Gå til innhold

Hjelp til å gjøre hybelen min "min"!

Anbefalte innlegg

Gjest hybelboeren
Skrevet

Akk, her er jeg, 25 år og bor på hybel på en studentby...

Hybelen er jo grei nok, men jeg sliter med å få gjort den personlig, noen her som har klart det og har noen tips?

Rommet er 12 kvm og ganske firkantet, standard studenthybel vil jeg anta. Veggene er hvite, gulvet beige og de medhørende møblene er i lyst tre. Jeg har byttet ut senga som fulgte med med min egen, litt større, seng, så denne tar jo en del av rommet (120 cm bred). Skrivebordet er 160 bred og fungerer både som spiseplass og arbeidssted. Gardiner følger også med, de er i en kjedelig blå farge.

Oppbevaring er en saga blott. Har stasja en del under sengen, og litt oppe på klesskapet, men det ser jo rotete ut...

Det er ikke lov til å spikre eller skru i veggen (og så er den mur, så jeg hadde ikke turt uansett) ergo er veggene ganske nakne, har hengt opp noen kunstplakater, men det hjelper ikke mye. Det går en list litt under taket som jeg vistnok kan spikre i.

I og med at jeg er nødt til å bo her i minst et år til ønsker jeg å sette mitt preg på rommet, uten å gjøre noen fysiske inngrep. Har prøvd sengeteppe og stearinlys, men det holder ikke i lengden.

Tips folkens?

Skrevet

Gulvteppe, egne gardiner, plakater du kan henge opp med dobbeltsidig tape, knagg på innsiden av døra med jakker eller morgenkåpe, filmer/bøker/blader på skrivebordet...

Skrevet

Noen whiskyflasker, kondomer, intimservitetter, angrepiller, ølbokser, støv, møkk og hybelkaniner så blir det bra.

Gjest hybelboeren
Skrevet

Noen whiskyflasker, kondomer, intimservitetter, angrepiller, ølbokser, støv, møkk og hybelkaniner så blir det bra.

Whiskyflasker utgår, det er jo å pine seg selv. Har en flaske malibu som jeg fant under oppryddningen i dag dog.

Kondomer har jeg en av, gikk over til p-pillen.

Intimservitetter fikk jeg prøver på fra asan, ligger pent under senga.

Angrepiller trenger jeg ikke da jeg har de tidligere nevnte p-piller.

Ølbokser finner jeg alltid på hybelen etter helga.

Hybelkaniner føler jeg at jeg driver med avl av innimellom, så det er ikke noe problem.

Gjest hybelboeren
Skrevet

Gulvteppe, egne gardiner, plakater du kan henge opp med dobbeltsidig tape, knagg på innsiden av døra med jakker eller morgenkåpe, filmer/bøker/blader på skrivebordet...

Vurderer å få sydd egne gardiner ja, koster noen kroner pr. lengde, men hva er en lengde?

Gulvteppe prøver jeg med jevne mellomrom, kanskje ikke noe sjakktrekk med det hvite jeg har kjøpt, men det gjør jo at rommet føles større:)

(og pulten består av 3 pcer for tiden, jeg har blitt nerdete av meg;))

Skrevet

Vurderer å få sydd egne gardiner ja, koster noen kroner pr. lengde, men hva er en lengde?

Gulvteppe prøver jeg med jevne mellomrom, kanskje ikke noe sjakktrekk med det hvite jeg har kjøpt, men det gjør jo at rommet føles større:)

(og pulten består av 3 pcer for tiden, jeg har blitt nerdete av meg;))

Du trenger da ikke å få sydd egne gardiner, studenter har vel bedre ting å bruke pengene sine på? Nei, kjøp deg et par gardinhøyder på KID, noen som du føler er mer DEG enn de standardgardinene som henger der nå.

Gjest hybelboeren
Skrevet

Du trenger da ikke å få sydd egne gardiner, studenter har vel bedre ting å bruke pengene sine på? Nei, kjøp deg et par gardinhøyder på KID, noen som du føler er mer DEG enn de standardgardinene som henger der nå.

Renholdsavdelingen syr gardinene, om man kommer med metervaren, slik at de passer akkurat til vinduet på hybelen, med oppheng og alt...

Skrevet

Whiskyflasker utgår, det er jo å pine seg selv. Har en flaske malibu som jeg fant under oppryddningen i dag dog.

Kondomer har jeg en av, gikk over til p-pillen.

Intimservitetter fikk jeg prøver på fra asan, ligger pent under senga.

Angrepiller trenger jeg ikke da jeg har de tidligere nevnte p-piller.

Ølbokser finner jeg alltid på hybelen etter helga.

Hybelkaniner føler jeg at jeg driver med avl av innimellom, så det er ikke noe problem.

Jeg håper ikke hybelkaninene har så sterke familiebånd.

Gjest Aviaana
Skrevet

jeg bor også på hybel. Jeg har spikret opp en trehylle på den lista. Ser ganske fint ut. der har jeg en del pyntegjenstander. hvis du går på Indiska vil du finne mange slike hyller du kan legge opp med listene.

et lite bord med duk kan være hyggelig.

Ellers må du bruke listene for alt det er verdt. Jeg har mange kurver hengende hvor jeg oppbevarer ulike ting.

kunstige blomster i en kul vase er fint.

Plakater hengt opp med puteteip.

gardinene kan byttet ut med egne gardiner.

Ja da har jeg vel beskrevet hybelen min. om du ser den når du går forbi så får du vinke ;).

Gjest Hybelbeboer
Skrevet

- Et pent Sengeteppe + noen store og noen små puter i "dine" farger.

- Gulvteppe.

- En fin kurv til å ha skittentøy i.

- Egen lampe og kanskje også en egen vinduslampe, så slipper du tak og skrivebords belysning.

- Et lite bord der det er plass til to tallerkener og glass + ett par t-lys. Der kan du ha duk, t-lys og ett bilde av noen som betyr mye for deg til vanlig og så har du en plass å servere på når du har besøk.

- En blomst i en fin potte er koselig.

- Hvis du har noen fine bilder i vanlig størrelse så kan du få forstørret de til A4 format og henge de rett på murveggen (det går med mye kitt på kryss og tvers for at de skal bli hengende på veggen).

- Kjøp fiskesnøre og heng bilder i ramme ned fra listen i taket (ta ut glasset hvis ikke blir bildene så tunge at fiskesnøret ryker.

- Egne gardiner hvis de som er der er helt for jævlige.

- Hvis det er bokhylle: Sett av toppen av hylla og den øverste hylla til bilder, krukker, t-lys beholdere evt. en blomst på toppen så blir det litt mer hjemmepreg.

- - - - - -

Har du spurt om du har en egen bod en eller annen plass i tilknytning til hybelen?

Hvis de ikke har det. Kanskje du kan kjøpe høye føtter til sengen din så kan du lagre ting under der i stedet for på mer synlige plasser.

Lykke til med hybeltilværlesen!

-

lalala1365380457
Skrevet

skift ut gardinene, kjøp noen fine pynteputer (billig på princess og kid-interiør).

så kan du henge opp bilder ved hjelp av 2 tråder festet på den lista i taket og deretter festet til bildeopphenget. eventuellt lime opp plakater på veggen.

kjøp noen kubbelys og et pent fat og sette de på.

en plante pynter opp, kjøp eventuellt en sukkulent om du ikke har grønne fingre (de behandles som en kaktus, dvs trenger _veldig_ lite/skjeldent vann)

lykke til =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...