Gå til innhold

Sopp i Urinrøret(?) - forebyggende ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Minst 1 gang i mnd og maks 1 gang i uka, fikk jeg litt sviing under vannlatingen og følte jeg ikke fikk tisset meg ferdig. Det var ekkelt når jeg satt etterpå også. Tisset oppi et glass engang da jeg hadde ubehaget og oppdaget mange små klumper i bunnen av glasset. Jeg drakk alltid mye vann for at det skulle gå fortere over, og etter flere vannlatinger ble det mindre og mindre av klumpene. Da alle klumpene var borte, var jeg fin igjen. Det tok som regel et halvt døgn-døgn. Ubehaget oppstod oftest under stress. Problemet varte i 5-6 år før jeg fikk 2 kapsler mot sopp i urinrøret (Fluconazol Alpharma). Da ble problemet borte i 3 år(under disse 3 åra hadde jeg lite stress i livet) før jeg fikk det tilbake igjen. Tok 2 nye kapsler for 3 uker siden og har foreløpig vært fin.

Spurte legen om forebyggende tiltak mot sopp i urinrøret(om det i det hele tatt er det jeg har hatt da(?)), anbefalte han spise ikke så mye søtt, drikke mye vann å ta melkesyre tabeletter. Har kjøpt meg en eske nå og doseringen på pakken står slik: Unngå løs/treg mage: 2 kapsler daglig. Ved løs/treg mage: 4-5kapsler daglig. Men hva dose skal jeg bruke i min situasjon ? Jeg kan ikke ta dette daglig i alle år da det vil bli veldig dyrt. Burde jeg ta dette daglig over en ukes tid og så gå en mnd før jeg tar en ny daglig dose over en ukes tid ? Hvor lenge bør jeg evt. holde på med det ?

Har vært mye plaget med dette problemt over noen år, så håper du kan hjelpe meg. Kanskje du har noe anbefale som forebyggende ?

Mvh

Meg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...