Gå til innhold

Fjerning av livmoren...seksuallyst

Anbefalte innlegg

Gjest pittpottnøtt
Skrevet

Vil seksuallysten forsvinne hvis livmoren fjernes?

Vil jeg forstatt bli våt nedentil hvis livmoren fjernes?

Skrevet

Legene sier at fjerning av livmor ikke påvirker seksualiteten. Men mange kvinner har opplevd det motsatte. Så en dokumentar om temaet for noen år siden, så mitt standpunkt er: Jeg vil ikke fjerne livmoren hvis det ikke er absolutt, absolutt nødvendig.

Pga cystedannelser hos meg anbefaler legen meg å fjerne livmoren. Men jeg vil heller punktere noen cyster i ny og ne, enn å fjerne livmoren.

Skrevet

Det fjerner ikke sexlysten, slik som når man kastrerer hunnkatter, ihvertfall. Men det er jo et "hormon-sentrum" i kroppen, så at det kan ha en viss påvirkning er jo ikke usannsynlig. Men du blir ikke kastrert :-)

"........................................."

Skrevet

Hvis du bare fjerner livmoren, vil den ikke påvirke noen hormoner i kroppen. Livmoren er bare en muskel med slimhinner.

Men mange kan "psykisk" få økt sexlyst fordi de nå ikke trenger å være redd for å bli gravid og de trenger ikke å bruke hormonelle prevensjonsmidler, som kan gi nedsatt sexlyst.

Andre kan føle nedsatt sexlyst fordi de opplever et "tap" over å ikke ha livmor lenger. Og føler de har mistet noe kvinnelig med seg selv.

Du blir fortsatt våt, da dette er noe som skilles ut i skjeden.

Fjerner du eggstokkene er problemstillingen annerledes. Da det er de som produserer hormonene.

Chance1365380587
Skrevet

Legene sier at fjerning av livmor ikke påvirker seksualiteten. Men mange kvinner har opplevd det motsatte. Så en dokumentar om temaet for noen år siden, så mitt standpunkt er: Jeg vil ikke fjerne livmoren hvis det ikke er absolutt, absolutt nødvendig.

Pga cystedannelser hos meg anbefaler legen meg å fjerne livmoren. Men jeg vil heller punktere noen cyster i ny og ne, enn å fjerne livmoren.

Jeg har fjernet livmoren, og angrer bare på at jeg ikke gjorde det tidligere ;-) Men jeg hadde mye plager ifbm m mensen, så det var en ren befrielse å aldri mer skulle ha mensen. Det er ingen ulemper, eller "bivirkninger" (bortsett fra det å ikke kunne få barn) med å fjerne livmora.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...