Gjest Calóni Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg har noen kyllingfilet'er liggende, tenkte jeg skulle bruke et par av dem til middag i kveld. Det er ikke så ofte jeg steker slike filet'er, og når jeg har gjort det har jeg stekt dem i stekepanna. Er det bedre å steke dem i stekeovnen? Ved hvilken temperatur, og hvor lenge, isåfall? Jeg har ikke så mye i hus som kan egne seg som tilbehør, så jeg får ikke laget noen fancy. Jeg tenkte hovedsakelig kylling+ris+mais. 0 Siter
Gemini Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Har du litt creme fraiche eller fløte? I såfall er det kjempegodt å steke kyllingfiletene i stekepanna, ta de til side når de er gyldne (men ikke nødvendigvis gjennomstekte), og så surre litt vårløk, purre eller hva du måtte ønske av grønnsaker og kanskje sopp i panna. Ha over fløte eller creme fraiche og la dette surre litt til, og så legg kyllingfiletene oppå. Legg lokk på stekepanna, og la det surre i ca 10 min. Kan varieres med å ha blåmuggost eller andre smakfulle oster i sausen, evt. også litt annet. Kan finne eksakt oppskrift hvis du er interessert. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Har du litt creme fraiche eller fløte? I såfall er det kjempegodt å steke kyllingfiletene i stekepanna, ta de til side når de er gyldne (men ikke nødvendigvis gjennomstekte), og så surre litt vårløk, purre eller hva du måtte ønske av grønnsaker og kanskje sopp i panna. Ha over fløte eller creme fraiche og la dette surre litt til, og så legg kyllingfiletene oppå. Legg lokk på stekepanna, og la det surre i ca 10 min. Kan varieres med å ha blåmuggost eller andre smakfulle oster i sausen, evt. også litt annet. Kan finne eksakt oppskrift hvis du er interessert. Takk for svar! Men jeg har ikke creme fraiche, fløte, vårløk, purre eller sopp, og eneste osten jeg har er norvegia Det høres godt ut, men jeg er vel egentlig bare ute etter å høre hvilken måte som er greiest å tilberede selve kyllingfilet'en på, om det er i stekepanna eller ovnen? 0 Siter
amber sun Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg laget kyllingfileter idag, da skar jeg dem opp i små biter. Stekte dem på stekepanna, for da får de fin stekeskorpe. Krydret masse med piffi, pepper, hvitløkspulver og pommes frites-krydder. Ihvertfall en del krydder må du ha, du kan jo velge noe du har i hus. :-) Har du poteter i hus? Isåfall kan du skjære dem i tynne båter, ha på olivenolje og masse krydder, og steke dem i stekeovnen til. Det er kjempegodt! 0 Siter
Gemini Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Takk for svar! Men jeg har ikke creme fraiche, fløte, vårløk, purre eller sopp, og eneste osten jeg har er norvegia Det høres godt ut, men jeg er vel egentlig bare ute etter å høre hvilken måte som er greiest å tilberede selve kyllingfilet'en på, om det er i stekepanna eller ovnen? Først i stekepanne, så i ovn :-) Jeg tuller ikke, det beste er å få "tettet porene" ved å steke i panna så du får litt farge, og så ettersteke i stekeovnen. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Først i stekepanne, så i ovn :-) Jeg tuller ikke, det beste er å få "tettet porene" ved å steke i panna så du får litt farge, og så ettersteke i stekeovnen. Hvor lenge skal de i stekepanna da? Og hvor lenge i ovnen, og på hvilken varme? 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg laget kyllingfileter idag, da skar jeg dem opp i små biter. Stekte dem på stekepanna, for da får de fin stekeskorpe. Krydret masse med piffi, pepper, hvitløkspulver og pommes frites-krydder. Ihvertfall en del krydder må du ha, du kan jo velge noe du har i hus. :-) Har du poteter i hus? Isåfall kan du skjære dem i tynne båter, ha på olivenolje og masse krydder, og steke dem i stekeovnen til. Det er kjempegodt! De ligger i stekepanna nå, de skal krydres godt! Jeg har poteter, men jeg hadde allerede bestemt meg for å ha ris til, så det blir det i kveld. Men jeg har en hel sånn pose med kyllingfileter, så jeg skal prøve med potetbåter i morgen, kanskje:) 0 Siter
Gemini Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Hvor lenge skal de i stekepanna da? Og hvor lenge i ovnen, og på hvilken varme? I stekepanna: til de blir gyldne. I stekeovnen: husker ikke :-) 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 I stekepanna: til de blir gyldne. I stekeovnen: husker ikke :-) Hihi, okay! Spørs om det ikke blir bare i stekepanna i kveld, for jeg er så sulten at jeg snart spiser dem rå Men jeg skal følge ditt og ambers eksempel i morgen, tenker jeg. Tatt for gode råd! 0 Siter
Gemini Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Hihi, okay! Spørs om det ikke blir bare i stekepanna i kveld, for jeg er så sulten at jeg snart spiser dem rå Men jeg skal følge ditt og ambers eksempel i morgen, tenker jeg. Tatt for gode råd! Det er jo det som er så fint med kyllingfilet, det skal godt gjøres at det blir mislykket. Men tilberedt skikkelig godt, så blir det ekstra godt. Den varianten "min" (egenhendig rappa fra en bok) med creme fraiche, blåmuggost, vårløk og valnøtter ga noen utrolig møre og nydelige kyllinfileter, så du får prøve det en annen dag. :-) 0 Siter
Atene Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 I stekepanna: til de blir gyldne. I stekeovnen: husker ikke :-) 20 minutter i stekeovnen. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg stekte kyllingfileter i ovnen i dag, det var kjempegodt! Krydret med forskjellig krydder, ringlet litt olivenolje og kikkoman i formen sammen med filetene. Satte ovnen på 200 grader, ferdig etter ca 40 minutter. (Ovnen var kald da jeg satte dem inn.) 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg stekte kyllingfileter i ovnen i dag, det var kjempegodt! Krydret med forskjellig krydder, ringlet litt olivenolje og kikkoman i formen sammen med filetene. Satte ovnen på 200 grader, ferdig etter ca 40 minutter. (Ovnen var kald da jeg satte dem inn.) Høres godt ut, det er notert sammen med de andre forslagene 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.