Gå til innhold

Opprette kontakt med gammel bestevennine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gammel bestevennine som jeg vokste opp sammen med som jeg hadde et nært og godt vennskap til. Vi var naboer så vi bodde nesten med hverandre. Så flyttet jeg hjemmenfra (hun var 2 år yngre enn meg) så møttes vi bare i de helgene jeg var hjemme. Etterhvert så fikk jeg dårlig forhold til familien min så jeg dro skjeldent hjem. Det endte med at vi møttes svært skjeldent. Nå har jeg ikke snakket med henne siden jul, men har hørt at hun nå har akkurat flyttet til byen min og bor på internat.

Hvordan kan jeg ta opp igjen kontakten uten at det blir rart eller påtrengende? Sende en melding å innvitere henne på besøk? Eller kanskje kino?? Hvordan ville du likt å blitt tatt kontakt med av en gammel venn?

Skrevet

Jeg synes alltid det er kjekt når gamle kjente tar kontakt :-)

Skrevet

Jeg ville kanskje sendt en sms eller postkort, og skrevet at "Jeg hører du har flyttet til byen, så koselig! Har du lyst til å treffes en dag?"

Skrevet

:) det er jo bare kjempekoselig.

Min venninne i ungdomsårene og jeg mistet etterhvert kontakten. Plutselig tikket det inn en sms fra henne etter 10 år :) det var jo bare såååå koselig !

Etter det har vi holdt kontakten, bor langt fra hverandre, men møtes innimellom, og tastes jevnlig.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Å ta opp igjen kontakten er vel ikke påtrengende? Jeg ville blitt veldig glad om gamle venninner tok kontakt iallefall.

Skrevet

Jeg ville kanskje sendt en sms eller postkort, og skrevet at "Jeg hører du har flyttet til byen, så koselig! Har du lyst til å treffes en dag?"

Akkurat det jeg skulle til å foreslå :-)

Gjest Shira12
Skrevet

Send en melding du.

Jeg hadde både gjort det, og blitt glad om det var meg som fikk meldingen.

Har faktisk selv tatt opp kontakten med gamle venner, med stort hell.

Skrevet

Jeg hadde blitt veldig glad om noen hadde gjort det med meg :)

Sitter her og lurer på om jeg skal gjøre det samme med et par venninner som jeg har helt mistet kontakten med...

Ei gammel klassevenninne av meg var i kontakt med min mor i forbindelse med hennes jobb - og min mor fikk en gul post-it lapp fra min gamle venninne, som hadde kjent igjen navnet hennes, med spørsmål om hvordan jeg hadde det og mailadresse og mobilnummer hun kunne treffes på. Det satte jeg veldig pris på, og mail ble sendt dagen etter!

De fleste setter pris på sånt! Men du må selvfølgelig ha i bakhodet at hun er "ferdig" med den epoken i sitt liv og ikke vil ha kontakt. Men sannsynligheten for det er vel ganske liten...

Skrevet

Siden JUL bare?? Da sender du bare en mld til henne, evt ringer, å hører om dere kanskje kan gå på kafe og prate litt engang!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...