Gå til innhold

Bør vi tilby oss å betale? Hva mener dere?

Anbefalte innlegg

Gjest kanskje naboen leser DOL?
Skrevet

Vi har felles biloppstillingsplass med naboen. I fjor måtte naboen grave den opp for å reparere noe, og asfalten ble delvis fjernet. Siden den gang har plassen vært stygg med delvis ødelagt asfalt. Naboene skulle egentlig sørge for å asfaltere den på nytt, men nå har de bestemt seg for å legge stein i stedet, ettersom det blir penere.

Vi har ikke noe i mot det, men bør vi tilby oss å betale noe for materialene? De vil gjøre jobben selv.

Vi har jo egentlig ikke bedt om at det skulle gjøres noe med plassen i det hele tatt, så vi kan kanskje bare la dem ta hele regninga. Samtidig blir jo plassen penere enn om den bare asfalteres på nytt,

Vet ikke hva kostnaden blir. Vi har antakelig ganske jevngod økonomi. Naboene har valgt ut steinen (vi har ikke sett den), og de har ikke bedt om penger. De skal gjøre jobben om tre uker.

Skrevet

Jeg synes naboene burde tatt dere med på råd, ang. valg av nytt dekke (asfalt eller stein, og evt. hvilken type/prisklasse stein).

Når de ikke har gjort dette, så synes jeg de ikke kan forvente at dere er med og spleiser 50/50, men jeg vet ikke hva som er rimelig. Kanskje burde dere betale dem halvparten av hva det hadde kostet å asfaltere plassen?

Det avhenger jo også litt hva som er bakgrunnen for at asfalten ble brutt opp i utgangspunktet, om det var kun noe de valgte å gjøre, eller noe som uansett måtte gjøres og/eller som dere var enige om.

Gjest kanskje naboen leser DOL
Skrevet

Jeg synes naboene burde tatt dere med på råd, ang. valg av nytt dekke (asfalt eller stein, og evt. hvilken type/prisklasse stein).

Når de ikke har gjort dette, så synes jeg de ikke kan forvente at dere er med og spleiser 50/50, men jeg vet ikke hva som er rimelig. Kanskje burde dere betale dem halvparten av hva det hadde kostet å asfaltere plassen?

Det avhenger jo også litt hva som er bakgrunnen for at asfalten ble brutt opp i utgangspunktet, om det var kun noe de valgte å gjøre, eller noe som uansett måtte gjøres og/eller som dere var enige om.

Ja, det er jo litt vesentlig: Det var naboene som hadde feil på sin vannledning som lå under vår felles bil-plass, derfor ble den gravd opp i utgangspunktet. Det angikk egentlig ikke oss.

Gjest Hva ville du gjort?
Skrevet

Ja, det er jo litt vesentlig: Det var naboene som hadde feil på sin vannledning som lå under vår felles bil-plass, derfor ble den gravd opp i utgangspunktet. Det angikk egentlig ikke oss.

Snu det rundt. Hva ville du gjort om det var feil på DIN vannledning? Tatt alle kostnadene selv?

Gjest girl with no name
Skrevet

Når de valgte en dyrere løsning enn det var der før, ville de nok tatt det opp med dere om de forventet at dere skulle spleise.

Gjest dele likt
Skrevet

Jeg ville tatt materialutgiftene på "min" side, forutsatt at de tok alle utgiftene med arbeidet.

Skrevet

Om plassen var i bra stand fra før, så ville jeg nok ikke ha tilbudt meg å spleise når vannlekkkasjen ikke var mitt ansvar.

Ettersom de har startet med dette uten å spørre om dere vil dele kostnadene, så får de sikkert dekket det av forsikringen, eller de syns de har råd til det alene. Men jeg syns i alle tilfelle at de skulle spurt dere om det var ønskelig for dere å bytte fra asfalt til brostein, og informert dere om at de ville betale.

Gjest Baugspryden
Skrevet

Snu det rundt. Hva ville du gjort om det var feil på DIN vannledning? Tatt alle kostnadene selv?

Den som har utgiftene med dette, bør jo i så fall _avklare betalingsspørsmål og materialvalg_ med naboen , før han bestiller materialer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...