Gå til innhold

dobbelt opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva betyr det når det er to >>?

f.eks. bølgelengde >> havdybde : betyr overflatebølge?

Det er ikke trykkfeil, for det står både i kompendiet jeg har, og dessuten skreiv foreleser det på tavla også.

Derimot er det bare én

bølgelengde

Håper noen vet...

Skrevet

Jeg er vant til at > betyr _mye_ mindre enn / _mye_ større enn.

Bølger har jeg derimot lite greie på.

Skrevet

Hvis foreleseren skrev det på tavlen - hvorfor spurte du ikke, da?

Jeg husker jeg ble matt mange ganger på skolen, når foreleser forsøkte å få igang dialog, etterspurte svar etc., og en sal med 100 voksne mennesker satt og holdt kjeft som sjenerte førskoleelever. Steike, jeg ble lei av min egen stemme innimellom, når jeg var den eneste som snakket bortsett fra foreleleseren :-)

"........................................."

Skrevet

Jeg husker jeg ble matt mange ganger på skolen, når foreleser forsøkte å få igang dialog, etterspurte svar etc., og en sal med 100 voksne mennesker satt og holdt kjeft som sjenerte førskoleelever. Steike, jeg ble lei av min egen stemme innimellom, når jeg var den eneste som snakket bortsett fra foreleleseren :-)

Er det ikke snålt ??

Så når man har spurt er det 10 til som sier 'ja det lurte jeg på og'

Skrevet

Er det ikke snålt ??

Så når man har spurt er det 10 til som sier 'ja det lurte jeg på og'

Ja, det er merkelige greier.

"...................................."

Skrevet

Ja, det er merkelige greier.

Folk vil heller ikke skjønne noe fremfor at noen kanskje tror de er dumme :)

Skrevet

Det er nok mye det, da. Feiginger, egentlig :-)

Gjest Sånn er det
Skrevet

Det er nok mange som mangler lærdom, pga at de var for sjenerte til å spørre. Synd for dem, igrunnen.

Skrevet

Men det hender at en eller annen dust som overhode ikke har peiling på noening som helst spør masse dustespørsmål om de mest elementære ting, hele tiden og.

Skrevet

Men det hender at en eller annen dust som overhode ikke har peiling på noening som helst spør masse dustespørsmål om de mest elementære ting, hele tiden og.

Ja, det er det. Men jeg foretrekker faktisk det fremfor voksne som oppfører seg som sjenerte tenåringer.

"......................................."

Skrevet

For en god del mennesker som er sjenerte, er det forholdsvis utenkelig å stille spørsmål til en foreleser med en full sal som tilhørere... Det er nok ikke alltid redsel for at andre skal tro man er dum, heller redsel for å snakke i forsamlinger...

Skrevet

For en god del mennesker som er sjenerte, er det forholdsvis utenkelig å stille spørsmål til en foreleser med en full sal som tilhørere... Det er nok ikke alltid redsel for at andre skal tro man er dum, heller redsel for å snakke i forsamlinger...

Joda. Men i en sal på over hundre personer, fra 20 til 50 år? Jeg synes det blir litt patetisk. Og spesiellt i fag hvor dialog mellom foreleser og deltakere er en del av greia.

Gjest Sånn er det
Skrevet

Joda. Men i en sal på over hundre personer, fra 20 til 50 år? Jeg synes det blir litt patetisk. Og spesiellt i fag hvor dialog mellom foreleser og deltakere er en del av greia.

Dere som ikke lider av noe som hemmer dere i slike sammenhenger, har et fortrinn.

Skrevet

Ja, det kan vel være patetisk å være sjenert, da.

Nå hadde det ikke gjort meg en dritt å stille et spørsmål i en sånn setting,- da jeg var 18 hadde nok hjertet hamret godt hvis jeg skulle ha stilt spørsmålet,- særlig hvis ikke foreleseren hadde spurt om det var noen spørsmål, men at man selv måtte sørge for å få oppmerksomheten og avbryte... Og da hadde jeg nok valgt å finne ut av det etterpå istedet.

Skrevet

Dere som ikke lider av noe som hemmer dere i slike sammenhenger, har et fortrinn.

Men - jeg spør igjen - er det bare 1% som ikke er slik? På skolen jeg gikk, som var en høyskole med folk fra 20 til over 50 - snitte lå vel rundt 30, tenker jeg - ihvertfall i en del klasser, så var det jeg og én til som åpnet kjeften. Én foreleser måtte legge om undervisningen underveis, fordi folk nektet å delta i den slik den var ment å skulle være.

".........................................."

Skrevet

Ja, det kan vel være patetisk å være sjenert, da.

Nå hadde det ikke gjort meg en dritt å stille et spørsmål i en sånn setting,- da jeg var 18 hadde nok hjertet hamret godt hvis jeg skulle ha stilt spørsmålet,- særlig hvis ikke foreleseren hadde spurt om det var noen spørsmål, men at man selv måtte sørge for å få oppmerksomheten og avbryte... Og da hadde jeg nok valgt å finne ut av det etterpå istedet.

Med "patetisk", så mener jeg at 99 av 100 personer i alderen 20 til 50 er sånn.

Skrevet

Ja, det er det. Men jeg foretrekker faktisk det fremfor voksne som oppfører seg som sjenerte tenåringer.

Nei, huff.. Har mange voksne damer på mastergraden der jeg går. De spør, graver og kakler så mye at jeg blir helt sprø. Det går an å tenke seg litt om. Ofte kommer det svar på det de spør om litt lenger ut i forelesningen. Veldig irriterende for de som gjerne vil få med seg det som blir sagt. Har opplevd flere ganger at foreleseren ikke har rukket gjennom alt.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Men - jeg spør igjen - er det bare 1% som ikke er slik? På skolen jeg gikk, som var en høyskole med folk fra 20 til over 50 - snitte lå vel rundt 30, tenker jeg - ihvertfall i en del klasser, så var det jeg og én til som åpnet kjeften. Én foreleser måtte legge om undervisningen underveis, fordi folk nektet å delta i den slik den var ment å skulle være.

".........................................."

Mener å ha lest et sted at utrolig mange mennesker er reddere for å ta ordet i en forsamling enn å dø, så det er kanskje ikke så rart. :)

Skrevet

Tør ikke pga sliter med sosial angst. (Men ja, jeg skal gjøre noe med det, har fått legetime og alt. Vet jeg burde gjort det for mange år siden men det er ikke lett)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...