Gå til innhold

FU: hvor ofte lyver du?

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Sånn opplever ikke jeg det. Og hvis noen hadde svart på min invitasjon med at "beklager, det passer ikke den dagen" så hadde ikke jeg mast om noen utdypende grunn heller.

Og hvis dette er et menneske du har lyvd til de 16 siste gangene hun har invitert (som i trådstarters tilfelle) så er det kanskje på tide å si at hun ikke er din bestis? :-p

Det fleste gir seg lenge før det har dratt seg til med 16 ganger. :)

For min del skjer det der veldig sjelden, men det hender jeg drar en tynn enn hvis det er noen jeg ikke vil møte den dagen.

Skrevet

Jeg hater å lyve og dessuten blir jeg alltid tatt på fersken. Jeg blunker litt for lenge.....

Skrevet

Jeg kan ikke lyve. har ikke samvittighet til det.

Men jeg har gjerne unnlatt å si sannheten noen ganger. Men på direkte spørsmål, så er det klin umulig for meg å lyve.

Hvis jeg er invitert på noe jeg ikke har lyst til å gå på, så sier jeg heller at jeg ikke er helt i form for tiden, og foretrekker å være hjemme å slappe av.(ikke helt løgn da jeg ofte har slitt med lite energi etter at ungene kom til verden)

Eller jeg sier rett og slett at jeg ikke har lyst til å gå.

Og noen ganger går jeg selv om jeg ikke har lyst. Det blir ofte kjekt allikevel, og er det helt rævva så kan jeg jo alltids gå hjem.

laguna1365380434
Skrevet

Det fleste gir seg lenge før det har dratt seg til med 16 ganger. :)

For min del skjer det der veldig sjelden, men det hender jeg drar en tynn enn hvis det er noen jeg ikke vil møte den dagen.

Jeg og. Jeg synes dessuten folk ha de med å mase noe sinnsykt om en da altså ikke juger seg litt syk.

Jeg HAR prøvd med at, nei, du, jeg sitter her hjemme i raggsokker og er i tv-modus uen sminke på..Og folk er UTELUKKENDE på jammen, come on, få ut fingeren, ser deg om femten..;-)

Jeg respekteres ikke og tros ikke om jeg ikke juger litt!

:-)

Skrevet

Jeg er verdens dårligste løgner så jeg prøver å snakke sant så godt jeg bare kan, da slipper jeg også huske hva jeg har sagt. :o)

Men det er klart - en liten, hvit løgn hender det jo at man drar. "Jovisst, den buksa var kjempefin!"

candyqueen_83
Skrevet

Jeg og. Jeg synes dessuten folk ha de med å mase noe sinnsykt om en da altså ikke juger seg litt syk.

Jeg HAR prøvd med at, nei, du, jeg sitter her hjemme i raggsokker og er i tv-modus uen sminke på..Og folk er UTELUKKENDE på jammen, come on, få ut fingeren, ser deg om femten..;-)

Syns det er så slitsomt jeg. Det er liksom ikke bra nok for folk om man sier man ikke har lyst eller ikke orker. MÅÅ mase.

Og til dem jeg vet er sånn,tar jeg en hvit løgn innimellom. Like greit egentlig i stedet for å måtte dra seg unna alt maset.

laguna1365380434
Skrevet

Syns det er så slitsomt jeg. Det er liksom ikke bra nok for folk om man sier man ikke har lyst eller ikke orker. MÅÅ mase.

Og til dem jeg vet er sånn,tar jeg en hvit løgn innimellom. Like greit egentlig i stedet for å måtte dra seg unna alt maset.

Synes jeg også..Jeg gidder bare ikke å forklare meg opp og ned og i mente..Dessuten TAPER jeg ofte om jeg ærlig med sånt! Det ender med at jeg går allikevel, mens jeg mumler VELDIG i skjegget.

Så jeg juger om sånt. Uten særlig svart samvittighet.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nettopp. Hvis du ikke har en gyldig grunn gir de seg faen meg ikke før du sier ja - noe som medfører at du til slutt sier ja selv om du egentlig ikke har så lyst.

Og "sorry, men i kveld har jeg lyst til å sløve den foran tv-en" er ingen gyldig grunn her i gården. :)

Men nå må det sies at jeg sjelden er vond og be og går uansett, men det hender jeg drar en tynn enn hvis det er et eller annet kvinnfolk som vil noe og jeg ikke har lyst til å si at jeg heller vil ut med noen kompiser. :P

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg juger når folk maser om ting de ikke har noe med (og burde forstått det selv). Da har jeg ikke dårlig samvittighet en gang.

Ellers lyver jeg så lite jeg kan.

Hvor går grensen mellom å lyve og å overdrive, forresten. Har ei venninne som overdriver sånn at jeg ikke kjenner historiene igjen, selv om jeg var på nøyaktig samme sted som henne da ting skjedde. Jeg mener det er løgn - hun mener hun bare spriter opp ting. Det blir unektelig morsommere historier, men sanne er de ikke... :)

Gjest Aviaana
Skrevet

Jeg juger når folk maser om ting de ikke har noe med (og burde forstått det selv). Da har jeg ikke dårlig samvittighet en gang.

Ellers lyver jeg så lite jeg kan.

Hvor går grensen mellom å lyve og å overdrive, forresten. Har ei venninne som overdriver sånn at jeg ikke kjenner historiene igjen, selv om jeg var på nøyaktig samme sted som henne da ting skjedde. Jeg mener det er løgn - hun mener hun bare spriter opp ting. Det blir unektelig morsommere historier, men sanne er de ikke... :)

kjenner det der med å overdrive. jeg har en tante som forteller en historie 10 ganger, vet ikke om hun husker hvor mange ganger hun har fortalt den. Men hver gang blir noe byttet ut i historiene. Håper det bare skyldes glemsomhet fra hennes side og hun ikke bevisst lyver for å gjøre historiene mere spennende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...