Gå til innhold

Akutt kvalme!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ca en gang om dagen (midt på dagen når jeg er på jobb) plaget med å få akutt veldig kvalme... Varer en halvtimes tid og så går det over. Har hatt det sånn i 3-4 uker. Er ikke gravid;)

Det er så ill at jeg nesten spyr.. Har forsøkt å være litt obs på maten jeg spiser, men det går i knekkebrød, egg, kaviar, skinkeost og frukt så det er ikke noen speielle ting...

Drikke ca 3-4 kopper cppuchino hver dag...

Kan det være et virus, infeksjon el.l.??

Noen som har det samme??

Gjest huffda du
Skrevet

Tar du en vitamintablett da eller noe sånt? Noen bør tas med mat. Kan du alikevel være gravid? Allergisjokk? Om du f.eks. ikke tåler hasselnøtter kan du få allergisjokk (kvalme) om du spiser kornblanding med det i. Eller spiser du frukt (epler/annet) på den tiden som kan utløse? Hør med legen i så fall.

Skrevet

Er det før eller etter at du spiser lunsj?

Etter, gjerne mellom kl 12-15...

Spiser lunch kl 11...

Merkelig det der....

Skrevet

Tar du en vitamintablett da eller noe sånt? Noen bør tas med mat. Kan du alikevel være gravid? Allergisjokk? Om du f.eks. ikke tåler hasselnøtter kan du få allergisjokk (kvalme) om du spiser kornblanding med det i. Eller spiser du frukt (epler/annet) på den tiden som kan utløse? Hør med legen i så fall.

Tar ikke vitaminpille, det tar jeg om kvelden...

Er HELT SIKKERT ikke gravid (isåfall 6-7 mnd på vei og det ville jeg visst;)

Spiser ikke nøtter etc... Men drikker ca 1,5 l Pepsi Max i løpet av dagen i tillegg til 3 kopper Cappuchino, kanskje det er det?!!

Gjest huffda du
Skrevet

Tar ikke vitaminpille, det tar jeg om kvelden...

Er HELT SIKKERT ikke gravid (isåfall 6-7 mnd på vei og det ville jeg visst;)

Spiser ikke nøtter etc... Men drikker ca 1,5 l Pepsi Max i løpet av dagen i tillegg til 3 kopper Cappuchino, kanskje det er det?!!

Hva med frukt/matvarer til lunsj; noe som kan gi allergisjokk/kvalme?

Skrevet

Hva med frukt/matvarer til lunsj; noe som kan gi allergisjokk/kvalme?

2 Knekkebrød med kaviar, egg og skinkeost... Det samme hver dag;) Av frukt varierer jeg mellom et eple, nektaring, pære, druer men det spiser jeg som regel før lunch..

Og alt dette har jeg jo spist i årevis uten å kjenne noe?!?..

Får vel ta meg en legetur og sjekke med bldoprøver...

Gjest huffda du
Skrevet

2 Knekkebrød med kaviar, egg og skinkeost... Det samme hver dag;) Av frukt varierer jeg mellom et eple, nektaring, pære, druer men det spiser jeg som regel før lunch..

Og alt dette har jeg jo spist i årevis uten å kjenne noe?!?..

Får vel ta meg en legetur og sjekke med bldoprøver...

Jeg reagerer på de fruktene (untatt druene). Du kan ha utviklet allergi plutselig, så ta en tur til legen du. Opplever du kløe i halsen etter at du har spist frukt?

Skrevet

Antageligvis er det HIV.

*dessverre*

Nei, heldigvis er det ikke det... 100% sikkert! Har testa meg...ikke hatt sex siden!

Skrevet

Jeg reagerer på de fruktene (untatt druene). Du kan ha utviklet allergi plutselig, så ta en tur til legen du. Opplever du kløe i halsen etter at du har spist frukt?

Nei...kan ikke si at jeg gjør det...

Skrevet

Jeg blir akutt kvalm av visse typer vitaminpiller. Sånn en stund etter at jeg tar dem. Pleier å være dem som det er klorofyll i.

Skrevet

Jeg blir akutt kvalm av visse typer vitaminpiller. Sånn en stund etter at jeg tar dem. Pleier å være dem som det er klorofyll i.

Hmmm... kanskje det er det... Skal sjekke innholdet i dem, multivitamin piller eller noe sånt heter de jeg tar...

Skrevet

Du har nesten samme nick som meg...

Jeg kan bli kvalm av bukser som er trange i livet.... Kanskje du har det??

Skrevet

Stresser du når du blir kvalm?

Jeg hadde halsbrann (noen ganger litt kvalm også) hver ettermiddag på jobben en stressende periode før ferien. Første dag i ferien forsvant ubehaget!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...