Gå til innhold

Hva er vitsen med å være frekk

Anbefalte innlegg

Gjest Noen som har svar?
Skrevet

Mot dem som har mindre kunnskap?

Er det et hint om at de bør holde seg unna diskusjonen?

Gjest ellerhva?
Skrevet

kanskje en ide å være litt ydmyk hvis man sitter inne med lite kunnskap? Man bør ikke være frekk, kunnskap eller ei

Skrevet

Meninger har vi alle om vi har lite eller mye kunnskap. I diskusjoner som her på DOL burde noen kanskje skjerpe seg, og la de som ikke har mye kunnskap, slippe til uten at noen skal være frekke mot dem.

Ydmykhet skal gå begge veier, og begge parter kan lære noe av den andre!

Skrevet

Meninger har vi alle om vi har lite eller mye kunnskap. I diskusjoner som her på DOL burde noen kanskje skjerpe seg, og la de som ikke har mye kunnskap, slippe til uten at noen skal være frekke mot dem.

Ydmykhet skal gå begge veier, og begge parter kan lære noe av den andre!

Godt poeng. Men det gjelder faktisk ikke hvis noen med mikroskopiske kunnskaper begynner å uttale seg bombastisk (jfr. denne nei-til-muslimer trollen under her et sted).

"........................................"

Skrevet

Godt poeng. Men det gjelder faktisk ikke hvis noen med mikroskopiske kunnskaper begynner å uttale seg bombastisk (jfr. denne nei-til-muslimer trollen under her et sted).

Ikke alle kan argumentere like godt som deg. Det er fakta.

Fordi om de ikke kan argumentere like godt som deg betyr ikke at de har feil. Ellers blir det en slags monolog istedet for den gode dialogen...

Skrevet

Fordi om de ikke kan argumentere like godt som deg betyr ikke at de har feil. Ellers blir det en slags monolog istedet for den gode dialogen...

Nei, og de fleste er hverken idioter eller uvitende. Men denne personen er enten tilbakestående, en trolle, eller noe annet som det ikke finnes noen unnskyldning for å være. Hvis han er tilbakestående, så er det beklagelig, selvfølgelig.

laguna1365380434
Skrevet

Meeen..Kan man egentlig demokratisere hvor rett folk har? Er det lurt og konstruktivt for en god debatt?

Skal folk føle at de har like rett om de bidrar med faktisk kunnskapsløshet og ufullstendige og tidvis dumme ressonementer?

Jeg mener at det slags "hensyn", ikke bare foringer diskusjonen og nytteverdien av diskusjonsfora, i tillegg til å gjøre folk en real bjørnetjeneste.

Ment som et lite innskudd her bare..:-)

Gjest Noen som har svar
Skrevet

Nei, og de fleste er hverken idioter eller uvitende. Men denne personen er enten tilbakestående, en trolle, eller noe annet som det ikke finnes noen unnskyldning for å være. Hvis han er tilbakestående, så er det beklagelig, selvfølgelig.

Hva legger du i begrepet *tilbakestående*?

Rett og slett kunnskapsløshet eller mere en sykelig tilstand?

laguna1365380434
Skrevet

Jeg mener at om man bør omgåes temaer man virkelig ikke har greie på med litt ydmykhet..

Selv synser jeg grådig om masse, også ting der jeg med hell kunne satt meg bedre inn i ting før jeg mente i vei, men har skamvett nok til å være ydmyk om folk vet masse og jeg lite.

Jeg mener _ikke_ at en ikke kan ha gode ressonementer rundt ting der en ikke har detaljkunnskap, eller at masse faktakunnskap automatisk gir gode resonementer og prinsippiell rett.

Allikevel synes jeg demokratisering av hva som er fakta, bare for demokratiseringens skyld er misforstått.

En trenger selvsagt ikke å være frekk for det, det kan jo ofte være en uting, men ofte er det ganske frekt i utgangspunktet å mene noe bombastisk om noe en har tenkt på i to sekunder å legge i vei, der andre kan ha tenkt nøye over ting, og ha peil på det de snakker om..DA er det i grunn grteit å være litt hvass tilbake.

Synes jeg.

:-)

Skrevet

Hva legger du i begrepet *tilbakestående*?

Rett og slett kunnskapsløshet eller mere en sykelig tilstand?

Et noe flåsete uttrykk for å ikke være i stand til å tenke med det lille av logikk som trengs for å diskutere.

"........................................."

Skrevet

Meeen..Kan man egentlig demokratisere hvor rett folk har? Er det lurt og konstruktivt for en god debatt?

Skal folk føle at de har like rett om de bidrar med faktisk kunnskapsløshet og ufullstendige og tidvis dumme ressonementer?

Jeg mener at det slags "hensyn", ikke bare foringer diskusjonen og nytteverdien av diskusjonsfora, i tillegg til å gjøre folk en real bjørnetjeneste.

Ment som et lite innskudd her bare..:-)

Fordi om noen har en helt annen mening enn deg kan du ikke utelukke at folk må få lov til å mene hva de vil.

Om de ikke har tale/skriveferdigheter som helt ut kan rettferdiggjøre deres syn, så kan ikke vi kaste det til side og stemple det som meningsløst.

Da vokser det fort til undergrunnsbevegelser vi overhodet ikke har noe innsyn.

Angrep er det mest benyttede middel mot følelsen av å bli overkjørt.

Gjest Noen som har svaret
Skrevet

Jeg mener at om man bør omgåes temaer man virkelig ikke har greie på med litt ydmykhet..

