Gå til innhold

Feilprodukt?

Gjest I dag lurer jeg på det

Anbefalte innlegg

Gjest I dag lurer jeg på det
Skrevet

http://tinyurl.com/ne8wz

"Han minner om at en albinoelg i bunn og grunn er et feilprodukt".

Feilprodukt? Hva med mennesker som er albinoer da?

Skrevet

Helt skjønn!

Apropo skyte albinoelg, skal vi luke ut alt som ikke er vanlig og støpt i samme sjea? jeg synes manfold er vakkert, når det gjelder både dyr og mennesker.

Helt enig med deg i det, og jeg synes at denne elgen godt kan bli spart under jakta.

Men spørsmålet i artikkelen var vel ikke at den skulle skytes fordi den var albino, men at jegeren mente at den ikke skule spares fordi den var albino. Han mente vel at en elg er en elg, og at han derfor kan skyte den like godt som en ikke-albino elg.

Skrevet

Helt skjønn!

Apropo skyte albinoelg, skal vi luke ut alt som ikke er vanlig og støpt i samme sjea? jeg synes manfold er vakkert, når det gjelder både dyr og mennesker.

Ikke manfold, men MANGFOLD selvfølgelig!

Skrevet

Ja, eller med de som er svarte? :)

Jeg mener han sa at han ikke tok hensyn til hvilken farge elgen hadde, og at den muligens kunen være steril. Jeg innbiller meg at elgjegere vet hva de snakker om jeg da.

Skrevet

Jeg reagerte sterkt på ordet feilprodukt!

Man kaller vel ikke noe levende for et feilprodukt? Det forbinder jeg med feil på en bil, klær, altså ting....

Hårreisende feilbruk av ord!!!

Skrevet

Helt enig med deg i det, og jeg synes at denne elgen godt kan bli spart under jakta.

Men spørsmålet i artikkelen var vel ikke at den skulle skytes fordi den var albino, men at jegeren mente at den ikke skule spares fordi den var albino. Han mente vel at en elg er en elg, og at han derfor kan skyte den like godt som en ikke-albino elg.

"Jegeren har stått fram i flere medier og sagt at han vil skyte elgen, fordi han mener at en hvit elg ikke hører hjemme i norsk natur."

Skrevet

"Jegeren har stått fram i flere medier og sagt at han vil skyte elgen, fordi han mener at en hvit elg ikke hører hjemme i norsk natur."

OK, leste ikke godt nok da, skjønner jeg! *S*

Men fikk med meg dette, som da antagelsen i tidl innlegg er basert på:

"- Fellingstillatelsen er gitt på alder og kjønn. Det står ingenting om farge. Derfor kommer vi ikke til å spare den selv om den er hvit, sier jegeren. "

Gjest grønn fe
Skrevet

den hvite elgen må jo være i mye større fare for å bli skutt. -ja, hvis ikke jegeren tror det er den bleikfeite naboen da. :o /

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...