Gå til innhold

Litt flaut dette

Anbefalte innlegg

Gjest Dagens Hjertesukk
Skrevet

Når jeg sitter hjemme en stille aften med et glass vin, kommer raskt et par småfluer og vil ha. De er raske og irriterende.

Hvor kommer de fra? Det er ikke flere hybelkaniner her enn i andre hjem (tror jeg).

Hvordan blir jeg kvitt dem? Å spraye stua med Lusespray fjerner jo meg selv også(!).

Hjelp!!!

Skrevet

Inviter dem på et glass, og bær dem ut når de har sovnet :)

Gjest Dagens Hjertesukk
Skrevet

Inviter dem på et glass, og bær dem ut når de har sovnet :)

Ja, jeg har forøkt å tilby dem et eget glass, allikevel var de kun opptatt av meg.

Jeg har plommetrær i hagen, kan de komme derfra?

Skrevet

De kommer fra blomsterpottene dine. Sett 3-4 fyrstikker i jorda med svovelet ned og de forsvinner. Sett gjerne et par små skåler med litt vann med en god dsæj oppvaskmiddel i (zalo / sunlight), de elsker det og drukner seg selv - helt sant!

Skrevet

Ja, jeg har forøkt å tilby dem et eget glass, allikevel var de kun opptatt av meg.

Jeg har plommetrær i hagen, kan de komme derfra?

Det er mulig. Eller søppelbøtta.

laguna1365380434
Skrevet

Det er innimellom fluer her også, og jeg ANER ikke hvorfor de dukker opp sånn med jevne mellomrom. De er plutselig bare her, uavhengig av om det er nyvaska eller ikke.

Det eneste jeg vet er å ta dem enten med avisa eller støvsugeren, så meg er det nok egentlig ikke mye hjelp i..;-P

Men lykke til! Finner du ut hvordan du blir kvitt dem engang for alle så si det videre davel!

:-)

laguna1365380434
Skrevet

De kommer fra blomsterpottene dine. Sett 3-4 fyrstikker i jorda med svovelet ned og de forsvinner. Sett gjerne et par små skåler med litt vann med en god dsæj oppvaskmiddel i (zalo / sunlight), de elsker det og drukner seg selv - helt sant!

Aha! Takk..Jeg er ikke trådstarter, men setter pris på nyttige tips for det!

:-)

Gjest Dagens Hjertesukk
Skrevet

Takk, lille mus.

Jeg er åpen for å prøve alt!

Lever dise småfluene av planter og vann? Hvorfor er de da så glad i rød vin?

Skrevet

Takk, lille mus.

Jeg er åpen for å prøve alt!

Lever dise småfluene av planter og vann? Hvorfor er de da så glad i rød vin?

De er alltid svært nysgjerrige når det er mat i nærheten, de lever vel av litt av hvert tenker jeg.

Skrevet

Det er visst småflueår (eller bananflueår om du vil)!

Har vært en del tråder på dette her på DOL. og jeg ble fortalt dette av kolleger her om dagen. Kan jo virke som om det er noe i det?

lalala1365380457
Skrevet

det høres mer ut som bananfluer enn som plantefluer.. plantefluene er små og svarte, men litt trege (lette å fange i hånden), mens bananfluene er kjappe og umulig å slåihjel..

bananfluene kommer når man ikke hiver søpla ofte nok når det er varmt været.. eventuellt av frukt som ligger fremme. vask søppeldunken, fruktfatet og hiv søpla ofte i en periode så blir du kvitt de kjapt =)

Skrevet

Zalo og vann har ikke hjulpet hos meg. Men halvparten zalo og halvparten eplecider eddik funker som bare det!!

De sitter en stund på kanten før de bestemmer seg for å hoppe nedi! Dumme som de er! Ha ha

Gjest Dagens Hjertesukk
Skrevet

det høres mer ut som bananfluer enn som plantefluer.. plantefluene er små og svarte, men litt trege (lette å fange i hånden), mens bananfluene er kjappe og umulig å slåihjel..

bananfluene kommer når man ikke hiver søpla ofte nok når det er varmt været.. eventuellt av frukt som ligger fremme. vask søppeldunken, fruktfatet og hiv søpla ofte i en periode så blir du kvitt de kjapt =)

Hmm, får vel prøve det, og.

Takk skal du ha. Jeg gjør snart alt for husfreden!

Gjest leskende drikke
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1159904786' post='3321966]

Zalo og vann har ikke hjulpet hos meg. Men halvparten zalo og halvparten eplecider eddik funker som bare det!!

De sitter en stund på kanten før de bestemmer seg for å hoppe nedi! Dumme som de er! Ha ha

Du hadde nok _stupt_ uti sjøl, om du hadde sittet på kanten av et basseng fylt med deilig drikke..

;D

Skrevet

Du hadde nok _stupt_ uti sjøl, om du hadde sittet på kanten av et basseng fylt med deilig drikke..

;D

Det skal du ikke se vekk i fra!

Men nå er ikke zalo min favoritt *LOL*

Skrevet

ta et eggeglass med salmiakk oppi.. da dør de...

Skrevet

Har vært en del tråder på dette her på DOL. og jeg ble fortalt dette av kolleger her om dagen. Kan jo virke som om det er noe i det?

Det er den uvanlig lange og varme høsten. De (fluene) pleier ikke å få så stort/langt spillerom ellers. Men de kommer hver høst. Nå "varer" de bare ekstra lenge.

Skrevet

For min del virker det som om det er ett inlegg per dag her ang. disse bananfluene....*Sukk*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...