Gå til innhold

Dr. Moen progesterontilskudd ved graviditet


marthea

Anbefalte innlegg

Hei Dr. Moen

Jeg har blitt gravid på 2. prøverørsforsøk. Er 5 uker på vei idag.

Etter egguttaket på klinikken jeg tok forsøket, fikk jeg progesteron stikkpiller (settes i skjeden) på 400 mg. pr. døgn. Nå som jeg er gravid skulle jeg gå ned til 300 mg pr døgn.

Jeg var hos legen idag som henviste meg til gynekolog. Men jeg skal ikke dit før om to uker for UL. Jeg nevnte dette med progesterontilskuddet og at jeg har endometriose. Jeg har hørt at ved endo kan man ha for lite progesteron i kroppen, dvs. at luteralfasen er altfor kort.

Siden dette ikke var hennes felt, så skulle jeg ta det opp med gynekolog.Men det blir jo ikke før om 2 uker til.

jeg skal etter avtale med klinikken ta disse stikkpillene til jeg er 10 uker gravid.

Men jeg ble litt bekymret og lurer på om jeg får i meg nok progesteron. Jeg har tidligere hatt en missed abort så jeg er nok litt ekstra bekymret for tida.

Dette ble litt rotete formulert, men jeg håper du kan svare meg

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Gratulerer med graviditeten!. Endometriosepasienter har ikke mindre progesteron enn andre kvinner og du skal bare fortsette med det progesteron som du har fått anbefalt. Lykke til med den videre graviditet!

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...