Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!!

Eg har vore svært plaga av tett nese-propp i øre?? -klump i halsen-hoster opp slim,

uten at det blir funnet noe galt...

Tok en halsprøve hos legen med dette resultatet:

Middels vekst av:

ENTEROBACTER SPECIES

Middels VEKST AV:

CANDIDA ALBICANS

Trenger eg behandling for dette ????

Lurer også på korleis eg skal gå fram for å klare å finne ut ka" som gjer at eg er plaga med luftveiene..

Tusen takk for hjelpa,håper på snarlig svar.

edda

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24871-halspr%C3%B8ver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Kjære Edda,

Hverken Enterobacter eller Candida regnes som vanlige årsak til hals/neseinfeksjoner . Derimot forekommer de ofte som en slags opportunistiske gratispassasjerer i kjølvannet av andre mer sykdomefremkallende bakterier eller virus. De opptrer også ofte etter at andre bakterier er blitt fjernet med antibiotikabehandling. De kan medvirke til at sykdommen drar i langdrag, men jeg tror ikke det er noe særlig poeng å prøve å behandle disse med antibiotika. Jeg ville prøve med saltvannskylling, evt. slimløsende medikamenter før jeg overveide antibiotika.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24871-halspr%C3%B8ver/#findComment-104533
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...