Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på ca 2år.

Siden han var 1 år,har han reagert på forskjellige ting.

Drikker han ting med melke i,så får han løs avføring,som lukter surt(gul,grønn).Av matvarer som inneholder mye E-stoffer, kjøpe syltetøy,saft,sunda,honning,prim,noen brødsorter,kokte gulerøtter,servelat,fårepølse,banos,vafler får han utslett som gir han: diare,tørr å rød i kinnene,sur lukt av avføringen,eksem lignene utslett på rompa,veldig urolig på kvelden/natten, og utslett i ansiktet.Har tatt prikktest hos lege.Testet positiv på bjørk og egg:

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24927-kumelkallergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære annb

Jeg fikk ikke helt med meg hva spørsmålet ditt var, men det høres ut for meg som om gutten din er allergisk og derfor også har lett for å få reaksjoner på andre matvarer enn de han er allergisk for også. Men du skal være forsiktig med å stadig fjerne ting fra kosten hans fordi det ser ut som om han reagerer. Da kan du lett ende opp i et uføre hvor han nesten ikke kan spise noen ting.

Du burde få hjelp til å finne ut sikkert hva han reagerer på og hva han tåler. Kanskje du burde få time til ham hos en barnelege?

Når det gjelder den mulige reaksjonen på kumelk så vil jeg råde deg til å holde ham helt borte fra melk i 2 uker for så forsiktig å prøve ut litt gul ost, så litt melk i maten hans og så eventuelt litt yoghurt.

Når det gjelder tilsetningsstoffer så er det noen som kan reagere på litt større mengder av dem, og særlig gjelder dette kunstige søtstoff som ofte gir mageproblemer hvis det blir for mye av det. Men ellers er reaksjon på vanlige konserveringsmidler i små doser mye sjeldnere enn man skulle tro.

Hvis det var andre ting du lurte på som jeg ikke har svart på kan du komme tilbake i spalten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24927-kumelkallergi/#findComment-104244
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...