Gjest ole arne Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Har man som kunde rett til pengene tilbake ved retur av vare hvis man har kvittering?? 0 Siter
Gjest ikke alltid Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Noen steder, mens andre steder får du tilgodelapp eller varer til samme sum. 0 Siter
Gjest kommer an på Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Kommer vel an på hvilke type vare. 0 Siter
citoyen Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Kun ved postordre, telefonsalg og internettkjøp. Ved kjøp over disk er du avhengig av butikkens velvilje. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Kommer an på forutsetningene for kjøp. Varer på salg kan gjerne ikke returneres, og som oftest får du tilgodelapp fremfor penger. alternativt en annen vare. 0 Siter
Gjest elkjøp Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Kun ved postordre, telefonsalg og internettkjøp. Ved kjøp over disk er du avhengig av butikkens velvilje. Elkjøp har jo sine egne regler. 30 dagers returrett, pengene tilbake, uten at de spør om grunn 0 Siter
Gjest sjekk med butikken Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Kjøpsloven har regler om varer med mangel, og angrefristloven har spesielle regler som gjelder ved postordresalg og lignende. Men dersom man bare vil returnere en feilfri vare kjøpt i butikk, fordi man har ombestemt seg, så er det ingen LOVregler som gir rett til noe som helst. Det er da opp til den enkelte butikk å sette regler for om og når du kan returnere mangelfrie varer, f eks krav om at du må returnere innen 7 dager eller 30 dager, og om du har krav på penger tilbake eller bare tilgodelapp. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Som hovedregel: Nei. Unntak dersom du har bestilt over postordre/internett/telefon. Og en del butikker har egen policy på dette. 0 Siter
KriH Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Er forskjellig fra butikk til butikk. De store kjedene som Hennes & Mauritz, Cubus, Kappahl, Lindex, Din Sko, Økonomisko etc har som regel rundt en ukes åpent kjøp. Elkjøp og Lefdal også på noen varer (ikke lenger på mobiltelefoner, tror jeg) Internett og Postordre har åpent kjøp i som oftes 14 dager... Hvilken butikk var det du lurte på da? 0 Siter
KriH Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Kjøper man i en butikk uten åpent kjøp, lønner det seg å deponere på varen, men igjen kommer det ann på butikk og hva slags vare.. 0 Siter
citoyen Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Elkjøp har jo sine egne regler. 30 dagers returrett, pengene tilbake, uten at de spør om grunn Jepp. Men det er som sagt butikkens velvilje, ikke noe man har rett på (ved lov) 0 Siter
Dorthe Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Hvis du er usikker på det du kjøper kan du deponere på det et par dager. Jeg prøver aldri klær i butikker men deponerer på det jeg ikke er sikker på passer og så leverer jeg det tilbake igjen hvis det ikke var slik jeg trodde. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.