kjipe stedet.

Men for at hun ikke skulle oppfatte at jeg var negativ til nesten alt hun foreslo så løy jeg om at jeg var invitert bort.

Hvor ofte skjer det dere?.

Må gjerne svare anonymt om dere vil.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Lyver sikkert mer enn jeg tenker over. F.eks. hvite løgner for ikke å såre noen, den stilen.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Lyver aldri om noe seriøst (har ikke samvittighet til å lyve og gnages opp innvendig om jeg kliner til), men det hender sikkert jeg kjører noen harmløse hvite.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg synes det er bedre å svare som du gjorde enn å si man ikke har lyst til å komme. En liten hvit løgn. Kan nok hende jeg kommer med noen sånne innimellom,men aldri om alvorlige ting.

Skrevet

Jeg lyver sjeldent, og aldri om ting som betyr noe. Har selv et stort problem med folk som lyver. Det byr meg så imot. Men det hender jeg lar vær å fortelle sannheten.

I ditt tilfelle ville jeg heller sagt at det ikke passet den dagen eller at jeg trengte en dag hjemme for meg selv i stedet for å finne opp en løgn om at jeg skal en annen plass.

Skrevet

Jeg synes det er bedre å svare som du gjorde enn å si man ikke har lyst til å komme. En liten hvit løgn. Kan nok hende jeg kommer med noen sånne innimellom,men aldri om alvorlige ting.

Jeg er bare nysgjerrig... hvorfor?

Er det ikke lov til å ikke ha lyst til ting?

Gjest Aviaana
Skrevet

jeg vet at det hun skulle på betyr veldig mye for henne. Og siden jeg har avlyst så mye hun har kommet med følte jeg bare ikke at jeg kunne komme med enda en "jeg vil være hjemme og slappe av dag".

Angret meg med en gang jeg hadde sagt det at jeg var invitert bort. Men min hjerne klarte ikke å finne på flere unnskyldninger

Gjest Aviaana
Skrevet

jo da. Problemet var bare at jeg har brukt den unnskyldningen omtrent 16 ganger de siste månedene. Klarer ikke å si at jeg synes forslagene hennes er kjipe. Så derfor ble det en slik unnskyldning i dag.

candyqueen_83
Skrevet

Selvfølgelig er det lov til ikke å ha lyst til ting,men noen ganger er jeg vel bare for feig da. Lettere¨å si man skal noe annet. Spørs jo hvem det er til,og hvor lett du vet de godtar begrunnelsen at du ikke har lyst. Noen har en tendens til å mase for det.

Gjest melmøll
Skrevet

har alltid foretrukket å være ærlig, men nå som jeg sliter så velger jeg å dra masse hvite løgner. Selv om det er vanskelig er det i det minste enklere.

Skrevet

Jeg lyver vel omtrent aldri bevisst, men det hender jeg unnlater å si sannheten.

Noen ganger sier jeg ubevisst noe som er feil. Kommer jeg på det senere at jeg har sagt tanta mi istedet for kusina mi, ser jeg ingen vits i å korrigere det overfir personer som ikke kjenner familien min!

Gjest Aviaana
Skrevet

har alltid foretrukket å være ærlig, men nå som jeg sliter så velger jeg å dra masse hvite løgner. Selv om det er vanskelig er det i det minste enklere.

ja jeg liker også best å være ærlig. Men når man har servert samme forklaring 16 ganger så føler man seg litt rar og mistenkliggjort.

laguna1365380434
Skrevet

Det hender jeg juger så det renner av meg..Noen små hvite serverer jeg sikkert ukentlig..;-)

Det har til og med forekommet at jeg har presentert noen relativt kullsvarte, men ikke så ofte da, heldigvis.

Gjest melmøll
Skrevet

ja jeg liker også best å være ærlig. Men når man har servert samme forklaring 16 ganger så føler man seg litt rar og mistenkliggjort.

ja, jeg bruker ofte slike hvite løgner som ditt eksempel her. Jeg ønsker egentlig ikke være med på noe som helst, men sånn kan man jo ikke være. Det er jo ikke særlig hyggelig å være ærlig da :o) Så da synes jeg det er bedre å si at det ikke passer, så får folk heller tro jeg er veldig opptatt

Skrevet

ja, jeg bruker ofte slike hvite løgner som ditt eksempel her. Jeg ønsker egentlig ikke være med på noe som helst, men sånn kan man jo ikke være. Det er jo ikke særlig hyggelig å være ærlig da :o) Så da synes jeg det er bedre å si at det ikke passer, så får folk heller tro jeg er veldig opptatt

Men å si at det ikke passer er jo noe helt annet enn å si at man er invitert bort til noen andre.

Jeg kan også si at det ikke passer dersom det er noe jeg ikke har lyst til å være med på, og grunnen til at det ikke passer er fordi jeg heller har lyst til å være hjemme eller gjøre noe annet, men det trenger man jo ikke å si. Da unngår man å lyve samtidig som man ikke sårer den som inviterer.

Gjest melmøll
Skrevet

Men å si at det ikke passer er jo noe helt annet enn å si at man er invitert bort til noen andre.

Jeg kan også si at det ikke passer dersom det er noe jeg ikke har lyst til å være med på, og grunnen til at det ikke passer er fordi jeg heller har lyst til å være hjemme eller gjøre noe annet, men det trenger man jo ikke å si. Da unngår man å lyve samtidig som man ikke sårer den som inviterer.

noen mennesker forventer at man skal si hvorfor det ikke passer. Spesielt hvis det er noen man har et nært forhold til så kan det virke rart å bare si at det ikke passer.

Gjest anonymt nick
Skrevet

Jeg pleier ikke å lyve. Hva er vitsen liksom? Om jeg ikke vil gå på noe så sier jeg at det ikke passer.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvis jeg hadde svart: "Det passer ikke i dag", hadde jeg fått spørsmål om hvorfor det ikke passer.

Og da kan jeg ikke svare: Nei, jeg har mest lyst til å ta en rolig kveld hjemme.

Det er ikke meg, og folk ville a) trodd jeg var i ferd med å rable, B) ikke hatt lyst til å være sammen med dem.

Nei, da er det mye bedre skryte på seg diare.

Gjest ikke mye løgn her i gården nei
Skrevet

Jeg er skikkelig pyse når det gjelder sånt. Lyver aldri.

Knappt små hvite heller, da unngår jeg heller å svare eller går hendig rundt grøten.

Vet ikke hvorfor jeg er så "skinnhellig", vet bare at jeg synes det er skikkelig ubehagelig å ikke si sannheten :)

Skrevet

Hvis jeg hadde svart: "Det passer ikke i dag", hadde jeg fått spørsmål om hvorfor det ikke passer.

Og da kan jeg ikke svare: Nei, jeg har mest lyst til å ta en rolig kveld hjemme.

Det er ikke meg, og folk ville a) trodd jeg var i ferd med å rable, B) ikke hatt lyst til å være sammen med dem.

Nei, da er det mye bedre skryte på seg diare.

Sånn opplever ikke jeg det. Og hvis noen hadde svart på min invitasjon med at "beklager, det passer ikke den dagen" så hadde ikke jeg mast om noen utdypende grunn heller.

Og hvis dette er et menneske du har lyvd til de 16 siste gangene hun har invitert (som i trådstarters tilfelle) så er det kanskje på tide å si at hun ikke er din bestis? :-p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...