vin Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 Må innrømme at jeg var flau da jeg så hvor lenge siden det var vi hadde fremkalt. Gutten skulle ha med et nyere bilde av seg til skolen,og det nyeste var vel 3 år gammelt! Vi har jo mange hundre bilder lagt inn på pc`en,men ikke fremkalt dem. Så nå satte jeg meg ned forrige uke og bestilte 250 bilder gjennom Lefdal,via nettet. Kjempegode bilder til kun 0,50; pr.stk. Hva gjør dere? Noen av dere som har en slik "hjemmeprinter"? Tror jeg revurderer ønske om å skaffe meg en slik,så lenge prisen er så lav,som hos Lefdal... Hilsen 0 Siter
flisa Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 Har vanlig blekkskriver til 700,- og har kjøpt fotopapir til som jeg bruker når det trengs. Jeg brukte til og med bare litt tykkere papir til passfoto! og det gikk igjennom det! 0 Siter
vin Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Skrevet 3. oktober 2006 Har vanlig blekkskriver til 700,- og har kjøpt fotopapir til som jeg bruker når det trengs. Jeg brukte til og med bare litt tykkere papir til passfoto! og det gikk igjennom det! Og bildene blir fine? Hilsen 0 Siter
Gjest begge deler Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 Så lenge fotoprintere er såpass rimeige som de er nå, så vil jeg mene det beste er å både ha en printer, og bestille bilder over nett. Når jeg skal ha "fremkalt" mange bilder, bestiller jeg over nett, men plutselig trenger vi et bilde til å gi bort, til et kort, til å ha med på skolen osv, og da er printeren fin å ha. Det aller viktigste er å ha gode sikkerhetskopier, og at ikke alt ligger i samme hus (i tilfelle brann). Vi har alle bildene på en pc og på en ektra harddisk hjemme, og med jevne mellomrom brenner vi en cd med de nyeste bildene, som vi legger på kontoret. De to lagringene hjemme er i tilfelle harddiskkrasj, kopien på jobb er i tilfelle brann hjemme. 0 Siter
vin Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Skrevet 3. oktober 2006 Så lenge fotoprintere er såpass rimeige som de er nå, så vil jeg mene det beste er å både ha en printer, og bestille bilder over nett. Når jeg skal ha "fremkalt" mange bilder, bestiller jeg over nett, men plutselig trenger vi et bilde til å gi bort, til et kort, til å ha med på skolen osv, og da er printeren fin å ha. Det aller viktigste er å ha gode sikkerhetskopier, og at ikke alt ligger i samme hus (i tilfelle brann). Vi har alle bildene på en pc og på en ektra harddisk hjemme, og med jevne mellomrom brenner vi en cd med de nyeste bildene, som vi legger på kontoret. De to lagringene hjemme er i tilfelle harddiskkrasj, kopien på jobb er i tilfelle brann hjemme. Takk for tipset ;o) Det er jo fryktelig dumt om en skulle miste viktige bilder.... Hilsen 0 Siter
NeaNoor Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg fremkaller bilder et par ganger i året, men printer de aldri ut selv. Fotopapir er vel dyrt? Lenge siden jeg kjøpte det, men. 0 Siter
flisa Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 Og bildene blir fine? Hilsen Ja - knallfine - man må stille inn på beste kvalitet 0 Siter
Gjest begge deler Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 Takk for tipset ;o) Det er jo fryktelig dumt om en skulle miste viktige bilder.... Hilsen De fleste stedene som tilbyr fremkalling / kopiering over nettet, tilbyr også (gratis) lagring av bildene. Så det kan være en ekstra sikkerhet. Men brenn alt, og legg dette på jobb / hos familie. Og ha det på to harddisker. En ekstra harddisk koster ikke så mye i dag. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 Nei, har ikke hatt noe bra digitalkamera, så i det siste har jeg bare brukt mobilen som fotoapparat. Men har bestilt meg nytt digitalkamera nå da, så da spørs det om det kanskje blir litt mer framkalling. 0 Siter
