Gå til innhold

Diva Cup, Moon cup, Alve.etc.

Anbefalte innlegg

Gjest theoline
Skrevet

Må spørre en gang for alle, dere som har bestilt, hvor bestilte dere og hva betalte dere?

Må vel prøve dette fantastiske begeret, siden alle er så himla fornøyd...

Og er dere IKKE fornøyd er det på tide å komme ut av skapet, slik at jeg ikke kjøper katta i sekken..

Og det kommer vel på et ut hvilket merke jeg kjøper, eller er det store forskjeller mellom de ulike merkene?

Skrevet

Jeg har divacup, bestilt fra Canada.

Men skulle jeg kjøpt idag, ville jeg kjøpt mooncup på ebay, for da kommer man under 200-kronersgrensen.

Skrevet

Jeg kjøpte Diva Cup, men husker ikke hva jeg betalte. Var iallefall ikke noe toll-greier på det. Og jeg fikk den for 2-3 måneder siden. Men noen her mente prisen hadde steget, hvis jeg ikke husker feil?

Jeg har nå brukt den i to menstruasjonsperioder, og er stort sett fornøyd. Det hender fortsatt at jeg sliter litt med å putte den inn, dvs den "spretter ikke ut" som den skal etter at man har presset den sammen for å dytte den inn. Men som regel går det greit, og teknikken sitter nok etterhvert.

Ellers er det utrolig herlig å gå en hel dag uten å måtte tenke på at du har mensen. Kommer til og med ikkeno blod på papiret når man er på do! :) (Det gjorde det, iallefall hos meg, da jeg brukte tampong...)

Første natta er litt stress for min del pga jeg blør veldig mye. Og da holder den ikke. Men de andre nettene, og dagene, så er den kjempebra!

candyqueen_83
Skrevet

Kjøpte på divacup.com. Betalte vel rundt 230 kr tilsammen tror jeg. Fort deg å bestille,du kommer ikke til å angre :)

Skrevet

Jeg kjøpte Diva Cup, men husker ikke hva jeg betalte. Var iallefall ikke noe toll-greier på det. Og jeg fikk den for 2-3 måneder siden. Men noen her mente prisen hadde steget, hvis jeg ikke husker feil?

Jeg har nå brukt den i to menstruasjonsperioder, og er stort sett fornøyd. Det hender fortsatt at jeg sliter litt med å putte den inn, dvs den "spretter ikke ut" som den skal etter at man har presset den sammen for å dytte den inn. Men som regel går det greit, og teknikken sitter nok etterhvert.

Ellers er det utrolig herlig å gå en hel dag uten å måtte tenke på at du har mensen. Kommer til og med ikkeno blod på papiret når man er på do! :) (Det gjorde det, iallefall hos meg, da jeg brukte tampong...)

Første natta er litt stress for min del pga jeg blør veldig mye. Og da holder den ikke. Men de andre nettene, og dagene, så er den kjempebra!

Samme som med meg :) Det er bekymringsfrie dager -og man trenger ikke si nei til å være med å svømme etc.

Gjest girl with no name
Skrevet

Jeg har nå brukt den for 2.gang - og har vært i svømmehallen til og med - jeg glemmer faktisk helt at jeg har mensen.

Jeg kjøpte her:

http://www.mooncup.co.uk/klokkeformet_kopp_norsk.html

Men når den er full, inni deg, hvordan får du den ut uten at blodet skvalper ut over gulv og do og alt da? En må vel dra i den tappen. Får jo ikke tak rundt den. Ser for meg et herlig søl.

Skrevet

Men når den er full, inni deg, hvordan får du den ut uten at blodet skvalper ut over gulv og do og alt da? En må vel dra i den tappen. Får jo ikke tak rundt den. Ser for meg et herlig søl.

Den blir ikke full hos meg...ikke halvfull engang -den er SVÆR altså! :) Man blør ikke en hel kopp..

Skrevet

Min blir full, iallefall så godt som, første natta. Men skvulping utover gulv? Neei.. jeg sitter på do når jeg tar den ut, og alt skvulp havner i do. Og da er det bare å trekke i snora etterpå ;)

Jeg drar forsåvidt ikke i tappen. Har klippet den av. Jeg presser litt først, slik at den kommer litt lenger ned, og tar et godt tak rundt nederste del av koppen. Fungerer bedre enn å dra i tappen.

Skrevet

Min blir full, iallefall så godt som, første natta. Men skvulping utover gulv? Neei.. jeg sitter på do når jeg tar den ut, og alt skvulp havner i do. Og da er det bare å trekke i snora etterpå ;)

Jeg drar forsåvidt ikke i tappen. Har klippet den av. Jeg presser litt først, slik at den kommer litt lenger ned, og tar et godt tak rundt nederste del av koppen. Fungerer bedre enn å dra i tappen.

Gosh - blir den full? :)

Mulig den hadde blitt det hos meg også - om jeg ikke brukte hormonspiral.

Skrevet

Gosh - blir den full? :)

Mulig den hadde blitt det hos meg også - om jeg ikke brukte hormonspiral.

temmelig full ja. Men heldigvis bare første natt. Eller etter at jeg reiser meg fra senga om morgenen :P

Uff, jeg blør vel mer enn gjennomsnittet, jeg da.

Gjest prex plutos
Skrevet

Jøsses. Dette er første gang jeg har hørt om dette. Har hoppet glatt over disse illeggene siden jeg trodde det gjalt en Wounder BH eller noe i den duren.

Dette må prøves ut.

Skrevet

Jøsses. Dette er første gang jeg har hørt om dette. Har hoppet glatt over disse illeggene siden jeg trodde det gjalt en Wounder BH eller noe i den duren.

Dette må prøves ut.

Jeg tenkte ÆSJ først -men så er jeg så nysgjerrig - så jeg kjøpte en -og jeg er "hekta" :)

lalala1365380457
Skrevet

Dette må prøves ut.

hehe, samme her!! jeg og trodde det var snakk om noen form for bh =D

Skrevet

Jeg tenkte ÆSJ først -men så er jeg så nysgjerrig - så jeg kjøpte en -og jeg er "hekta" :)

Satt og tenkte på om dette kunne være et alternativ til jentungen min min tro?

Hun er bærer av blødersykdom samt at hun har noe som heter EDS.

Hun blør såpass mye at hun må skifte tampong 3 x i timen.

Ganske kjedelig på skolen da...

Hun blir 15 år.

Bruker en spesiell type rensemiddel til det eller?

Fint hvis du har peil ;o)

Skrevet

Hun blir 15 år.

Hmmm... Da skal hun være fortrolig med kroppen sin. Jeg hadde aldri klart å få den inn som femtenåring.

Men det koster jo ikke så mye å forsøke.

Man vasker den med såpe og vann ved hvert skift, og koker den etter at mensen er over.

Skrevet

Hmmm... Da skal hun være fortrolig med kroppen sin. Jeg hadde aldri klart å få den inn som femtenåring.

Man vasker den med såpe og vann ved hvert skift, og koker den etter at mensen er over.

Takk skal du ha.

Joda dette er ei jente som er nokså fortrolig med kroppen sin.

Bruker grønn tampong nå(noe jeg aldri har følt meg vel med),og nekter bruk av bind som supplement.

Hilsen

Skrevet

Hun blir 15 år.

Bare skyller i springen :)

lalala1365380457
Skrevet

vil ikke silikonene smelte om du koker den? hvor lenge koker du den da?

Skrevet

vil ikke silikonene smelte om du koker den? hvor lenge koker du den da?

Nei, silikon tåler koking.

Jeg tar ikke tiden, 5 minutter kanskje?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...