Gå til innhold

Jan werner

Anbefalte innlegg

Gjest for mye mat
Skrevet

Herregud, kan dere slutte?

Jeg tror fyren spiste seg hjel.

Gjest Aviaana
Skrevet

Det tar gjerne tre mnd før man får svar på obduksjonen når folk blir obdusert. Mange prøver som skal taes før man er helt sikker hvis man overhode finner årsaken,

Men det tar vel ikke å langt tid å utelukke en overdose,hvis det skulle vært tilfellet?. Nå kan jeg ingenting om obduksjon, men tenker at de lett ville funnet rester av medikamenter i kroppen.

Når han ble funnet død i senga er jo mange selvmordsalternativer som kan utelukkes.

Snakket med en i dag som kjente en nær venn av JW. Hun sa at det var hjertesvikt og de skulle sende ut en pressemelding. Men de har tydeligvis ikke gjort det ennå.

Skrevet

Men det tar vel ikke å langt tid å utelukke en overdose,hvis det skulle vært tilfellet?. Nå kan jeg ingenting om obduksjon, men tenker at de lett ville funnet rester av medikamenter i kroppen.

Når han ble funnet død i senga er jo mange selvmordsalternativer som kan utelukkes.

Snakket med en i dag som kjente en nær venn av JW. Hun sa at det var hjertesvikt og de skulle sende ut en pressemelding. Men de har tydeligvis ikke gjort det ennå.

Jeg tror at det kan ta så lang tid hvis det er vanskelig å finne dødsårsaken. Hvis de ser etter noe spesielt så går det antagelig fortere.

Et familiemedlem av en bekjent av meg døde av hjertesvikt 22 år gammel, de ante ingenting om årsaken før det var gått flere mnd.

Gjest Aviaana
Skrevet

Jeg tror at det kan ta så lang tid hvis det er vanskelig å finne dødsårsaken. Hvis de ser etter noe spesielt så går det antagelig fortere.

Et familiemedlem av en bekjent av meg døde av hjertesvikt 22 år gammel, de ante ingenting om årsaken før det var gått flere mnd.

jeg vet om flere unge som har dødd av hjertesvikt. Mange kan ha problemer med hjerte også men har gått udiagnostiserte, da de ikke har merket så mye til det.

Jeg tenker også (uten å vite noe om det) at en jobb som profesjonell sanger krever at man bruker lungene og kroppen anderledes enn andre. Det blir større belastning på hjerte og lunger. Og overanstrenger man seg og er fysisk syk i tillegg kan det være nok til et hjertestans.Vet også at veldig mange kjendiser er forbrukere av smertestillende midler og valium for kunne klare å komme seg igjennom slitsomme dager. Det påvirker også kroppen.

Tror nok avisene har konkludert med personlig tragedie da han selv har gått ut med at han har slitt psykisk.

Men når jeg tenker på det: hvilke kjendiser og artister er det som IKKE har slitt psykisk?.

Lene Marlin har fortalt om depresjon. Mia gundersen har fyllt flere ukeblader med stoff om den vonde barndommen sin.

Rigmor Galtung har slitt med depresjon.

Husker jeg ikke feil så har vel Tommy Steine også sagt noe om sine psykiske problemer.

+ mange flere som jeg ikke husker.

For ikke å snakke om alle kjendiser som sliter, men som ikke går ut med det i pressen.

Så hvis de jeg nevnte som slet psykisk døde brått i senga, så hadde sikkert VG konkludert med personlig tragedie på bakgrunn av dette. .

Skrevet

jeg vet om flere unge som har dødd av hjertesvikt. Mange kan ha problemer med hjerte også men har gått udiagnostiserte, da de ikke har merket så mye til det.

Jeg tenker også (uten å vite noe om det) at en jobb som profesjonell sanger krever at man bruker lungene og kroppen anderledes enn andre. Det blir større belastning på hjerte og lunger. Og overanstrenger man seg og er fysisk syk i tillegg kan det være nok til et hjertestans.Vet også at veldig mange kjendiser er forbrukere av smertestillende midler og valium for kunne klare å komme seg igjennom slitsomme dager. Det påvirker også kroppen.

Tror nok avisene har konkludert med personlig tragedie da han selv har gått ut med at han har slitt psykisk.

Men når jeg tenker på det: hvilke kjendiser og artister er det som IKKE har slitt psykisk?.

Lene Marlin har fortalt om depresjon. Mia gundersen har fyllt flere ukeblader med stoff om den vonde barndommen sin.

Rigmor Galtung har slitt med depresjon.

Husker jeg ikke feil så har vel Tommy Steine også sagt noe om sine psykiske problemer.

+ mange flere som jeg ikke husker.

For ikke å snakke om alle kjendiser som sliter, men som ikke går ut med det i pressen.

Så hvis de jeg nevnte som slet psykisk døde brått i senga, så hadde sikkert VG konkludert med personlig tragedie på bakgrunn av dette. .

Jeg er vel enig med deg og synes avisene har vært litt kjapt ute med å kalle det personlig tragedie.

Skrevet

Av og til, når ein har ein obduksjon v uavklart/uventa dødsfall, så kan ein ta prøver med tanke på ting som kan vere sannsynlege med tanke på forhistoria osv. Men så kan det likevel vise seg å vere noko heilt anna.

Eg kan naturlegvis ikkje gå i detaljar, men eg har vore til stades ved ein slik obduksjon. På grunnlag av avdødes forhistorie, var det naturleg å ta blodprøve slik-og-sånn for å finne ut om sannsynleg slik-og-slik er tilfelle eller ei. Desse spesielle prøvene måtte sendast til laboratorium i Danmark for analyse. Dette ville naturlegvis ta tid å få avklart.

Når alt kom til alt vart dei ikkje sende likevel, for da avdøde vart åpna opp, skreik dødsårsaken oss opp i dagen: ei enorm aortaaneurisme. Dog, obduksjonen vart fullført med undersøking av alle relevante organ, for slik skal det gjerast.

Av og til er årsaken klar med ein gong, men av og til - som i tilfellet med Anna Nicole Smiths son no nyleg - tar det lengre tid og er tilsynelatande uforklarleg før ein har inngåande analyser klare, som kan ta ein del tid å gjennomføre. Sjølv om mange medikamentanalysar ikkje er av dei mest avanserte, er det ikkje gitt at svaret er klart på 1-2-3. Det må ta den tida det tar, sjølv om det naturlegvis er vondt for pårørande å leve i uvissa i lang tid.

Når alt kjem til alt, er det no slik at menneskekroppen er fantastisk, men også skjør, og ein veit aldri når det kan seie stopp, sjølv om ein ikkje eigentleg ventar det med det første. In media vita in morte sumus...

Uansett årsak, er det eit stort tap for kulturen og ikkje minst eit uerstatteleg tap for familie og vener at denne unge mannen no er gått bort. Det må ein aldri tape av syne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...