Joell Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hei. Jeg har hatt litt problemer med øyene mine i det siste. For ca 5 uker siden begynte jeg å blir rød i øyene. Gjorde ikke noe med det første, men da det bare ble verre og ble mer og mer ubehagelig gikk jeg til lege. Jeg fikk noen øyedråper som heter Spersadex med Kloramfenikol (av turnuslege) Noe jeg hadde fått året før og blitt frisk av. Det jeg hadde da, og nå er slimhinnebetennelse. Jeg ble bedre etter en ukes bruk av disse øyedråpene. Men så begynte jeg å klø og bli irritert på øyene igjen (speiselt på kveldstid) Da dette heller ikke ble bedre dro jeg igjen, til min fastlege denne gang, og fikk noen nye øyedråper ( slike en for mot øyekatarr). Etter en ukes bruk med dette, var jeg lenger ikke så rød på øyet men nå gjorde spesielt det ene øyet vondt. Smerten kan jeg kjenne helt på innsiden (inni hodet) og ut. Det syns jeg er litt skremmende og gikk til legen igjen. Han syns øyet så fint ut, men da han kikket litt nærmere, var det akkurat som noen humper under det nederste øyelokket. Han ba meg kjøpe spersallerg og mente jeg ville bli bra igjen etter ett døgn. Jeg kjenner ennå smerte i det ene øyet mitt og begynner å lure på hva det kan være?? Kan en få så vondt i øyet fordi en trenger briller eller kan det være noe verre?? Kreft i hodet? Kreft i øyet? Er litt flaut å gå til legen igjen hvis jeg bare overbekymrer meg. Kan det rett og slett være overanstrengelse av øyet? Har ikke så vondt rett etter jeg har våknet 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249132-vondt-i-%C3%B8yet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Kreft på øyelokket skal du ikke bekymre deg for.. mer sannsynlig har du en kronisk irritasjon, kanskje pga tørre øyne. Mye jobb foran PC og tørt inneklima kan forværre. Kanskje bør du bruke øyedråper til daglig; av typen "kunstig tårevæske"; de har flere typer reseptfritt på apoteket. Men dersom du stadig får tilbakefall, synes jeg du burde undersøkes av øyelege. Hovedregel er også at et ensidig rødt og smertefullt øye skal undersøkes av spesialist; det kan være snakk om dypere betennelser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249132-vondt-i-%C3%B8yet/#findComment-1957340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.