hidi Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Joda, jeg ville også nytt øl og vin i helgene, selv om jeg slanka meg, men sunt er det ikke. Det er nok noe av det verste man kan dytte nedpå. Mulig, men jeg lever her og nå og har ingen ønsker å ende opp som en skrøpelig 80 åring. Lever maks til jeg er 60-65 (tenker ikke ulykker) og nyter livet. Jeg røyker jo for sikkerhets skyld i tillegg...Men jeg spiser sunt, ikke fordi jeg føler jeg må, men fordi jeg elsker sunn mat! Spiser ikke godis, potetgull, kaker, desserter etc. Elsker frukt, grønnsaker og magert godt kjøtt. Hva med deg? tenker du mye helse og forsaker det du egentlig har lyst på? 0 Siter
hidi Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Det er vel ikke det kanskje for det er ikke bra det heller. Masse minus med å være overvektig...Helsefarlig og ikke minst tungt og kjett for den som barer på det.. Men de er i det minste ikke plagsomme for familien, Tenk å vøkse opp i et hjem hvor mor eller far er alkoholiker...Tror barn og resten av familien heller hadde foretrukket overvekt.... 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Litt _under_ 200 i de aller fleste typer pils, faktisk. Å ta en pils eller to på spisedagen - som er noe man BØR/SKAL ha når man slanker seg, er helt ok. Men ikke mer enn én gang i uken, og ikke store mengder. "........................................" Jeg drikker aldri øl uansett, så om det er 180 eller 220 kcal i en halvliter driter jeg egentlig i. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Mulig, men jeg lever her og nå og har ingen ønsker å ende opp som en skrøpelig 80 åring. Lever maks til jeg er 60-65 (tenker ikke ulykker) og nyter livet. Jeg røyker jo for sikkerhets skyld i tillegg...Men jeg spiser sunt, ikke fordi jeg føler jeg må, men fordi jeg elsker sunn mat! Spiser ikke godis, potetgull, kaker, desserter etc. Elsker frukt, grønnsaker og magert godt kjøtt. Hva med deg? tenker du mye helse og forsaker det du egentlig har lyst på? Nei, jeg forsaker ingenting. Jeg spiser usunt hvis jeg får lyst på noe usunt, men jeg er ikke spesielt begeistret for sjokolade og godis. Det hender likevel at jeg får et godtekick og dytter innpå nærmest til jeg blir dårlig. Men jeg er veldig glad i god mat. Jeg nyter også en del øl og vin, og det blir gjerne en fyllekule et par ganger i måneden. Selv om disse kulene ikke er like omfattende som de var for noen år siden. Ellers trener jeg regelmessig, har kutta ut røyken (bortsett fra på fest), men jeg snuser. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Nei og det er sååå urettferdig at det kan være sånn for noen,mens for andre kan de se på skåla med godteri og gå opp..Men sånn er livet!!Alt med måte må en vel si om alt.. Jupp. Vi andre må bare slite litt mer for figuren. 0 Siter
kasu65 Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Men de er i det minste ikke plagsomme for familien, Tenk å vøkse opp i et hjem hvor mor eller far er alkoholiker...Tror barn og resten av familien heller hadde foretrukket overvekt.... Jamen i en sånn situasjon kan en ikke tenke på andre enn den det gjelder,Det er jo ikke alle andre som bærer de kiloene som er for mye..Jeg kjenner faktisk noen som har 100 kg for mye og neimen om det er noe ok å se hvor mye de sliter med alt.. Men drikking er selfølgelig ikke anbefalt for noen,hverken tynne eller tykke hvis en ikke klarer å ha kontroll.. 0 Siter
hidi Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Nei, jeg forsaker ingenting. Jeg spiser usunt hvis jeg får lyst på noe usunt, men jeg er ikke spesielt begeistret for sjokolade og godis. Det hender likevel at jeg får et godtekick og dytter innpå nærmest til jeg blir dårlig. Men jeg er veldig glad i god mat. Jeg nyter også en del øl og vin, og det blir gjerne en fyllekule et par ganger i måneden. Selv om disse kulene ikke er like omfattende som de var for noen år siden. Ellers trener jeg regelmessig, har kutta ut røyken (bortsett fra på fest), men jeg snuser. Leste du tankene mine altså... Fy deg. Jeg elsker også god mat, øl og vin. Blir full jeg også sånn inne i mellom, men jeg har ikke klart å slutte å røyke...Pga av smerter kan jeg ikke trene, men går "forsiktige" turer i ny og ne. Liker ikke spesielt veldig fete sauser bortsett fra på festdager. Av svinekjøtt er det bare koteletter jeg spiser. Du er flink som har kuttsa røyken *oser av misunnelse*. Når jeg nyter god mat, spiser jeg ikke til det blir vondt, da går jeg heller og knafler rester utover kvekden/natta. Kunne ikke tenke meg å leve asketisk bare for å bli litt sunnere... 0 Siter
