Gå til innhold

Hjelp folkens:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde valgt den som gikk på kontor generelt. Stort sett ønskes det at saksbehandlere innen helse og sosial skal ha høyere utdanning.

Hør med NKI om de kan dokumentere mulighetene for jobb etter endt studie?

PS. Syns det var dyrt. Hva med heller å ta noen fag ved en høgskole?

Gjest gruffalo
Skrevet

Tja. Saksbehandling for helse- og sosialsektoren høres ut som en absolutt waste of time, siden det ikke er mangel på verken barnevernspedagoger eller sosionomer. Du kan nok til nød få en resepsjoniststilling på Tøyen sosialkontr...

Generelle kontorfag... tja, det kan vel duge til ganske mye. Ikke akkurat høytlønnede yrker, men greit å ha noe å vise til om man søker jobber som type sekretær, kontormedarbeider etc. - det er dog en absolutt fordel å ha noe økonomi i fagkretsen. Langt mer populært med en kontormedarbeider som kan ta seg av litt lønn og faktura og generelt regnskap.

NKI generelt har ikke noe supert rykte, men greit nok. Har du mulighet til det, så ta studier ved en ordinær høyskole i stedet - billigere og bedre.

Gjest StUdEnT sNaRt
Skrevet

Hadde valgt den som gikk på kontor generelt. Stort sett ønskes det at saksbehandlere innen helse og sosial skal ha høyere utdanning.

Hør med NKI om de kan dokumentere mulighetene for jobb etter endt studie?

PS. Syns det var dyrt. Hva med heller å ta noen fag ved en høgskole?

Finnes det akkurat slike fag ved høgskole også? Jeg tenker først og fremst på nettstudie. Siden jeg jobber.

Ellers takk for svar:)

Gjest StUdEnT sNaRt
Skrevet

Tja. Saksbehandling for helse- og sosialsektoren høres ut som en absolutt waste of time, siden det ikke er mangel på verken barnevernspedagoger eller sosionomer. Du kan nok til nød få en resepsjoniststilling på Tøyen sosialkontr...

Generelle kontorfag... tja, det kan vel duge til ganske mye. Ikke akkurat høytlønnede yrker, men greit å ha noe å vise til om man søker jobber som type sekretær, kontormedarbeider etc. - det er dog en absolutt fordel å ha noe økonomi i fagkretsen. Langt mer populært med en kontormedarbeider som kan ta seg av litt lønn og faktura og generelt regnskap.

NKI generelt har ikke noe supert rykte, men greit nok. Har du mulighet til det, så ta studier ved en ordinær høyskole i stedet - billigere og bedre.

Takk for svar:)

Saken er at jeg jobber heltid. Derfor tenkte jeg på en utdanning som jeg kan ta via nettet. Vet du om høgskole eller universitet tilbyr nettstudier?

Eller hva med BI da?

Skrevet

Saken er at jeg jobber heltid. Derfor tenkte jeg på en utdanning som jeg kan ta via nettet. Vet du om høgskole eller universitet tilbyr nettstudier?

Eller hva med BI da?

Nettverksuniversitetet er å anbefale. http://www.nvu.no/

Skrevet

Finnes det akkurat slike fag ved høgskole også? Jeg tenker først og fremst på nettstudie. Siden jeg jobber.

Ellers takk for svar:)

Sjekk høgskolenes hjemmesider. Mange høgskoler har deltidsutdanninger der mye skjer på nettet og det er få samlinger.

Gjest gruffalo
Skrevet

Eller hva med BI da?

Tja. Det finnes jo mange høgskoler som tilbyr deltidsutdanning - de fleste av disse krever at man stiller opp på noen ukers samling i året, men det er ikke uvanlig å jobbe fulltid ved siden av. Det er dog ofte slik at ett av de fire årene en bachelorgrad strekker seg over er et fulltidsår. Dette gjelder i hvert fall studier som sosionom, barnevernspedagog, førskolelærer, allmennlærer etc.

Og noen få høgskoler og universiteter har rene nettstudier...vet både NTNU og UiB har noen, og høgskolen i Volda er kjent for bra nettilbud.

Full oversikt over studier ved høgskoler og universiteter finner du på samordnaopptak.no

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...