GoodTimes Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 Siden jeg også syns det er dårlig å henge seg opp i feilskriving i innlegg - så benytter jeg sjansen til å si noe når det ikke er innlegg. Med tanke på at folk som skal begynne å studere, eller er langt inne i studiene - så har de litt skolegang fra før, ikke sant? Da syns jeg det er JÆVLA merkelig at de ikke har lært at det heter et studium, flere studier. Om og om igjen her inne, er det folk med - skulle en tro - artiumskolen og opptil flere år på universitetet - som presterer å si: "Men om jeg velger et studie som ... osv" Jøye meg. Mens jeg er i gang: det heter deprimert, ikke diprimert. :0 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 La meg også benytte sjansen: Det heter et forum, flere fora. IKKE et fora. *puh* 0 Siter
pampen Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 Man kommer jo inn på høgere utdanning om man har karakteren 2 i alle fag, så jeg er ikke overrasket. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 Og siden vi er i gang: De og Dem. Hvor jævla vanskelig kan det være? Regel: De/Vi/Han/Hun Dem/Oss/Ham (han) / Henne Ja, og slutt med............. i stedet for ett punktum. Skal det første være noe holder det med ... Altså tre stykker. Og tre prikker skal ikke brukes ukritisk, men i henhold til regler. Er man i tvil om bruken holder det med ett punktum. Jeg irriterer meg nesten aldri over andres skrivefeil, men disse prikkene irriterer meg. Ja, og slutt med lange linker. De gjør innleggene uleselige. Bruk tinyurl. 0 Siter
org Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 Og siden vi er i gang: De og Dem. Hvor jævla vanskelig kan det være? Regel: De/Vi/Han/Hun Dem/Oss/Ham (han) / Henne Ja, og slutt med............. i stedet for ett punktum. Skal det første være noe holder det med ... Altså tre stykker. Og tre prikker skal ikke brukes ukritisk, men i henhold til regler. Er man i tvil om bruken holder det med ett punktum. Jeg irriterer meg nesten aldri over andres skrivefeil, men disse prikkene irriterer meg. Ja, og slutt med lange linker. De gjør innleggene uleselige. Bruk tinyurl. tinyurl - hva er det? 0 Siter
dolores83 Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 tinyurl - hva er det? http://tinyurl.com/ 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 tinyurl - hva er det? http://tinyurl.com/ Utrolig praktisk. Du legger inn den lange linken, og vips: Du får en kort link som kan brukes også her på dol uten å fucke opp innlegget. Men jeg skal ikke være så kjekkas med den. Er vel kun noen uker siden jeg ble gjort oppmerksom på den. 0 Siter
Gjest gruffalo Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 Da vs. når er også grusomt vanskelig saker. Og ikke minst at det heter en kompliment -> komplimenten. Men altså - jeg begynte i en ny høgskoleklasse nå i høst, og første uken hadde vi datakurs. Formålet med kurset var å lære de systemene skolen bruker. Spørsmål fra medstudent: "eeeh...hvordan får man sånn mellomrom i word?" og "eeeh...men, hvorfor er ikke passordet mitt til hotmail det samme som på skolens e-post?" Så opptak til høyere utdanning sier nok lite om generelt kunnskapsnivå i det hele tatt =P 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 Og siden vi er i gang: De og Dem. Hvor jævla vanskelig kan det være? Regel: De/Vi/Han/Hun Dem/Oss/Ham (han) / Henne Ja, og slutt med............. i stedet for ett punktum. Skal det første være noe holder det med ... Altså tre stykker. Og tre prikker skal ikke brukes ukritisk, men i henhold til regler. Er man i tvil om bruken holder det med ett punktum. Jeg irriterer meg nesten aldri over andres skrivefeil, men disse prikkene irriterer meg. Ja, og slutt med lange linker. De gjør innleggene uleselige. Bruk tinyurl. Enig. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 Enig. Det er nå du skal ta æren for å ha lært meg det der. 0 Siter
NeaNoor Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 Så enig. Husker jeg leste her inne en gang at noen skrev "hun skal ligge over til besteforeldrene i natt". Har sett flere skrive noe lignende. Til?! Hos! Awwww! 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 Det er nå du skal ta æren for å ha lært meg det der. Jeg er så beskjeden. *rødmer kledelig* 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg er så beskjeden. *rødmer kledelig* Vel, den linken er uhyre praktisk. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 Vel, den linken er uhyre praktisk. Jepp. Men jeg var også enig i grammatikkreglene dine, og jeg tror ikke jeg kan ta æren for å ha lært deg dem. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 Jepp. Men jeg var også enig i grammatikkreglene dine, og jeg tror ikke jeg kan ta æren for å ha lært deg dem. Nope. Den æren må norsklæreren min på videregående få. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 Nope. Den æren må norsklæreren min på videregående få. Det var en flink norsklærer, og en flink elev. Jeg er litt rettskrivningsnazi, så det klør ofte i rettetasten når jeg leser innlegg med orddeling, da/når-feil og feil bruk av og/å. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 Det var en flink norsklærer, og en flink elev. Jeg er litt rettskrivningsnazi, så det klør ofte i rettetasten når jeg leser innlegg med orddeling, da/når-feil og feil bruk av og/å. Jeg vet ikke om hun egentlig var så flink, men hun ga meg så jævla gode karakterer på alt jeg gjorde at jeg virkelig begynte å trives med å skrive - og trives man med noe blir det plutselig interessant. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg vet ikke om hun egentlig var så flink, men hun ga meg så jævla gode karakterer på alt jeg gjorde at jeg virkelig begynte å trives med å skrive - og trives man med noe blir det plutselig interessant. Sant nok. 0 Siter
fresja Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg legger merke til alle nysekjerringene vi har her! Tidligere var det mange her som hadde problemer med kjeden. 0 Siter
org Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 http://tinyurl.com/ Utrolig praktisk. Du legger inn den lange linken, og vips: Du får en kort link som kan brukes også her på dol uten å fucke opp innlegget. Men jeg skal ikke være så kjekkas med den. Er vel kun noen uker siden jeg ble gjort oppmerksom på den. Ok, thanx! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.