Gå til innhold

Er det noen fare for at en tampong kan falle ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare nysgjerrig - har du brukt mooncup selv? Erfaringer med bruk? Rengjøring etc? Hvor lenge sitter den inne?

Kjøpte den etter å ha blitt "omvendt" her inne, og er kjempefornøyd.

Den er lett å sette inn (etter et par gangers fomling), lett å fjerne, og du behøver kun tømme den 2 ganger i døgnet (selvsagt litt avhengig av hvor mye du blør, men det holder lenge for min del i alle fall).

Etter tømming skyller jeg i rent vann, vasker evt med mild såpe. Etter endt periode blir den kokt, og lagt pent i tøyposen sin frem til neste gang mensen kommer :o)

Det er virkelig en genial oppfinnelse altså!

candyqueen_83
Skrevet

Bare nysgjerrig - har du brukt mooncup selv? Erfaringer med bruk? Rengjøring etc? Hvor lenge sitter den inne?

Jeg har brukt den i to mensperioder nå. Første perioden var det litt plundrete å få den inn,og litt lekkasjer osv,men nå siste gangen gikk det som en drøm :) Føltes som jeg blødde mye mindre også. Etter de første dagene kunne jeg tømme begeret når jeg stod opp,og når jeg la meg.

Rengjøring er også greit. Jeg bare helte det i toalettet,og skylte under vasken med varmt vann og litt såpe. Etter hver periode kan man legge den litt i eddik eller koke den. Jeg har bare vasket den godt med såpe jeg da men..

Anbefales hvertfall :)

Skrevet

To tips bare:

1) Ta litt vaselin/glidemiddel på tuppen av tampongen, da glir den lettere inn.

2) IKKE dytt oppover, dytt mot korsryggen (mest bakover). Det gjelder å følge skjedens form, da går den let inn, og sitter behagelig.

Lykke til!

Forresten: Til senere anledninger er dette en god investering: http://www.mooncup.co.uk/

:o)

Mooncup anbefaler jeg også!

Har brukt den bare en periode ennå, men absolutt _ingen_ problemer!

Maken har jeg aldri opplevd. Mye bedre enn tamponger og bind (grøss!)

Skrevet

To tips bare:

1) Ta litt vaselin/glidemiddel på tuppen av tampongen, da glir den lettere inn.

2) IKKE dytt oppover, dytt mot korsryggen (mest bakover). Det gjelder å følge skjedens form, da går den let inn, og sitter behagelig.

Lykke til!

Forresten: Til senere anledninger er dette en god investering: http://www.mooncup.co.uk/

:o)

Tiltredes!! Bruker Diva cup som er akkurat maken. Supert!

Skrevet

Jeg bruker tampong de første 2-3 nettene når jeg har mensen, det går helt fint. De rosa kan jo sitte inne i opptil 5 timer så jeg regner med at 5-6-7 timer på de største (grønn ob) går helt fint. Bytter som regel tampong en gang i løpet av natten.

Jeg blør mindre om natten, så her holder det med en gul en. Sover ikke mer enn 7 timer uansett...

Gjest tampongdillemma.
Skrevet

Mooncup anbefaler jeg også!

Har brukt den bare en periode ennå, men absolutt _ingen_ problemer!

Maken har jeg aldri opplevd. Mye bedre enn tamponger og bind (grøss!)

hvor får jeg kjøpt monocup? søkte men fikk ikke noe treff.

hvordan er det å sette den inn?

Skrevet

klarer ikke å få dyttet den langt nok opp.

Langt nok opp? Er fingrene dine 1-2 cm.? Jeg stapper i allefall ikke inn hele fingrene når jeg skifter tampong, og har ikke spesielt lange fingre.

Skrevet

Opplevd lekkasje - ja. Men som regel ikkje med ein gong, så litt i vatnet går bra, men kanskje ikkje så veldig lenge, fordi det trekk jo vatn inn óg.

Opplevd at den ramlar ut? Aldri.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...