Gå til innhold

kan tvillinger ha ulike fedre?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Det går helt fint ann, for brunøyde foreldre (B) kan bære med seg genet for blå øyne (B), slik at de er Bb, mens barnet får det blå i begge foreldrene (bb), og blir blåøyd.

Men fordi brunøyd er dominant over blåøyd, kan ikke to (bb) foreldre få en (Bb) eller (BB) unge. Skjønner? =)

Jupp, I know. Var bare "Noe så enkelt som at hun er brunøyd, og begge foreldrene blåøyd, og det går ikke an", jeg reagerte på. Synes det var rart at dere fikk vite det på skolen.

Skrevet

Jupp, I know. Var bare "Noe så enkelt som at hun er brunøyd, og begge foreldrene blåøyd, og det går ikke an", jeg reagerte på. Synes det var rart at dere fikk vite det på skolen.

Og nederst står det at vi fikk vite et par naturfagstimer etterpå at det fantes unntak =)

Skrevet

Det har jeg tenkt på også, sikkert mange lausaktige kjerringer som skjuler sannheten og dytter på en og annen dum stakkar farskapet.

Jeg leste et sted at et viss antall prosent av alle norske barn har feil far på papiret.

Smart å DNA-teste seg i disse frimodige tider. ;)

DNA-testing gjøres lett ved å sende inn hårstrå, står adresser her på nettet hvor det kan sendes inn for test.

Flere og flere saker blir avslørt på det viset.

Jeg leste at 10% har en annen far enn de tror. Jeg synes det var mye.

Mora sa bestandig at hun var glad hun hadde født meg ellers så hadde hun vært sikker på at jeg hadde en annen mor. Jeg er bare like faren min.

Skrevet

Jeg er oppvoks på bondegard, så at dyretvillinger kan ha ulike fedre, har jeg "alltid" visst. Går derfor ut fra at også toegga menneskebarn kan ha to fedre.

Gjest Elextra
Skrevet

Tviler på at dette er et vanlig fenomen. Jeg hørte en historie (som kanskje er en vandrehistorie?) om en dame som fødte tvillinger hvor den ene var lys i huden, den andre mørk. Det dreide seg da om toeggede tvillinger, slik at det har vært to eggløsninger, kanskje med noen dagers mellomrom. Og da er det visst mulig at to ulike menn befrukter hvert sitt egg..

Det er ikke uvanlig at toeggede tvillinger med lys far og mørk mor (eller omvendt)har ulik hudfarge. På samme måte som andre søsken også kan være ulike. Enkelte ganger får det større utslag enn andre ganger.

I barnehagen til yngstemann er det f.eks. et søskenpar som har koreansk mor (adoptert) og norsk far. Det ene barnet ser nesten helt nordisk ut, det andre ser mer koreansk ut.

Annonse

Skrevet

Tviler på at dette er et vanlig fenomen. Jeg hørte en historie (som kanskje er en vandrehistorie?) om en dame som fødte tvillinger hvor den ene var lys i huden, den andre mørk. Det dreide seg da om toeggede tvillinger, slik at det har vært to eggløsninger, kanskje med noen dagers mellomrom. Og da er det visst mulig at to ulike menn befrukter hvert sitt egg..

For en del år siden leste jeg om en kvinne som hadde to livmødre (heter det det i flertall??), en feil fra hun selv var foster - og hun greide det kunstsykket å bli gravid i begge to samtidig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...