Selv synser jeg grådig om masse, også ting der jeg med hell kunne satt meg bedre inn i ting før jeg mente i vei, men har skamvett nok til å være ydmyk om folk vet masse og jeg lite.

Jeg mener _ikke_ at en ikke kan ha gode ressonementer rundt ting der en ikke har detaljkunnskap, eller at masse faktakunnskap automatisk gir gode resonementer og prinsippiell rett.

Allikevel synes jeg demokratisering av hva som er fakta, bare for demokratiseringens skyld er misforstått.

En trenger selvsagt ikke å være frekk for det, det kan jo ofte være en uting, men ofte er det ganske frekt i utgangspunktet å mene noe bombastisk om noe en har tenkt på i to sekunder å legge i vei, der andre kan ha tenkt nøye over ting, og ha peil på det de snakker om..DA er det i grunn grteit å være litt hvass tilbake.

Synes jeg.

Enig med deg.

Selv holder jeg meg unna diskusjoner der jeg mangler kunnskaper, eller ikke synes jeg har noe å bidra med.

Jeg er ikke dette *trollet*, men tok opp temaet til diskusjon. Og synes dere får frem mye bra.

Takk!

Skrevet

Et noe flåsete uttrykk for å ikke være i stand til å tenke med det lille av logikk som trengs for å diskutere.

Takk for svar!

Ikke alle egner seg like godt til å diskutere. De har nok mye å lære av deg.

laguna1365380434
Skrevet

Fordi om noen har en helt annen mening enn deg kan du ikke utelukke at folk må få lov til å mene hva de vil.

Om de ikke har tale/skriveferdigheter som helt ut kan rettferdiggjøre deres syn, så kan ikke vi kaste det til side og stemple det som meningsløst.

Da vokser det fort til undergrunnsbevegelser vi overhodet ikke har noe innsyn.

Angrep er det mest benyttede middel mot følelsen av å bli overkjørt.

Det er forskjell på å ha avvikende meninger og sunn utveksling av disse..Og på å automatisk skulle si at alle har like mye "rett" og bidrar like konstruktivt i enhver debatt. Sistnevnte mener jeg er misforstått og er kun uheldig.

Om du lager en lang og konstruktiv tråd om, f.eks silikonbryster og problematiserer helseskader, penismissunnelse, status, anoreksi, feminisme..I det hele tatt har tenkt mye og lagd noe interessant og fundert på noe..Da er teit av meg å svare , f.eks Pamela Anderson er jo ei hore..Eller noe. Selvsagt bare et eksempel.

- Ditt inlegg er bedre enn mitt.

Det samme gjelder selvsagt faktafeil. Om du sier at typen til Barbie het Ken, og jeg sier Bjørn..Da er ikke mitt bidrag like verdifult som ditt da heller.

Sånn er det bare. En har ikke automatisk like mye å bidra med selv om en finner tastene på datamaskinen.

Synes jeg.

laguna1365380434
Skrevet

Enig med deg.

Selv holder jeg meg unna diskusjoner der jeg mangler kunnskaper, eller ikke synes jeg har noe å bidra med.

Jeg er ikke dette *trollet*, men tok opp temaet til diskusjon. Og synes dere får frem mye bra.

Takk!

Artig diskusjon..:-) Så takk selv!

Gjest Noen som har svar
Skrevet

Er det vanskelig å øve opp sin evne til logisk tenkning?

Hvilken intelligens hører den til under?

(Vi har:Kreativ, personlig, sosial, seksuell,åndelig,sansende,tall, rom,kropps, og ord-intelligens)

Gjest skriveleifa
Skrevet

eller di som har en del skrivefeil.

Uansett hva jeg mener eller lurer på, blir jeg alltid komentert fordi jeg har litt problemer med skriving.

Skrevet

Artig diskusjon..:-) Så takk selv!

Så får vi håpe at også *Trollene* leser dette, og lærer...

;)

laguna1365380434
Skrevet

eller di som har en del skrivefeil.

Uansett hva jeg mener eller lurer på, blir jeg alltid komentert fordi jeg har litt problemer med skriving.

DET har jeg større problemer med å forstå at folk skal pirke på! Folk skjønner jo utmerket godt hva som menes, selvom stavinga ikke er korrekt..Og det er jo tross alt meninger som utveksles her, og det til og med i ganske muntlig form.

Pur hersketeknikk, mener jeg. Praktisk å benytte om en er på gyngende grunn, eller har lite å melde..;-)

Men fy så smålig!

(Med mindre det utgjør et uimotståelig fritelse å lge et godt poeng av da..Det hender jo trykkleifer blir uhyggelig morsomme! ;-))

Gjest Skrivelifa
Skrevet

DET har jeg større problemer med å forstå at folk skal pirke på! Folk skjønner jo utmerket godt hva som menes, selvom stavinga ikke er korrekt..Og det er jo tross alt meninger som utveksles her, og det til og med i ganske muntlig form.

Pur hersketeknikk, mener jeg. Praktisk å benytte om en er på gyngende grunn, eller har lite å melde..;-)

Men fy så smålig!

(Med mindre det utgjør et uimotståelig fritelse å lge et godt poeng av da..Det hender jo trykkleifer blir uhyggelig morsomme! ;-))

Jeg mener sånn som f.eks. her.

http://www.doktoronline.no/section/nosection?action=gotomsg&left=%2Fforum%2F6%2F2209.ipg%3Fview%3Dthread%26thread%3D3083310&right=%2Fforum%2Fbin%2Fshow.wa%3Fmsgid%3D3083310

da blir jeg irritert.

Nei, jeg kan jo ikke forvente seriøse svar siden jeg hadde ett mellomrom formye§!!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...