Gå til innhold

Hvem skal du sjekke i skattelistene?

Anbefalte innlegg

Gjest Skattelistene
Skrevet

Jeg skal sjekke søsken, søskens barn, foreldre og om der har vært flytting av penger innad i familien og slekta på min side.

Ellers blir der litt tilfeldig sjekking.

Gjest gidder ikke
Skrevet

Jeg sjekket ingen i fjor, og det gjør jeg nok ikke nå heller.

Skrevet

Jeg sjekker aldri noen. Noe kjedeligere kan jeg ikke tenke meg, tror jeg.

Gjest Skattelistene
Skrevet

Jeg sjekket ingen i fjor, og det gjør jeg nok ikke nå heller.

Da er du en engel midt iblant oss. :)

Skrevet

Arbeids kolleger, folk med samme stilling jeg har i firmaet, gamle klasse kamerater..

Gjest Skattelistene
Skrevet

Enda en engel! :)

Sjekker du ikke slekta da?

Skrevet

Sitter ikke akkurat og venter på skattelistene for å sjekke noen, nei.

Har vel sjekket noen fra tid til annen,- men oftest for å finne fødselsår (det var vel før det stod, ikke nå kanskje...)

Skrevet

De listene får være i fred for meg, ja. Ser du spør de andre ikke-sjekkerne om ikke de skal sjekke slekta - kommuniserer dere ikke med hverandre i din slekt..? Om jeg hadde være interessert i hva svogeren min tjener så ville jeg spurt ham.

Skrevet

De listene får være i fred for meg, ja. Ser du spør de andre ikke-sjekkerne om ikke de skal sjekke slekta - kommuniserer dere ikke med hverandre i din slekt..? Om jeg hadde være interessert i hva svogeren min tjener så ville jeg spurt ham.

"Om jeg hadde være interessert i hva svogeren min tjener så ville jeg spurt ham. "

De notoriske skattelistsjekkerne spør vel kanskje først, og kontrollerer siden...og fryyyyder seg hvis de finner avvik ;-)

Skrevet

Enda en engel! :)

Sjekker du ikke slekta da?

Nei, det har jeg ingen interesse av. I tillegg vet jeg ganske sikkert hva de tjener.

Det er jo ikke noe galt å sjekke skattelistene i og for seg. Jeg bare ser ikke vitsen. Hva får du ut av det?

Gjest gidder ikke
Skrevet

Helt enig med deg. Jeg har en venninne som jeg vet kommer til å sjekke oss, og faktisk så synes jeg det er litt ubehagelig. Jeg synes det er litt personlig med økonomi, jeg.

Gjest glimsdal
Skrevet

Hvis jeg skulle gjøre det. måtte det være none på jobben. Det som er oppgitt i tall på skattelistene, stemmer ikke alltid med hva folk tjener på vanlig arbeid. Det er kun folk med " normal " lønn en kan sjekke. De fleste med høy inntekt har div. fradrag, firmabil, aksje utbytte osv.osv. som ikke kommer frem av skattelistene. Det er helt enkelt umulig å vite hva folk med høy inntekt egentlig har som lønn, og hva som ikke er lønn.

Gjest Signe Signatur
Skrevet

Hva mine foreldre og søsken tjener vet jeg sånn cirka, og hvis jeg lurer kan jeg spørre dem. Det samme gjelder venner.

De eneste det er gøy er å sjekke er ekser, og de folka jeg hata på ungdomsskolen/gymnaset. Men det holder en gang, jeg sjekker ikke om situasjonen deres har forandret seg fra et år til et annet og det er noen år siden jeg slo opp folk jeg mislikte og fryda meg over å tjene bedre enn dem.

Gjest Skattelistene
Skrevet

Nei, det har jeg ingen interesse av. I tillegg vet jeg ganske sikkert hva de tjener.

Det er jo ikke noe galt å sjekke skattelistene i og for seg. Jeg bare ser ikke vitsen. Hva får du ut av det?

Vi spør aldri hverandre om hva den andre tjener, og ingen sier noe frivilligg. Dessuten jobber en av mine nærmeste svart, og det er jævla irriterende. Nå skal jeg nok en gang få irritere meg over det ved å sjekke at listene ikke stemmer...

Også sjekker jeg alle legene og ansatte her på Dol hva de tjener, hva gynon og legen min tjener, om det har blitt kakser av medelever fra barneskolen osv. Masse gøy underholdning skal jeg si deg. :)

Gjest Skattelistene
Skrevet

Hvis jeg skulle gjøre det. måtte det være none på jobben. Det som er oppgitt i tall på skattelistene, stemmer ikke alltid med hva folk tjener på vanlig arbeid. Det er kun folk med " normal " lønn en kan sjekke. De fleste med høy inntekt har div. fradrag, firmabil, aksje utbytte osv.osv. som ikke kommer frem av skattelistene. Det er helt enkelt umulig å vite hva folk med høy inntekt egentlig har som lønn, og hva som ikke er lønn.

Her kan du sjekke de reelle tallene for mange av oss iallefall:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=341909

Skrevet

Vi spør aldri hverandre om hva den andre tjener, og ingen sier noe frivilligg. Dessuten jobber en av mine nærmeste svart, og det er jævla irriterende. Nå skal jeg nok en gang få irritere meg over det ved å sjekke at listene ikke stemmer...

Også sjekker jeg alle legene og ansatte her på Dol hva de tjener, hva gynon og legen min tjener, om det har blitt kakser av medelever fra barneskolen osv. Masse gøy underholdning skal jeg si deg. :)

Men hva får du ut av å vite disse tingene?

Gjest Elextra
Skrevet

Skattelistene opplyser jo uansett bare nettotall, og trenger ikke si noe om brutto inntekt eller reell formue.

Men må innrømme at jeg er nysgjerrig nok til å slå opp noen kolleger og andre jeg kjenner. Slekta er jeg ikke så nysgjerrig på.

Skrevet

Tja.. litt slekt, litt kolleger, sjefen og noen naboer:)

Da er vel jeg tilfredsstilt..

Gjest Skattelistene
Skrevet

Men hva får du ut av å vite disse tingene?

Jeg får litt kortere nese!

Skrevet

Skal se etter hvor mye en slektning har klart å knabbe til seg...

Jeg ser ikke etter så mange, det blir mer tilfeldig. Har en slektning som sjekker listene og kommenterer forume/inntekt i etterkant.. egentlig så burde de ikke vært lagt ut etter min mening.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...