vin Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Skrevet 3. oktober 2006 Jeg fremkaller bilder et par ganger i året, men printer de aldri ut selv. Fotopapir er vel dyrt? Lenge siden jeg kjøpte det, men. Det var det jeg tenkte ; man får det vel ikke billigere en 0,50; pr bilde selv?! Hilsen 0 Siter
vin Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Skrevet 3. oktober 2006 Nei, har ikke hatt noe bra digitalkamera, så i det siste har jeg bare brukt mobilen som fotoapparat. Men har bestilt meg nytt digitalkamera nå da, så da spørs det om det kanskje blir litt mer framkalling. Gratla ;o) Hilsen 0 Siter
vin Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Skrevet 3. oktober 2006 De fleste stedene som tilbyr fremkalling / kopiering over nettet, tilbyr også (gratis) lagring av bildene. Så det kan være en ekstra sikkerhet. Men brenn alt, og legg dette på jobb / hos familie. Og ha det på to harddisker. En ekstra harddisk koster ikke så mye i dag. Ikke dumt! Tenker på både dåpsbilder og alt som jeg bare har liggende på harddisken her... 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 Gratla ;o) Hilsen Takk, jeg gleder meg som en liten gris til det kommer. *utålmodig* 0 Siter
NeaNoor Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 Det var det jeg tenkte ; man får det vel ikke billigere en 0,50; pr bilde selv?! Hilsen Nei, tror det blir ca. samme pris om man kjøper fotopapir. Dessuten har jeg ikke ork til å printe ut og klippe til selv. 0 Siter
vin Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Skrevet 3. oktober 2006 Nei, tror det blir ca. samme pris om man kjøper fotopapir. Dessuten har jeg ikke ork til å printe ut og klippe til selv. Lettvint og greit å bare sitte her,plukke ut de bildene jeg vil ha, også hente dem rett nedi gata ;o) Hilsen 0 Siter
Gjest pittpottnøtt Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 Jepp... Jeg framkaller de aller fleste bildene på papir. Så lager vi backup-cd for å være helt sikker.Disse blir ikke oppbevart hjemme...i tilfelle brann. Kjenner noen som har mistet en drøss med bilder på data`n... For meg er bildene/minnene enormt viktig,-så jeg oppbevarer dem som verdipapirer. 0 Siter
vin Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Skrevet 3. oktober 2006 Jepp... Jeg framkaller de aller fleste bildene på papir. Så lager vi backup-cd for å være helt sikker.Disse blir ikke oppbevart hjemme...i tilfelle brann. Kjenner noen som har mistet en drøss med bilder på data`n... For meg er bildene/minnene enormt viktig,-så jeg oppbevarer dem som verdipapirer. Får dårlig samvittighet med tanke på alle de viktige bildene jeg egentlig har liggende her. Skal få ordna det kjapt... Hilsen 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg er ikke noe flink. Jeg fremkalte noen som jeg skulle ha i album i sommer, men har enda ikke kjøpt album *treig* Vi har skriver som jeg bruker litt, helst til A4 bilder som skal i ramme. Ellers er jeg sløv... Men tar masse bilder, det gjør jeg. 0 Siter
Gjest pittpottnøtt Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 Får dårlig samvittighet med tanke på alle de viktige bildene jeg egentlig har liggende her. Skal få ordna det kjapt... Hilsen Det er bra! Kos deg med arbeidet med å sette dem inn i album da... 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 hørtes veldig kjent ut den situasjonen.. jeg og hadde ikke fremkallt på flere år, helt til jeg så tilbudet til lefdal, da ble det plutselig bestillt over 100 stk.. supert tilbud, ble jo bare kostende en halvpart av det å fremkalle en vanlig 24bilders-film! er visst noe med at ved bruk av en hjemmeprinter så vil bildene blekne etter noen år?! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.