Gå til innhold

Hjelp folkens:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde valgt den som gikk på kontor generelt. Stort sett ønskes det at saksbehandlere innen helse og sosial skal ha høyere utdanning.

Hør med NKI om de kan dokumentere mulighetene for jobb etter endt studie?

PS. Syns det var dyrt. Hva med heller å ta noen fag ved en høgskole?

Gjest gruffalo
Skrevet

Tja. Saksbehandling for helse- og sosialsektoren høres ut som en absolutt waste of time, siden det ikke er mangel på verken barnevernspedagoger eller sosionomer. Du kan nok til nød få en resepsjoniststilling på Tøyen sosialkontr...

Generelle kontorfag... tja, det kan vel duge til ganske mye. Ikke akkurat høytlønnede yrker, men greit å ha noe å vise til om man søker jobber som type sekretær, kontormedarbeider etc. - det er dog en absolutt fordel å ha noe økonomi i fagkretsen. Langt mer populært med en kontormedarbeider som kan ta seg av litt lønn og faktura og generelt regnskap.

NKI generelt har ikke noe supert rykte, men greit nok. Har du mulighet til det, så ta studier ved en ordinær høyskole i stedet - billigere og bedre.

Gjest StUdEnT sNaRt
Skrevet

Hadde valgt den som gikk på kontor generelt. Stort sett ønskes det at saksbehandlere innen helse og sosial skal ha høyere utdanning.

Hør med NKI om de kan dokumentere mulighetene for jobb etter endt studie?

PS. Syns det var dyrt. Hva med heller å ta noen fag ved en høgskole?

Finnes det akkurat slike fag ved høgskole også? Jeg tenker først og fremst på nettstudie. Siden jeg jobber.

Ellers takk for svar:)

Gjest StUdEnT sNaRt
Skrevet

Tja. Saksbehandling for helse- og sosialsektoren høres ut som en absolutt waste of time, siden det ikke er mangel på verken barnevernspedagoger eller sosionomer. Du kan nok til nød få en resepsjoniststilling på Tøyen sosialkontr...