Gå til innhold

NHD! medisiner??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet du har svart på dette spm flere ganger tidligere at når man har eupf så skal man behandles med psykoterapi.

Men hva om man trenger medisin:

Hvilken medisiner vil du anbefale?

Er det noe håp, når man har prøvd maaaaange antidep. fra før av, og stemningstabiliserende o.l. Jeg mener, å man i tillegg går i terapi?

Prøvd:

Seroquel, Cipramil, Zoloft, Seroxat, Fluoxetin, Orfiril, Lamictal.

Er desperat etter svar. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Begynt å gi opp. Sliten av livet.

"Greit nok" at det svinger, det er jo det som er eupf. men det som er verst er vel depresjonen. Sliter veldig med den......

Er det noen håp for meg?Tror nok de fleste jeg har vært i behandling hos sier at det er det ikke.

Krangler som f... med behandleren min. Vil ikke gi meg medisiner. Sier at det jeg må lære meg, er å begynne å jobbe. Joda, greit nok det.....men ting henger sammen. Er ikke bare å begynne å jobbe når man er deprimert heller......da klarer man ikke konsentrere seg, ingenting funker.

Hva skal man gjøre når både en selv og systemet er iferd med å gi opp???

Skrevet

selvsagt finnes der håp.

jeg tror ikke du vil finne noen vidunderkur av medisiner, men du kan være heldig å finne noe som stabiliserer din sinnstilstand noe. det viktige med terapi er ikke bare hva som skjer i timene; men at du også aktivt anvender og jobber med stoffet mellom timene. deretter vil kanskje andre former for terapi være en løsning evt gruppeterapi? innleggelser vil jeg ikke anbefale med mindre du er totalt nedbrutt og psykisk "ødelagt", det aller beste er poliklinisk kontakt med behandler over tid. skal du bli bedre må du leve så normalt som mulig. en jobb eller studier kanskje ville gjort deg godt? jeg snakker ikke full jobb men noen timer i uken slik at du fikk tankene over på noe annet? aktivitet? trener du noe? hva med venner, familie? pleier du ditt nettverk?

Skrevet

Eupf er en vanskelig psykdom, og jeg har samme erfaring som du.Brukt mange forskjellige AD.

Går nå på Efexor og Lamictal,som gir bedring i perioder.Tror nok psykoterapi er veldig viktig i tillegg til medisiner.

Vet hvordan du har det. Jeg vet aldri om jeg er sånn eller slik,så jeg tar ikke sjansen på og gjøre avtaler frem i tid.

Jeg føler jeg har tanker som forstyrrer og tar styringen over meg, og som oftest "vinner".

Det dreier seg om redsel og om

at jeg aldri gjør noe bra nok.

Noen ganger tar jeg meg i nakken og kommer meg ut,selv om jeg føler som jeg gjør,men det koster utrolig med krefter.

Tror det beste du kan gjøre er å gå i psykoterapi. Høre på rådene du får der, og gjøre en god innsats i å følge dem.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...