Gå til innhold

Barne- og ungdomsarbeider

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

En barnehage rett i nærheten av her jeg bor (og som jeg har veldig lyst til å jobbe i!) utlyser nå en stilling som barne- og ungdomsarbeider. Hva er forskjellen på barnehageassistent og barne- og ungdomsarbeider? Er det nytteløst å søke på stillingen hvis man hverken har utdannelse/tidligere jobberfaring innen fagfeltet?

Gjest surreal
Skrevet

Dersom du egner deg for jobben, og de ikke er så nøye på å få utdannede folk i stillingen, kan du likevel få jobben. Hos oss ansetter vi de vi tror vil passe inn, "uavhengig" av stillingsbeskrivelse. Vi vil jo selvsagt ha søkere med relevant utdanning til stillingen, men finner vi noen som egner seg bedre, velger vi dem.

Jeg syns du skal søke, entusiastiske mennesker vil vi ha i barnehagen! :)

Skrevet

Dersom du egner deg for jobben, og de ikke er så nøye på å få utdannede folk i stillingen, kan du likevel få jobben. Hos oss ansetter vi de vi tror vil passe inn, "uavhengig" av stillingsbeskrivelse. Vi vil jo selvsagt ha søkere med relevant utdanning til stillingen, men finner vi noen som egner seg bedre, velger vi dem.

Jeg syns du skal søke, entusiastiske mennesker vil vi ha i barnehagen! :)

Hei!

Tusen takk for svar! Da sender jeg av gårde søknaden til barnehagen og krysser fingrene for at de finner den interessant - til tross for min manglende formelle kompetanse :-)

Lønner det seg forresten ringe å snakke med den oppgitte kontaktpersonen på forhånd? Eventuelt levere søknaden personlig? Hva er vanlig å gjøre?

Gjest surreal
Skrevet

Hei!

Tusen takk for svar! Da sender jeg av gårde søknaden til barnehagen og krysser fingrene for at de finner den interessant - til tross for min manglende formelle kompetanse :-)

Lønner det seg forresten ringe å snakke med den oppgitte kontaktpersonen på forhånd? Eventuelt levere søknaden personlig? Hva er vanlig å gjøre?

Det er mest vanlig å bare sende den. Men om du ringer først, og snakker litt (viser interesse), så vil de alltids merke seg deg. Om du bor like ved barnehagen, ville jeg sett på det som naturlig om du kom innom og leverte den, og da får du iallefall vist deg frem!! :)

Håper du får napp, masse lykke til!

Skrevet

Forskjellen på en barnehage assistent er utdannelsen.

Barne og ungdomsarbeider er 2 års skole + 2 års lærlingetid med fagbrev mens barnehage assistent er uten fagbrev og mindre utdannelse.

Hiv inn en søknad og vis interresse og ta gjerne en telefon også :)

Du kan også si til dem at du gjerne vil være vikar og at de kan ringe deg hvis de har bruk for vikar (men da bør du være tilgjengelig på kort varsel)

En fot innom gjør at du kan bli prioritert neste gang de skal ta inn arbeidere.

Lykke til!

Skrevet

Det er mest vanlig å bare sende den. Men om du ringer først, og snakker litt (viser interesse), så vil de alltids merke seg deg. Om du bor like ved barnehagen, ville jeg sett på det som naturlig om du kom innom og leverte den, og da får du iallefall vist deg frem!! :)

Håper du får napp, masse lykke til!

Da leverer jeg søknaden personlig - barnehagen ligger bare to minutter fra der jeg bor.

Tusen hjertelig takk for lykkeønskninger! :-)

Skrevet

Forskjellen på en barnehage assistent er utdannelsen.

Barne og ungdomsarbeider er 2 års skole + 2 års lærlingetid med fagbrev mens barnehage assistent er uten fagbrev og mindre utdannelse.

Hiv inn en søknad og vis interresse og ta gjerne en telefon også :)

Du kan også si til dem at du gjerne vil være vikar og at de kan ringe deg hvis de har bruk for vikar (men da bør du være tilgjengelig på kort varsel)

En fot innom gjør at du kan bli prioritert neste gang de skal ta inn arbeidere.

Lykke til!

Hei!

Tusen takk for informativt svar! Så det er ganske stor kompetanseforskjell på barne- og ungdomsarbeidere og barnehageassistenter. Jeg går utifra at søkere med skole og fagbrev vil bli prioritert til denne konkrete jobben (siden det tross alt er det som er utdanningskravet!) - men det skader jo aldri å sende inn en søknad likevel. Og som du skriver; da kan man i alle fall få vist sin interesse - og kanskje få en fot innefor - og dermed bli prioritert ved en senere anledning. Ikke dumt! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...