Gå til innhold

moon cup

Anbefalte innlegg

lalala1365380457
Skrevet

hei =) har aldri hørt om dette før jeg, men virket jo litt interessant..

det jeg lurer på til dere som bruker det er hvordan det er i forhold til sterke menstruasjonssmerter? jeg har måttet kutte ut å bruke tampong fordi smertene blir større da enn ved bruk av bind (til meg er ikke 2x400mg ibux nok til å fjerne smerten)..

noen som har erfaring i forhold til dette?

og forstår jeg det riktig, man har en slik moon cup som man bruker døgnet rundt, man bare tar den ut, tømmer, vasker og setter den inn igjen?

mvh

Skrevet

Jewg har ikke voldsomme smerter, det skal sies - men de jeg hadde er borte. Det sies at krampene blir redusert med denne. Jeg syns du skal forsøke - den koster jo ikke mer enn det er verdt det om det hjelper :)

Og ja - man bruker den slik du sier. Tømmer, skyller den i rennende vann og setter den inn igjen.

lalala1365380457
Skrevet

Jewg har ikke voldsomme smerter, det skal sies - men de jeg hadde er borte. Det sies at krampene blir redusert med denne. Jeg syns du skal forsøke - den koster jo ikke mer enn det er verdt det om det hjelper :)

Og ja - man bruker den slik du sier. Tømmer, skyller den i rennende vann og setter den inn igjen.

tusen takk for svar =)

vurderer strekt å kjøpe ja, så veldig kjekt ut (pes å ikke kunne bruke tampong uten å ligge halvdø i senga pga smerter og store mengder tabletter)..

men vet du hvordan dette blir i forhold til toll? ser prisen på 18.99£ tilsvarer ca 240kr..

candyqueen_83
Skrevet

Jeg har aldri pleid å ha menssmerter. Litt mer etter jeg begynte på p-piller,mën etter jeg har begynt med divacupen har jeg faktisk hatt mer smerter. Men det gjelder nok ikke alle

lalala1365380457
Skrevet

Jeg har aldri pleid å ha menssmerter. Litt mer etter jeg begynte på p-piller,mën etter jeg har begynt med divacupen har jeg faktisk hatt mer smerter. Men det gjelder nok ikke alle

hm..ok, kjekt å vite at det kan gå den veien og da..

men jeg bruker vel så mye penger på annet tull at dette kanskje er en av de tingene som er verdt å prøve..

litt usikker på hvordan smertene mine _egentlig_ er nå, er så livredd for å bli så dårlig som jeg kan bli (så store smerter at jeg bla kan svime av og kaster opp), at jeg hiver innpå med ibux med en gang jeg får mensen...da får jeg bare litt vondt..

Skrevet

tusen takk for svar =)

vurderer strekt å kjøpe ja, så veldig kjekt ut (pes å ikke kunne bruke tampong uten å ligge halvdø i senga pga smerter og store mengder tabletter)..

men vet du hvordan dette blir i forhold til toll? ser prisen på 18.99£ tilsvarer ca 240kr..

Det ble ingen toll da jeg kjøpte - det ble med de 240 :)

lalala1365380457
Skrevet

så kjekt =) du kjøpte fra mooncup.uk?!

lalala1365380457
Skrevet

forresten, det blir ikke som ved tampong; at det er ubehagelig/vondt å ta den ut om den ikke er helt full?

Skrevet

forresten, det blir ikke som ved tampong; at det er ubehagelig/vondt å ta den ut om den ikke er helt full?

Overhodet ikke, det er en av fordelene. Den kan brukes når man blør lite.

Skrevet

Nei - det er helt anderledes - den er av myk silikon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...