Gå til innhold

Folk innimellom..Ville dere akseptert følgende?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

I forbindelse med en venns 30 års fødselsdag skulle jeg arrangere en liten sammenkomst.

Ikke store greiene, men et par øl her, ut for å spise litt sushi, par drinker på byen, og tilbake hit. Jeg ba folk komme rundt åtte.

I firetiden får jeg telefon fra to av festdeltagerne. De mente de ikke hadde noe å finne på, så de ville opp til meg NUH..Jeg drev og vasket og ordnet meg & huset og ba dem i dt minste gi meg en liten time..

Etter 25 min ringer det på..Der er disse, og de er fulle av klager. De har ikke penger til sushi, de har ikke pakke eller kort, og de klarer å få seg til å mene at jeg er tankeløs og ikke tar hensyn til blakke kompiser når jeg lager selskap (Jeg har nordnet snop, øl, etc..:-o)

Og så..: Jeg går å badet for å ordne meg..Og hører romstering på mitt nyvaskede kjøkken og ting som hvor huen har a ketsjuppen a..Der står de da og lager seg mat! (Alt dette før bursdagsbarnet har innfunnet seg!)

I tillegg til å rote på kjøkkenet og å kmme flere timer for tidlig, insisterte disse to på å bli sittnde i min leilighet når vi andre gikk ut for å spise, tok øl av meg gjorde de også.(Det var liksom litt sentalt at det skulle være igjen noe til nachspiel!)

Jeg er drittsur på dem, og har bestemt at de aldri mere er bedt på festeligheter hos meg. I dn forbindelse har jeg fått høre at jeg er litt streng. ( Jeg skal ha en stor Halloweenfest, der mange av våre felles bekjente er bedt..Og noen synes disse parhestene bør få komme..)

Jeg synes ikke det, jeg synes de oppfører seg som tullinger uten kjennskap til vanlig omgangstone. De stiller med dårlig attitude og en sixpack på deling og vil ha resten betalt uten å spørre.

Hva synes dere? Ville dere bedt disse idiotene på noe en annen gang?

:-)

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

28

• mariaflyfly

4

• flisa

3

• ShitDiddelyDo

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg ville droppet dem. At folk tar seg til rette på den måten tolererer ikke jeg.

Normal folkeskikk gjelder.

Skrevet

Særdeles dårlig folkeskikk (og festeskikk).

La de bli hjemme på halloween eller finne seg en annen fest.

Skrevet

Siden det er 30-årslag antar jeg at gjestene også er voksne og tilregnelige?

I så fall synes jeg oppførselen er helt uakseptabel, og du trenger ikke føle deg forpliktet til å invitere dem en annen gang.

Gjest men hvorfor slapp du dem inn?
Skrevet

Nei. Når du først er i oppdragerhjørnet, så synes jeg at disse to ikke skal inviteres, i hvertfall ikke før de selv har tatt initiativ og en generøs del av utgftene til nye selskapeligheter.

Skrevet

"Hva synes dere? Ville dere bedt disse idiotene på noe en annen gang?"

Nei.

Skrevet

Hehe, laguna, du er altfor snill :o)

Jeg hadde hevet dem ut og aldri latt dem komme igjen.

Skrevet

Nei, jeg gidder ikke ha folk som ikke klarer å oppføre seg i mitt hus.

Eller, om vi snakker om 14 åringer ville jeg gitt dem en sjanse til å vise forbedringspotensiale ;)

Skrevet

Jeg så ikke nicket ditt før jeg begynte å lese, men skjønte med en gang at dette er det laguna som har skrevet:-) Det så jeg jo da jeg hadde lest hele innlegget.

Ut i fra hvordan du er, som du har beskrevet her tidligere, så har du å takke deg selv litt for at du har slike kamerater og tillater dette.

Denne gangen har du faktisk lov til å være grinete og sur:-)

Gjest hadde ikke akseptert det!
Skrevet

De var altfor frekke og jeg ville IKKE bedt de igjen! Jeg blir nesten litt sjokkert over at enkelte kan oppføre seg på den måten der.

Jeg har ikke opplevd at noen har tatt seg SÅ til rette her, og jeg hadde ikke likt at noen var så masete og kom timer før en avtale. Respektløst.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hehe. :)

Jeg ville nok bedt dem (for ikke å være kjip), men jeg forstår frustrasjonen din.

Disse vennene dine. Er det ikke det ene så er det det andre. :)

Gjest pompell
Skrevet

Slike idoter har jeg knapt hørt om og i det hele tatt å skulle snakke med eller omgås slike er selvsagt helt uaktuelt.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg skjønner at du blir irritert, men "kjenner" jeg deg rett så tilgir du nok om noen dager:)

Vedder på at de befinner seg på din hallowenfest når den tid kommer.

Skrevet

Men mindre de var svæært gode venner av meg og ellers oppførte seg noenlunde normalt, hadde jeg ikke bedt dem flere ganger, nei.

Skrevet

Hvor gamle er dere? :) Du burde få deg noen voksne venner.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg synes du skal droppe dem - og bytte dem ut med hyggelige jenter fra DOL :)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg ville droppet dem. At folk tar seg til rette på den måten tolererer ikke jeg.

Normal folkeskikk gjelder.

Synes jeg og..:-)

laguna1365380434
Skrevet

Særdeles dårlig folkeskikk (og festeskikk).

La de bli hjemme på halloween eller finne seg en annen fest.

Ja, jeg gidder faktisk ikke sånt. Jeg synes de var kjipe.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...