Gå til innhold

F*** j*** fysioterapi :(

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal det gjøre så fryktelig vondt, være så vanskelig?? Har en kjempeflott fysioterapaut. Psykomotorisk. Kan virkelig det hun holder på med og har fått masse hjelp, gått der siden jul. Men - ibant blir det bare så vanskelig!! Vi komuniserer veldig forskjellig, og det leder stadig til misforståelser. Og jeg er så utrolig langt i fra der at jeg kan våge å kjenne meg trygg, å spørre osv. Og klarer veldig ofte ikke å stole på henne og det gjør så forbasket vondt.

Å stå der, på slutten av timen der vi plutselig kom borti noe stort som åpnet seg, men det måtte vi "lukke" for det var ikke tid. Det gjør så vond både å "bli åpnet" og å måtte lukke!! Alltid alene med smerten. Allid!! Hater det!!

"Hva trenger du nå?" spør hun. Vel - jeg trenger masse tid, en "mamma" eller et trygt menneske og å få gråte. Men - det er jo ingen mulighet, så da blir det å sette seg ned, puste, få igjen kontrollen. Så spør hun om det er ok å gå ut i verden og jeg svarer ja. Kan jeg stole på det, sier hun. Ja sier jeg. Og vet ikke hva hun spør om. Hva da ok? Jeg kommer ikke til å skade meg eller hoppe utfor et stup eller noe. så ja, det er vel ok.

Men har en uke foran meg der jeg må kjempe mot alle stemmene som IKKE vil tilbake dit. Mot de som vil hate dette mennesket og sier hun vil meg vondt. For sånn er det jo ikke, vet det, men.. Ikke der innerst inne, der tankene, fornuften, voksne meg ikke slipper helt til enda.

Det blir mye gråt. Og mye kjemping mot gråt, for den har jo ikke plass hele tiden. Og er redd det går hardt utover tigergutt.. Bare måtte få ut litt frustrasjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/249189-f-j-fysioterapi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Serafin

Hei skal.

Jeg holder også på med psykomotorisk fysioterapi. Sist jeg var hos henne var alt svart. Jeg er sliten hele tiden. Trøtt.

I går var en vond dag, i dag skulle jeg vært på jobb, men orket ikke...Jeg jobber med meg selv, det har jeg gjort i mange år. Hvorfor tar det så lang tid?

Jeg gråter ikke slik du gjør. Jeg kjenner mange ganger ikke den fysiske smerten. Enda det er harde knuter hun kjenner på. Gjør det vondt nå spør hun? Jeg kjenner ingen ting.

Men følelsene sitter i kroppen min, sier hun... Vi snakker noen timer,da rører hun meg ikke. Det er når det blir for mye følelser. Hun er så varsom.

Hun lærer meg grensesetting. Det er så viktig.

I morgen må jeg på jobb. Jeg vil ikke være for mye borte. Jeg vil jobbe. Jeg jobber femti prosent.

Onsdag skal jeg til henne igjen. Før gikk jeg hos psykolog i fem år. Så begynte jeg med dette her.

Jeg har holdt på med terapier i ti år. En evighet. To år i tillegg gikk jeg noe vannvittig ofte til lege. Så det bli tolv år tilsammen.

Vi jobber med saken skal. Jeg er glad jeg får denne terapien.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/249189-f-j-fysioterapi/#findComment-1956963
Del på andre sider

Hei skal.

Jeg holder også på med psykomotorisk fysioterapi. Sist jeg var hos henne var alt svart. Jeg er sliten hele tiden. Trøtt.

I går var en vond dag, i dag skulle jeg vært på jobb, men orket ikke...Jeg jobber med meg selv, det har jeg gjort i mange år. Hvorfor tar det så lang tid?

Jeg gråter ikke slik du gjør. Jeg kjenner mange ganger ikke den fysiske smerten. Enda det er harde knuter hun kjenner på. Gjør det vondt nå spør hun? Jeg kjenner ingen ting.

Men følelsene sitter i kroppen min, sier hun... Vi snakker noen timer,da rører hun meg ikke. Det er når det blir for mye følelser. Hun er så varsom.

Hun lærer meg grensesetting. Det er så viktig.

I morgen må jeg på jobb. Jeg vil ikke være for mye borte. Jeg vil jobbe. Jeg jobber femti prosent.

Onsdag skal jeg til henne igjen. Før gikk jeg hos psykolog i fem år. Så begynte jeg med dette her.

Jeg har holdt på med terapier i ti år. En evighet. To år i tillegg gikk jeg noe vannvittig ofte til lege. Så det bli tolv år tilsammen.

Vi jobber med saken skal. Jeg er glad jeg får denne terapien.

Takk for svar. Kjenner ingen andre som gjør akkurat dette. Er vel som nybegynner å regne, hat bare gått i terapi i to år, nesten. Håper det ikke må ta så lang tid.. Er og veldig glad for at jeg får terapi. Er en dobbelthet som er vanskelig ofte. For at den gjør meg og så frustrert!!

