Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en 32 år gammel jente som fikk mitt andre barn for snart 4 mnd. siden. På slutten av svangerskapet var jeg veldig plaget med hemorider, men disse forsvant rett etter fødselen. Har alikevel siden dengang vært plaget med smerter og ubehag ifm avføring, og som følge av dette har det kommet litt blod på papiret når jeg tørker meg. Det har da også vært blod PÅ avføringen. Jeg var for noen år siden plaget periodevis med en såkalt analfissur (fikk konstatert dette av lege), og fikk en salve som virket bra. Det som bekymrer meg denne gangen er at problemet ikke går bort, enda jeg har brukt Alcos Anal til og fra i snart 4 mnd.

Jeg var hos legen for et par dager siden, og hun både kikket og kjente oppi rompen. Hun sa hun kjente hemoridene, men kunne ikke se noen sprekk. Ba meg ta det med ro, og ikke bekymre meg, og gav meg samtidig en kombinasjons-pakning (salve og stikkpiller) på Scheriproct. Kan en legen ved hjelp av en såpass enkel undersøkelse si om det er grunn til bekymring? Skal tilbake om 2 uker for å se om dette har hatt noen effekt. Er alikevel bekymret for at jeg ikke skal bli kvitt dette, og at det kan skyldes andre underforliggende ting. Tenker da mer spesifikt på kreft, vet om to unge mennesker på min alder hvor den ene fikk tykktarmskreft (og døde :() og en annen som har fått endetarmskreft. Hvor stor er sjansen for at noe sånt kan ramme en på min alder? Kan kreft utvikle seg fort på 4 mnd isåfall? (i og med dette er så lenge jeg har hatt plagene mine) Har ingen smerter ellers, føler meg frisk og fin. Er ingen kreftforekomster i familien min heller.

Uff, blir sprø av dette, tærer virkelig på meg psykisk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/249069-livredd-for-kreft/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest collett

Synes du skal slappe av. Prøv å tenke rasjonelt, nå er det sykdomsangsten som har grepet på deg.

Det er overveiende sannsynlig at plagene dine har sammenheng med dine tidligere plager og med svangerskap/fødsel.

Hvis du ikke klarer å slå deg til ro bør du oppsøke lege på nytt og forklare hva du er redd for. Da er jeg temmelig sikker på at legen vil berolige deg. Hvis du insisterer kan han/hun sikkert ta flere tester også. Men det er bare for å berolige deg i tilfelle.

Prøv å glede deg over livet og barnet ditt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/249069-livredd-for-kreft/#findComment-1956312
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...