Gå til innhold

hvor påvirket blir dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei!

Jeg støtter folk og hjelper det jeg kan uavhengig av kultur og religion. Ingen fortjener å sulte eller fryse ihjel. Det er så hjerteskjærende....

Skrevet

Nei, jeg synes ikke barn i Afghanistan fortjener å dø som straff for at noen av deres voksne landsmenn har en i overkant fanatisk innstilling til religionen sin.

Herregud.

Skrevet

Nei, jeg lar meg ikke påvirke av de historiene. Det fins idioter blant alle folkeslag og de skal da ikke kunne ødelegge slik at de som behøøver hjelp ikke får det.

Skrevet

Nei, jeg evner heldigvis å være litt mer vidsynt enn det :)

Dessuten tenker jeg at problematikken antagelig blir enda verre dersom de ikke får hjelp fra oss som har det så mye bedre enn dem...

Gjest ninnima
Skrevet

Ja, for meg har det betydning. Jeg har ikke lyst til å hjelpe i områder hvor det kunne vært veldig annerledes dersom det lokale styresettet selv tok ansvar. Jeg hjelper heller de som uforskyldt har havnet i problemer, enn der hvor en nasjon har kjørt seg selv i grøfta.

Skrevet

Ja, for meg har det betydning. Jeg har ikke lyst til å hjelpe i områder hvor det kunne vært veldig annerledes dersom det lokale styresettet selv tok ansvar. Jeg hjelper heller de som uforskyldt har havnet i problemer, enn der hvor en nasjon har kjørt seg selv i grøfta.

Du er ihvertfall ærlig og begrunner ditt valg.

*respekt*

Skrevet

Nei, jeg lar meg ikke påvirke av de historiene. Det fins idioter blant alle folkeslag og de skal da ikke kunne ødelegge slik at de som behøøver hjelp ikke får det.

Enig! Sånn tenker jeg og :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, herregud. Jeg klarer heldigvis å tenke litt klarere enn som så.

Skrevet

Nei, jeg blir jo ikke direkte påvirket av sånt.

Men jeg tror på at det generelt kan være vanskeligere å samle inn penger til katastrofer i "betente" områder...

Synes jo stort sett at det er best å gi fast til en eller flere organisasjoner (f.eks. Leger uten grenser) som da selv fordeler midlene der de behøves mest. Men det hender jo man slenger til å gi til et spesielt formål i tillegg.

laguna1365380434
Skrevet

Nei, herregud..Jeg er da ikke den reinkarnerte Hitler eller noe heller da.

Klart man ønsker å hjelpe folk i en slik situasjon. Uforbeholdent!

Skrevet

Du er ihvertfall ærlig og begrunner ditt valg.

*respekt*

Så du mener det er de siviles feil? At styresettet har gått i grøfta? De kan jo ingenting for at politikerne i landet er helt bak mål. Hva mener du de bør gjøre? Starte væpna revolsujon?

Skrevet

Så du mener det er de siviles feil? At styresettet har gått i grøfta? De kan jo ingenting for at politikerne i landet er helt bak mål. Hva mener du de bør gjøre? Starte væpna revolsujon?

Les det første svaret jeg skrev!

Jeg støtter alle uansett tilhørighet, så godt jeg kan. Synes bare at ninnima var ærlig og det respekterer jeg.

Folk må få lov til å ha egne meninger og hun begrunnet det.

Jeg er ikke enig med henne, men å befale andre hva de skal gjøre er ikke min stil....

Håper dette oppklarte misforståelsen!

Klem

Skrevet

Jeg støtter alle uansett tilhørighet, så godt jeg kan. Synes bare at ninnima var ærlig og det respekterer jeg.

Jeg er ikke enig med henne, men å befale andre hva de skal gjøre er ikke min stil....

Klem

sorry det innlegget var ment til ninnima, ikke til deg. Trykka feil.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Klem

Jeg sliter litt med å godta den her.

Ville du støttet Hitler også, siden han sto for sine menigner? Hva med Bin Laden? Han står jo i høyeste grad for det han mener.

Skrevet

Jeg sliter litt med å godta den her.

Ville du støttet Hitler også, siden han sto for sine menigner? Hva med Bin Laden? Han står jo i høyeste grad for det han mener.

Nei, det ville jeg ikke.Og jeg er totalt uenig i hennes begrunnelse. Det var ærligheten jeg respekterte.

Selv mener jeg det er totalt forkastelig å la noen mennesker lide pga systemet i landet, og det vil jeg aldri kunne forsvare.

Og jeg synes det er helt forferdelig når folk sier at de ikke vil gi penger til sultrammede fordi regjeringen vår gir nok eller "pengene kommer sikkert ikke dit de skal". Vi hadde ikke hatt et hav uten de små dråpene....

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, det ville jeg ikke.Og jeg er totalt uenig i hennes begrunnelse. Det var ærligheten jeg respekterte.

Selv mener jeg det er totalt forkastelig å la noen mennesker lide pga systemet i landet, og det vil jeg aldri kunne forsvare.

Og jeg synes det er helt forferdelig når folk sier at de ikke vil gi penger til sultrammede fordi regjeringen vår gir nok eller "pengene kommer sikkert ikke dit de skal". Vi hadde ikke hatt et hav uten de små dråpene....

Tror nok innlegget hennes kan forklares i uvitenhet, normalt vett eller en nazistisk tankegang om at det er like greit å bli kvitt hele gjengen.

Og ingen av delene fortjener respekt, ei heller at hun blottlegger sin dumskap her inne eller noe annet sted.

Skrevet

Tror nok innlegget hennes kan forklares i uvitenhet, normalt vett eller en nazistisk tankegang om at det er like greit å bli kvitt hele gjengen.

Og ingen av delene fortjener respekt, ei heller at hun blottlegger sin dumskap her inne eller noe annet sted.

Det er din mening. Jeg vil heller høre folks ærlige mening for å vite hvor de står. Deretter kan de bearbeides etter alle kunstens regler. Hva om hun bare jattet med? Da ville en ikke ha sjanse til å argumentere for et annet syn..

Det er også grunnen til min skeptisme mot muslimer... Snakker de sant eller bare jatter de oss etter munnen?.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er din mening. Jeg vil heller høre folks ærlige mening for å vite hvor de står. Deretter kan de bearbeides etter alle kunstens regler. Hva om hun bare jattet med? Da ville en ikke ha sjanse til å argumentere for et annet syn..

Det er også grunnen til min skeptisme mot muslimer... Snakker de sant eller bare jatter de oss etter munnen?.

En ting er å være skeptisk til muslimer. En annen ting er det å synes det er greit at kvinner og barn sulter ihjel.

Det går ikke an å argumentere for en sånn mening. Ikke med mindre skapningen lever etter en ideologi vi så en del til for 60 år siden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...