Gå til innhold

et studie - not!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg også syns det er dårlig å henge seg opp i feilskriving i innlegg - så benytter jeg sjansen til å si noe når det ikke er innlegg.

Med tanke på at folk som skal begynne å studere, eller er langt inne i studiene - så har de litt skolegang fra før, ikke sant?

Da syns jeg det er JÆVLA merkelig at de ikke har lært at det heter et studium, flere studier.

Om og om igjen her inne, er det folk med - skulle en tro - artiumskolen og opptil flere år på universitetet - som presterer å si: "Men om jeg velger et studie som ... osv"

Jøye meg.

Mens jeg er i gang: det heter deprimert, ikke diprimert.

:0

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

13

• sheba

12

• hidi

9

• NeaNoor

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

La meg også benytte sjansen: Det heter et forum, flere fora. IKKE et fora.

*puh*

Skrevet

Man kommer jo inn på høgere utdanning om man har karakteren 2 i alle fag, så jeg er ikke overrasket.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Og siden vi er i gang: De og Dem.

Hvor jævla vanskelig kan det være?

Regel:

De/Vi/Han/Hun

Dem/Oss/Ham (han) / Henne

Ja, og slutt med............. i stedet for ett punktum. Skal det første være noe holder det med ... Altså tre stykker. Og tre prikker skal ikke brukes ukritisk, men i henhold til regler. Er man i tvil om bruken holder det med ett punktum.

Jeg irriterer meg nesten aldri over andres skrivefeil, men disse prikkene irriterer meg.

Ja, og slutt med lange linker. De gjør innleggene uleselige. Bruk tinyurl.

Skrevet

Regel:

De/Vi/Han/Hun

Ja, og slutt med............. i stedet for ett punktum. Skal det første være noe holder det med ... Altså tre stykker. Og tre prikker skal ikke brukes ukritisk, men i henhold til regler. Er man i tvil om bruken holder det med ett punktum.

Jeg irriterer meg nesten aldri over andres skrivefeil, men disse prikkene irriterer meg.

tinyurl - hva er det?

ShitDiddelyDo
Skrevet

tinyurl - hva er det?

http://tinyurl.com/

Utrolig praktisk. Du legger inn den lange linken, og vips: Du får en kort link som kan brukes også her på dol uten å fucke opp innlegget.

Men jeg skal ikke være så kjekkas med den. Er vel kun noen uker siden jeg ble gjort oppmerksom på den. :)

Gjest gruffalo
Skrevet

Da vs. når er også grusomt vanskelig saker. Og ikke minst at det heter en kompliment -> komplimenten.

Men altså - jeg begynte i en ny høgskoleklasse nå i høst, og første uken hadde vi datakurs. Formålet med kurset var å lære de systemene skolen bruker. Spørsmål fra medstudent: "eeeh...hvordan får man sånn mellomrom i word?" og "eeeh...men, hvorfor er ikke passordet mitt til hotmail det samme som på skolens e-post?"

Så opptak til høyere utdanning sier nok lite om generelt kunnskapsnivå i det hele tatt =P

Gjest Princess Peach
Skrevet

Regel:

De/Vi/Han/Hun

Enig.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Enig.

Det er nå du skal ta æren for å ha lært meg det der. :)

Skrevet

Så enig.

Husker jeg leste her inne en gang at noen skrev "hun skal ligge over til besteforeldrene i natt". Har sett flere skrive noe lignende. Til?! Hos! Awwww!

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det er nå du skal ta æren for å ha lært meg det der. :)

Jeg er så beskjeden. *rødmer kledelig* ;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er så beskjeden. *rødmer kledelig* ;)

Vel, den linken er uhyre praktisk. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Vel, den linken er uhyre praktisk. :)

Jepp. :)

Men jeg var også enig i grammatikkreglene dine, og jeg tror ikke jeg kan ta æren for å ha lært deg dem. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jepp. :)

Men jeg var også enig i grammatikkreglene dine, og jeg tror ikke jeg kan ta æren for å ha lært deg dem. :)

Nope. Den æren må norsklæreren min på videregående få. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Nope. Den æren må norsklæreren min på videregående få. :)

Det var en flink norsklærer, og en flink elev. :)

Jeg er litt rettskrivningsnazi, så det klør ofte i rettetasten når jeg leser innlegg med orddeling, da/når-feil og feil bruk av og/å.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det var en flink norsklærer, og en flink elev. :)

Jeg er litt rettskrivningsnazi, så det klør ofte i rettetasten når jeg leser innlegg med orddeling, da/når-feil og feil bruk av og/å.

Jeg vet ikke om hun egentlig var så flink, men hun ga meg så jævla gode karakterer på alt jeg gjorde at jeg virkelig begynte å trives med å skrive - og trives man med noe blir det plutselig interessant. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg vet ikke om hun egentlig var så flink, men hun ga meg så jævla gode karakterer på alt jeg gjorde at jeg virkelig begynte å trives med å skrive - og trives man med noe blir det plutselig interessant. :)

Sant nok. :)

Skrevet

Jeg legger merke til alle nysekjerringene vi har her!

Tidligere var det mange her som hadde problemer med kjeden.

Skrevet

http://tinyurl.com/

Utrolig praktisk. Du legger inn den lange linken, og vips: Du får en kort link som kan brukes også her på dol uten å fucke opp innlegget.

Men jeg skal ikke være så kjekkas med den. Er vel kun noen uker siden jeg ble gjort oppmerksom på den. :)

Ok, thanx!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...