hidi Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Jamen i en sånn situasjon kan en ikke tenke på andre enn den det gjelder,Det er jo ikke alle andre som bærer de kiloene som er for mye..Jeg kjenner faktisk noen som har 100 kg for mye og neimen om det er noe ok å se hvor mye de sliter med alt.. Men drikking er selfølgelig ikke anbefalt for noen,hverken tynne eller tykke hvis en ikke klarer å ha kontroll.. Det var nettopp mitt poeng! 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Leste du tankene mine altså... Fy deg. Jeg elsker også god mat, øl og vin. Blir full jeg også sånn inne i mellom, men jeg har ikke klart å slutte å røyke...Pga av smerter kan jeg ikke trene, men går "forsiktige" turer i ny og ne. Liker ikke spesielt veldig fete sauser bortsett fra på festdager. Av svinekjøtt er det bare koteletter jeg spiser. Du er flink som har kuttsa røyken *oser av misunnelse*. Når jeg nyter god mat, spiser jeg ikke til det blir vondt, da går jeg heller og knafler rester utover kvekden/natta. Kunne ikke tenke meg å leve asketisk bare for å bli litt sunnere... God mat er en av de store gledene i livet. F.eks. biff med hvitløksgratinerte poteter og stekte champignoner. Det er jeg ekspert til å lage. Men jeg spiser en del sushi for tida. Det er jo både sunt og sabla godt, så den er jeg heldig med. Eneste aberet er at det er litt dyrt. 0 Siter
kasu65 Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Det var nettopp mitt poeng! Ja,men da ble vi jo enige til slutt da!!(;o) 0 Siter
hidi Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 God mat er en av de store gledene i livet. F.eks. biff med hvitløksgratinerte poteter og stekte champignoner. Det er jeg ekspert til å lage. Men jeg spiser en del sushi for tida. Det er jo både sunt og sabla godt, så den er jeg heldig med. Eneste aberet er at det er litt dyrt. Underskriver på biff, ja, men soppen styrer jeg unna. Rå fisk har jeg aldri smakt, så det vet jeg ingenting om, men jeg hadde ikke vært redd for å prøve. Angående indrefilèt så har de rimelig og gode fra Brasil. Finnes i utvalgte butikker, mener ICA hadde/har den. Bare tankem på helstekt indrefilèt får meg nesten vill... Liker å lage god mat. På julaften har vi hjortefilèt med hjemmelaget viltsaus... Ungene er da nesten i himmelen. 0 Siter
hidi Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Ja,men da ble vi jo enige til slutt da!!(;o) Ingenting er bedre enn det! 0 Siter
kasu65 Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Ingenting er bedre enn det! Nei,ikke sant... En bra avsluttning! 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Underskriver på biff, ja, men soppen styrer jeg unna. Rå fisk har jeg aldri smakt, så det vet jeg ingenting om, men jeg hadde ikke vært redd for å prøve. Angående indrefilèt så har de rimelig og gode fra Brasil. Finnes i utvalgte butikker, mener ICA hadde/har den. Bare tankem på helstekt indrefilèt får meg nesten vill... Liker å lage god mat. På julaften har vi hjortefilèt med hjemmelaget viltsaus... Ungene er da nesten i himmelen. Jeg har aldri kjøpt indrefileten fra Brasil, men jeg har sett enkelte butikker selge den til en relativt grei penge. Den er altså fin? Kanskje jeg skal prøve den. Pleier selv å kjøpe noen kilo når jeg er i Sverige. Sushi bør du prøve. Det er helt fantastisk godt, og blir bare bedre og bedre for hver gang du spiser det. Og så er det jo så utrolig mange andre retter av rå fisk, forretter og diverse, som smaker himmelsk. 0 Siter
hidi Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg har aldri kjøpt indrefileten fra Brasil, men jeg har sett enkelte butikker selge den til en relativt grei penge. Den er altså fin? Kanskje jeg skal prøve den. Pleier selv å kjøpe noen kilo når jeg er i Sverige. Sushi bør du prøve. Det er helt fantastisk godt, og blir bare bedre og bedre for hver gang du spiser det. Og så er det jo så utrolig mange andre retter av rå fisk, forretter og diverse, som smaker himmelsk. Indrefilèn fra Brasil er ubeskrivelig... I matveien er jeg ikke spesielt kresen og liker å smake ny mat. Skal nok teste sushi engang ved en passende anledning. Det ser jo kjempegodt ut! Men det er likssom ikke mat en setter i gang hjemme, he, he 0 Siter
hidi Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Nei,ikke sant... En bra avsluttning! Kjempe! 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Indrefilèn fra Brasil er ubeskrivelig... I matveien er jeg ikke spesielt kresen og liker å smake ny mat. Skal nok teste sushi engang ved en passende anledning. Det ser jo kjempegodt ut! Men det er likssom ikke mat en setter i gang hjemme, he, he Nope, det er det ikke. Og hvis du kjører på hjemme blir det garantert ikke like godt som ute. Det er enorm forskjell på kvaliteten på ulike restauranten. Ingen slår Alex Sushi i Oslo! 0 Siter
hidi Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Nope, det er det ikke. Og hvis du kjører på hjemme blir det garantert ikke like godt som ute. Det er enorm forskjell på kvaliteten på ulike restauranten. Ingen slår Alex Sushi i Oslo! har ikke sushisjefer 7 års trening? mener å ha hørt det! Kosekig prat, men nå tar jeg natta *klen* 0 Siter
hidi Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Nope, det er det ikke. Og hvis du kjører på hjemme blir det garantert ikke like godt som ute. Det er enorm forskjell på kvaliteten på ulike restauranten. Ingen slår Alex Sushi i Oslo! Tar natta jeg nå! Flott å prate med deg i natte...... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 har ikke sushisjefer 7 års trening? mener å ha hørt det! Kosekig prat, men nå tar jeg natta *klen* Jo, jeg tror det er noe sånt. Det er i hvert fall utrolig mange år de trenger før de kan kalle seg sushikokker. Ikke rart det ikke blir det samme å lage måltidet hjemme. Sov godt! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.