flisa Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Skal se etter hvor mye en slektning har klart å knabbe til seg... Jeg ser ikke etter så mange, det blir mer tilfeldig. Har en slektning som sjekker listene og kommenterer forume/inntekt i etterkant.. egentlig så burde de ikke vært lagt ut etter min mening. De har alltid vært offentlige - men det skal vel litt til å gå og snoke i bøkene - hehe 0 Siter
Gjest Debra irl Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg skal sjekke ei venninne som alltid er såååå oppgitt over at jeg "aldri" har råd til å være med ut og spise, teater, konserter etc. Jeg er mye ute, men ikke like mye som henne. Hun provoserer meg. Så jeg har lyst til å printe ut hennes og mine tall og sende til henne. Jeg har en oppfatning av at hun har omtrent dobbel årslønn av hva jeg har. Så derfor henne. 0 Siter
flisa Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Sitter ikke akkurat og venter på skattelistene for å sjekke noen, nei. Har vel sjekket noen fra tid til annen,- men oftest for å finne fødselsår (det var vel før det stod, ikke nå kanskje...) her står det til og med fødselsdato: trykk på 2001: http://www.aftenbladet.no/skatt 0 Siter
EllaJo Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 De har alltid vært offentlige - men det skal vel litt til å gå og snoke i bøkene - hehe uansett så viser ikke disse skattelistene min reelle inntekt og formue. Bare sååå innmari irriterende å få høre "jasså, så du hadde xx i inntekt i fjor du, og så har du spart så å så mye i fjor" 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Ingen. Jeg synes det er utrolig lattelig at folk skal sitte og snoke i andres liv på denne måten. 0 Siter
flisa Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 uansett så viser ikke disse skattelistene min reelle inntekt og formue. Bare sååå innmari irriterende å få høre "jasså, så du hadde xx i inntekt i fjor du, og så har du spart så å så mye i fjor" jeg ler av folk jeg da - som ikke vet forskjell på netto og brutto -og sier det. 0 Siter
morsan Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 jeg ler av folk jeg da - som ikke vet forskjell på netto og brutto -og sier det. - eller folk som ikke skjønner at mengden tilgodeskatt ikke sier noe om hvor "lur" du har vært! ;-) Husker en gang det var snakk på et venninnetreff om hvor mye man hadde fått igjen på skatten, og ei var sååå fornøyd over at hun fikk igjen mest av oss alle! :-) Hun sa at hun var fornøyd med at hun hadde klart å utnytte skattesystemet på denne måten! *he he* Men i motsetning til deg hadde jeg ikke hjerte til å ta fra henne livsløgnen! ;-) 0 Siter
flisa Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 - eller folk som ikke skjønner at mengden tilgodeskatt ikke sier noe om hvor "lur" du har vært! ;-) Husker en gang det var snakk på et venninnetreff om hvor mye man hadde fått igjen på skatten, og ei var sååå fornøyd over at hun fikk igjen mest av oss alle! :-) Hun sa at hun var fornøyd med at hun hadde klart å utnytte skattesystemet på denne måten! *he he* Men i motsetning til deg hadde jeg ikke hjerte til å ta fra henne livsløgnen! ;-) Jeg er drepende i selskap jeg - og har få venner 0 Siter
fugazi Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Hvis jeg skulle gjøre det. måtte det være none på jobben. Det som er oppgitt i tall på skattelistene, stemmer ikke alltid med hva folk tjener på vanlig arbeid. Det er kun folk med " normal " lønn en kan sjekke. De fleste med høy inntekt har div. fradrag, firmabil, aksje utbytte osv.osv. som ikke kommer frem av skattelistene. Det er helt enkelt umulig å vite hva folk med høy inntekt egentlig har som lønn, og hva som ikke er lønn. Hvis du tar tallene du finner i skattelista, stemmer de ikke for NOEN med vanlig fulltidsjobb. Men med noen små utregninger, så er det ingen sak å finne reell årslønn og faktisk betalt skatt. Men som du sier: Har man svære fradrag, eier aksjer og mye annet, så blir det mye vanskeligere. 0 Siter
fugazi Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 uansett så viser ikke disse skattelistene min reelle inntekt og formue. Bare sååå innmari irriterende å få høre "jasså, så du hadde xx i inntekt i fjor du, og så har du spart så å så mye i fjor" Såfremt du er vanlig lønnsmotatker med og ikke har enorme fradrag (utover "standard" som minste- og gjeldsrentefradrag), og ikke eier store aksjeposter, er det ingen sak å regne ut reell årslønn og faktisk betalt skatt ut fra tall i skattelistene. Sånn til opplysning 0 Siter
Gjest Baugspryden Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Vet om noen som bør sjekke sin *grådige svigermor* 0 Siter
Atene Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Såfremt du er vanlig lønnsmotatker med og ikke har enorme fradrag (utover "standard" som minste- og gjeldsrentefradrag), og ikke eier store aksjeposter, er det ingen sak å regne ut reell årslønn og faktisk betalt skatt ut fra tall i skattelistene. Sånn til opplysning Der kom du meg i forkjøpet ;-) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Vet om noen som bør sjekke sin *grådige svigermor* hehe... 0 Siter
EllaJo Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Såfremt du er vanlig lønnsmotatker med og ikke har enorme fradrag (utover "standard" som minste- og gjeldsrentefradrag), og ikke eier store aksjeposter, er det ingen sak å regne ut reell årslønn og faktisk betalt skatt ut fra tall i skattelistene. Sånn til opplysning joda, det vet jeg. Men den personen skjønner ikke det. H*n tror det er eksakte tall alt som står... 0 Siter
tonie Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Ingen. Det interesserer meg null og niks hva andre tjener. Hva hjelper det meg å vite det??? 0 Siter
fugazi Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Der kom du meg i forkjøpet ;-) hehe ser at dinside.no også prøver seg med en eller annen form for kalkulator. 0 Siter
fresja Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg sjekker vel kanskje noen kolleger og sliktninger. Tallene sier ikke så mye likevel. Noen har mye større fradrag enn andre. Synes du noen i tilsvarende jobb som deg tjener misunnelsesverdig mye, kan det være at han jobber 160%, mens du jobber 80%! Noen kan ha inntekter vi ikke vet om utenom den vanlige jobben. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.