Gå til innhold

Trådløst nettverkskort - jeg vil ha et svar...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte et trådløst nettverks kort til 1000 kr til min laptop.

Det jeg ønsker å vite nå, kan jeg komme inn på internett på sykehus, bibliotek og andre typer steder som har sånn gratis nettverk som man logger seg på som gjester?

ELLER (og vær grei å svar på dette) må jeg kjøpe trådløst nettverk til meg selv hjemme

( vi har vanlig adsl nå), få passord osv FOR Å KUNNE bruke det gratis nettet på sykehhuset osv?

Ja jeg er grønn på dette!

Skrevet

Ja, det kan du.

Ok! Er alle sykehuse, flyplasser og bibliotek gratis netteverk på?

Gjest Shira12
Skrevet

Ikke Riksen, og det irriterer meg grønn!

Skrevet

Ikke Riksen, og det irriterer meg grønn!

Ok. Mener Haukeland Sykehus har det.

Men skal ikke alle bibliotek ha det i grunn?

Gjest Shira12
Skrevet

Ok. Mener Haukeland Sykehus har det.

Men skal ikke alle bibliotek ha det i grunn?

Vel nå har ikke jeg vært på ett bibliotek på aldri så lenge, så jeg aner ikke.

Men det er sprøtt at Riksen ikke har det, det er ei maskina i biblioteket med nett på, og der må man jo stå i kø før det åpner *sukk*

Er maskiner på alle avd, men bare intranett.

Skrevet

Ullevål har i hvert fall ikke nettverk og ikke Aker heller tror jeg.

Tror ikke Riksen har heller men det må du spørre Shira om.

Skrevet

Vel nå har ikke jeg vært på ett bibliotek på aldri så lenge, så jeg aner ikke.

Men det er sprøtt at Riksen ikke har det, det er ei maskina i biblioteket med nett på, og der må man jo stå i kø før det åpner *sukk*

Er maskiner på alle avd, men bare intranett.

Ullevål og Aker har heller ikke. Ikke Oslo Legevakt heller.

Skrevet

Så hva slags steder har det da? Noen som vet?

Skrevet

En del kaffebarer blant annet.

Skrevet

Kafeer har ofte, er du heldig så har naboen et som ikke er kryptert, parkene på Grünerløkka har, Sunnaas sykehus har, Ricahotellene har mot at du betaler 200 kr for 24 timer.

Det er det jeg kommer på i øyeblikket :o)

Skrevet

På Oslo S er det gratis trådløst nett såvidt jeg vet. På den kafeen i 2.etasje- Opus er det ikke det den heter?

Skrevet

Du er klar over at du får fullgode nettverkskort til en fjerdedel av den prisen, sant? :)

Skrevet

Statoil bensinstasjoner. :)

Mange hoteller har, men noen krever at du har abo hos Telenor fra før, og bruker dette (logger på nettet med ditt eget brukernavn/passord), evt. registrerer deg ved deres tjeneste og betaler 30-60 kr for like mange minutter.

Gjest Shira12
Skrevet

Syns det er dårlig jeg!

Dagene hadde ikke blitt så lange om jeg kunne ha dolet og mailet litt.

Skrevet

Syns det er dårlig jeg!

Dagene hadde ikke blitt så lange om jeg kunne ha dolet og mailet litt.

Klart det er dårlig. Jeg holdt på å forgå på Ullevål siste gangen. Jeg var ikke sjuk engang, en annen gang skal jeg heller dra hjem om kvelden.

Men jeg fikk jo ikke noen timeplan engang, ting foregikk i hytt og pine, også om kvelden.

Gjest Shira12
Skrevet

Klart det er dårlig. Jeg holdt på å forgå på Ullevål siste gangen. Jeg var ikke sjuk engang, en annen gang skal jeg heller dra hjem om kvelden.

Men jeg fikk jo ikke noen timeplan engang, ting foregikk i hytt og pine, også om kvelden.

Timeplan pleier jeg som oftes og få, selv om de ikke alltid har direkte klokkeslett til meg.

Men jeg kan ikke reise hjem om kvelden jeg, da må jeg få meg ett helikopter ;o)

Men dagene er lange, veldig lange. Er jo omtrent som jeg gleder meg til klokka 22, for da kan jeg legge meg.

Skrevet

Timeplan pleier jeg som oftes og få, selv om de ikke alltid har direkte klokkeslett til meg.

Men jeg kan ikke reise hjem om kvelden jeg, da må jeg få meg ett helikopter ;o)

Men dagene er lange, veldig lange. Er jo omtrent som jeg gleder meg til klokka 22, for da kan jeg legge meg.

Ullevål sa ikke i fra noe på forhånd så jeg måtte være på rommet hele tida. En lege hentet meg og da jeg kom tilbake var en annen lege rasende fordi jeg hadde vært borte at den undersøkelsen gikk jeg glipp av. 6 mnd etter fikk jeg gjort den undersøkelsen og etter det har jeg ikke fått svaret. Har etterlyst det hos fastlegen men legen på Ullevål har sluttet og ingen vet noen ting. De finner nemlig ikke prøvesvarene.

Gjest Shira12
Skrevet

Ullevål sa ikke i fra noe på forhånd så jeg måtte være på rommet hele tida. En lege hentet meg og da jeg kom tilbake var en annen lege rasende fordi jeg hadde vært borte at den undersøkelsen gikk jeg glipp av. 6 mnd etter fikk jeg gjort den undersøkelsen og etter det har jeg ikke fått svaret. Har etterlyst det hos fastlegen men legen på Ullevål har sluttet og ingen vet noen ting. De finner nemlig ikke prøvesvarene.

At det går an!

Blir helt matt jeg. På Riksen har de heldigvis skjønt at man ikke gidder og sitte på rommet, jeg er der om jeg vet at legen er i nærheten eller at de snart ringer fra en eller annen avd og skal ha meg. Men ellers så ringer sykepleierene meg på mobilen, om jeg skal komme.

Rote vekk prøveresultat... Har ikke ord jeg!

Skrevet

At det går an!

Blir helt matt jeg. På Riksen har de heldigvis skjønt at man ikke gidder og sitte på rommet, jeg er der om jeg vet at legen er i nærheten eller at de snart ringer fra en eller annen avd og skal ha meg. Men ellers så ringer sykepleierene meg på mobilen, om jeg skal komme.

Rote vekk prøveresultat... Har ikke ord jeg!

Er det bare jeg som er så forbannet uheldig bestandig?

Akkurat nå venter jeg på en fra hjemmetjenensten som skulle vært her for en time siden og har ikke hørt et ord. Hjemmetjenesten har hemmelig nummer så jeg kan ikke ringe å etterlyse henne heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...