Gå til innhold

dame på nrk: norsk problem med æresdrap.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener du med norsk problem?

Det var jo, som ventet, de såkalte nye landsmenn som var igang igjen.

Gjest ser tv nå
Skrevet

Hva mener du med norsk problem?

Det var jo, som ventet, de såkalte nye landsmenn som var igang igjen.

Jeg forstår ikke helt hva hun mente, men det var kanskje at det ble et norsk problem bl.a. fordi det skapte reaksjoner hos nordmenn. Jeg vet ikke.

Skrevet

Jeg forstår ikke helt hva hun mente, men det var kanskje at det ble et norsk problem bl.a. fordi det skapte reaksjoner hos nordmenn. Jeg vet ikke.

Det var et norsk problem fordi det skjedde i Norge, sa hun.

Skrevet

Det var et norsk problem fordi det skjedde i Norge, sa hun.

Døh...korrupsjon er et kinesisk problem, fordi det skjer/skjedde i Kina (jfr. kvinnen som ble henrettet for økonomisk svindel).

"........................................"

Skrevet

Døh...korrupsjon er et kinesisk problem, fordi det skjer/skjedde i Kina (jfr. kvinnen som ble henrettet for økonomisk svindel).

Det var ikke mine ord, men hennes!

*lol*

Skrevet

Det var ikke mine ord, men hennes!

*lol*

Selvfølgelig. Og det var henne jeg forsøkte å latterliggjøre også :-)

Men det var vel ikke noen som seriøst påsto at æresdrap skjer mer i norge enn i pakistan?

"....................................."

Skrevet

Selvfølgelig. Og det var henne jeg forsøkte å latterliggjøre også :-)

Men det var vel ikke noen som seriøst påsto at æresdrap skjer mer i norge enn i pakistan?

Tror hun mente det fordi disse drapene skjedde i Norge, og at det var opp til norske politikere å gjøre noe. Hun var selv pakistaner.

Er ikke godt å vite hvem som kan gjøre noe med dette. Kanskje strengere straffer for drap i Norge? Men det fungerer jo ikke særlig preventivt i USA, så ikke vet jeg.

Skrevet

Tror hun mente det fordi disse drapene skjedde i Norge, og at det var opp til norske politikere å gjøre noe. Hun var selv pakistaner.

Er ikke godt å vite hvem som kan gjøre noe med dette. Kanskje strengere straffer for drap i Norge? Men det fungerer jo ikke særlig preventivt i USA, så ikke vet jeg.

Straff for noen som faktisk begår et overlagt æresdrap av den typen dette later til å være, er neppe særlig virkningsfullt. Vedkommende soner straffen, slipper ut, og har for resten av livet en spesiell status som en som "forsvarer familiens ære", ikke lar den vestlige dekadensen overkjøre verdiene deres etc.

Skrevet

Straff for noen som faktisk begår et overlagt æresdrap av den typen dette later til å være, er neppe særlig virkningsfullt. Vedkommende soner straffen, slipper ut, og har for resten av livet en spesiell status som en som "forsvarer familiens ære", ikke lar den vestlige dekadensen overkjøre verdiene deres etc.

Hvis du kunne bestemme. Hva hadde du gjort da?

Skrevet

Hvis du kunne bestemme. Hva hadde du gjort da?

Har ikke den fjerneste anelse. Jeg vet hva rettferdighetssansen min sier. Og jeg kan tenke meg ting som sannsynligvis hadde vært effektive. Men mitt grunnleggende syn på at liv er hellig, og har presedens over absolutt alt av ære, profeter og hva det skulle være, gjør at det blir vanskelig å forsvare det som kanskje kunne vært fornuftige tiltak.

Skrevet

Har ikke den fjerneste anelse. Jeg vet hva rettferdighetssansen min sier. Og jeg kan tenke meg ting som sannsynligvis hadde vært effektive. Men mitt grunnleggende syn på at liv er hellig, og har presedens over absolutt alt av ære, profeter og hva det skulle være, gjør at det blir vanskelig å forsvare det som kanskje kunne vært fornuftige tiltak.

Du tror ikke på noe, men alt liv er hellig for deg...Hvorfor?

Hvis du ikke tror på noe høyere enn deg selv, burde man ikke da logisk sett bare kvitte oss med avskum? Slik at mennesker og våre barn kunne leve i fred?

Skrevet

Du tror ikke på noe, men alt liv er hellig for deg...Hvorfor?

Hvis du ikke tror på noe høyere enn deg selv, burde man ikke da logisk sett bare kvitte oss med avskum? Slik at mennesker og våre barn kunne leve i fred?

Hvor har du det fra at jeg "ikke tror på noe"? Og selv om man ikke tror på noe, så kan man vel likevel sette liv som det mest verdifulle?

".........................................."

Skrevet

I dette særskilte tilfellet ser det ut til at de benytter en strategi med sinnsyk i gjerningsøyeblikket.

Slik at vedkommende slipper raskt ut igjen.

Det dukker nok opp noen papirer for å dokumentere psykiske problemer fra langt tilbake snart; bare blekket rekker å tørke.

Ligner veldig på en velregissert greie dette her; for å si det slik.

Men skal sjekke med folk jeg kjenner i det pakistanske miljøet for jeg uttaler meg helt bombastisk, selvsagt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...