Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei. jeg har vært plaget litt av at etter jeg har vært på do og gjort fra meg, så kommer d blod. i dag skjedde d også. d er ikke hele tiden, men av å til skjer d. idag da jeg var på toalettet og gjorde fra meg var d litt vondt. da jeg tørket meg var d veldig mye blod på papiret. hva kan d være? d var blod på avføringen også slik jeg så d. er d noe alvorlig? d var meg blod, nå begynner jeg å bli veldig bekymret. jeg er ikke jente, så det kan ikke være mensen for å ha d klart. skal jeg gå til lege eller hva skal jeg gjøre? hilsen mped.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/249194-trenger-svar-fort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Vanligvis er ikke friskt blod på papiret rett etter avføring tegn til alvorlig sykdom. oftest er årsaken hemorider eller sprekk i huden; såkalt anal-fissur. Førstnevnte kan være smertefritt, mens sistnevnte ofte gir sterke smerter i forbindelse med avføring. les litt om disse to diagnosene her i doktoronline; mange gode råd har vært gitt. Dersom du har følelse av passasjehinder for avføringen, eller du har redusert allmenntilstand, eller har passert 50år, synes jeg du bør oppsøke fastlege for en sjekk snarest. Hvis ikke kan du se an litt med f.eks Scheriproct rectalsalve ( reseptfritt) og tiltak som bløtgjør avføringen. vedvarende problemer må undersøkes.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/249194-trenger-svar-fort/#findComment-1957349
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...