Gråt ikke før og fortsatt nesten aldri med andre. I dag r det bare vondt. Å våge å kjenne, slippe opp litt og så pang, smelles døren igjen. Selvom det ikke var ment sånn. Men kjennes sånn, som et slag Men overlever jo..

Er visst lange prosesser dette. Liker det ikke.. Håper du får bedre dager!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/249189-f-j-fysioterapi/#findComment-1957022
Del på andre sider

javelda1365380927

Skal, min lillevenn!!!!

Tenker på deg i kveld, og håper du snart føler deg bedre.

Forstår at du har det tøft nå.

NB! Det er når man er på bunnen, det garantert begynner¨å gå opp igjen! Vet at du vet, men kanskje du trenger å høre det igjen og igjen i kveld.

I dag åpnet du et gammelt sår, og du føler deg alene med all smerten.. Du ble sendt på dør, fordi tiden var ute... Jeg kunne ristet den tullingen som fant på at alle behandlingstimer skal bare vare 45 min! Er bare så j..at alt det største arbeidet skal visstnok skje mellom timene, alene. Vondt at det skal være sånn.

*Passe på Skal, låner deg en hånd og holde i*

Jeg får ikke msn til å virke, men jobber med saken. Har innstallert progr. på nytt uten at det hjalp, nå forsøker jeg og bli klok på alle sikkerhetsinnstillingene...Jeg mangler visst plutselig noe. grrrr.. men jeg er på gjestechat i kveld, om du trenger Noen!

Sender i allefall over mange mange gode nettklemmer!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/249189-f-j-fysioterapi/#findComment-1957218
Del på andre sider

Skal, min lillevenn!!!!

Tenker på deg i kveld, og håper du snart føler deg bedre.

Forstår at du har det tøft nå.

NB! Det er når man er på bunnen, det garantert begynner¨å gå opp igjen! Vet at du vet, men kanskje du trenger å høre det igjen og igjen i kveld.

I dag åpnet du et gammelt sår, og du føler deg alene med all smerten.. Du ble sendt på dør, fordi tiden var ute... Jeg kunne ristet den tullingen som fant på at alle behandlingstimer skal bare vare 45 min! Er bare så j..at alt det største arbeidet skal visstnok skje mellom timene, alene. Vondt at det skal være sånn.

*Passe på Skal, låner deg en hånd og holde i*

Jeg får ikke msn til å virke, men jobber med saken. Har innstallert progr. på nytt uten at det hjalp, nå forsøker jeg og bli klok på alle sikkerhetsinnstillingene...Jeg mangler visst plutselig noe. grrrr.. men jeg er på gjestechat i kveld, om du trenger Noen!

Sender i allefall over mange mange gode nettklemmer!

Takk!!!! Kommer! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/249189-f-j-fysioterapi/#findComment-1957253
Del på andre sider

Gjest Serafin

Takk for svar. Kjenner ingen andre som gjør akkurat dette. Er vel som nybegynner å regne, hat bare gått i terapi i to år, nesten. Håper det ikke må ta så lang tid.. Er og veldig glad for at jeg får terapi. Er en dobbelthet som er vanskelig ofte. For at den gjør meg og så frustrert!!

Gråt ikke før og fortsatt nesten aldri med andre. I dag r det bare vondt. Å våge å kjenne, slippe opp litt og så pang, smelles døren igjen. Selvom det ikke var ment sånn. Men kjennes sånn, som et slag Men overlever jo..

Er visst lange prosesser dette. Liker det ikke.. Håper du får bedre dager!

Det behøver ikke ta så lang tid for deg i terapi. Jeg begynte veldig sent i livet mitt. Da balet det på seg med vonde opplevelser (føler jeg).

Jo tidligere du kommer i behandling desto bedre. Det avhenger vel også av hvor skadet en er. :o(

Jeg føler også at en av terapeutene jeg hadde gjorde mer skade enn gavn. Dessverre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/249189-f-j-fysioterapi/#findComment-1957857
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjør du det?

Det behøver ikke ta så lang tid for deg i terapi. Jeg begynte veldig sent i livet mitt. Da balet det på seg med vonde opplevelser (føler jeg).

Jo tidligere du kommer i behandling desto bedre. Det avhenger vel også av hvor skadet en er. :o(

Jeg føler også at en av terapeutene jeg hadde gjorde mer skade enn gavn. Dessverre.

Jeg også blir litt skremt når du skriver at du har gått i terapi i 12 år. Jeg har gått til psykolog i litt over ett år, og føler at det er mye. Problemet er at jeg ikke greier å snakke om overgrepene jeg er utsatt for. Får nærmest panikk bare han nærmer seg temaet med et uskyldig spørsmål. Lurer på om jeg noen gang greier å fortelle...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/249189-f-j-fysioterapi/#findComment-1958415
Del på andre sider

Takk, håper du har rett! Vondt når terapauter skal gjøre det værre!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/249189-f-j-fysioterapi/#findComment-1959128
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...