Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Den siste tiden har jeg opplevd hudkløe i en stor grad. Jeg har også fått knuppette hud og får etterhvert små områder med en stor sammling med knupper. Jeg har forsøkt å skifte såpe og smøre meg med fuktighets krem uten at dette har hjulpet noen ting. Skal til lege men tenkte å høre hos dere først.

mvh jfredrik

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24840-hudkl%C3%B8e-og-utslett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære jfredrik

Hudkløe kommer oftest av at huden er tørr, men det finnes selvfølgelig en rekke andre årsaker også. Prøv å være ekstra nøye med å bruke fuktighetskrem og helst en uparfymert som du får på apoteket. Finn en som er akkurat passe fet - dvs at den ikke blir liggende utenpå huden, men trekker godt inn.

Når du alikevel skal til lege bør du ta opp problemet med henne og få henne til å se på huden din.

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære jfredrik

Hudkløe kommer oftest av at huden er tørr, men det finnes selvfølgelig en rekke andre årsaker også. Prøv å være ekstra nøye med å bruke fuktighetskrem og helst en uparfymert som du får på apoteket. Finn en som er akkurat passe fet - dvs at den ikke blir liggende utenpå huden, men trekker godt inn.

Når du alikevel skal til lege bør du ta opp problemet med henne og få henne til å se på huden din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...