tholi Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hei. Har lest litt på spørsmål og svar om lavt stoffskifte. Har vært hos legen etter å ha følt meg slapp og trett over lengre tid. Har til tider ikke greid å komme meg opp på jobb. Og når jeg går på jobb er jeg kjempe trett gjennom hele dagen, kjennes som om øynene bare vil igjen, som et kjempe trykk i pannen, og svie i øynene. Er ellers også veldig engasjert på jobb og ellers, men kjenner til tider at jeg ikke orker å mene noe, og være med i diskusjoner. Har også i denne perioden vært veldig tett i brystet, har fra før av bronkitt astma. Og har bare trengt å ta astma spray når jeg har vært syk. Mens jeg nå har måttet ta astma spray hver dag, oppti flere ganger. Når jeg leser om lavt stoff skifte kjenner meg igjen i symptomene, og kan egentlig kjenne meg igjen flere år tilbake. Har plutselig begynt å slite med lav forbrenning, kan gå dager mellom jeg går på toalettet. Har vært hos legen og hun sier jeg er i grenseland ift lavt stoff skifte. Slik jeg forstår det, en TSH på 4. Skal ta nye prøver om seks uker. Har også vært hos lunge spesialist, påvist allergi asma, har endel allergier i tilegg. Har alltid likt å sove lenge om morgenen, men det er blitt enda vanskeligere å komme seg opp nå. Måtte bare gå hjem fra jobb i dag, da jeg var så trett, og fikk en kjempe reaksjon da jeg kom hjem og bare gråt og gråt. Synes det er lenge å vente seks uker til å ta nye stoff skifte prøver. Har lyst å være aktiv igjen, med masse energi og overskudd. Tror du det kan være noe med stoff skiftet mitt, og kan allergiene mine ha sammenheng med lavt stoff skifte? mvh tholi 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249350-lavt-stoffskifte-og-allergi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Det er ingen sammenheng mellom allergi og lavt stoffkifte. Men stress og psykisk mstrivsel kan forværre begge sykdommer. Stoffskiftet endrer seg svært langsomt, derfor har det ingen hensikt med raskere kontroll. Symptomer på lavt stoffskifte kan likne veldig på depresjon. prøv å finn ut om du kan være deprimert, og snakk eventuelt åpent med legen din om dette også; be denne eventuelt ta en test på dette. Også her er det god hjelp å få. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249350-lavt-stoffskifte-og-allergi/#findComment-1961562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.