Gå til innhold

Kløende hodebunn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når du i tillegg til at det klør mister mye hår så bør du sjekke opp grunnen til det og ikke bare gjøre noe med de ytre symptomene.

Men her kommer jeg med mitt gode gamle og velprøvde råd mot kløe i hodebunnen, nemlig å skylle med eddikkvann. En spiseskje eller to med edikk i ett glass vann, dette heller du over håret etter at du har vasket det og skylt godt ut alle shamporester. Virker som en drøm og det lukter ikke eddikk av håret når det er tørt dersom du bruker eplecidereddikk.

Når du i tillegg til at det klør mister mye hår så bør du sjekke opp grunnen til det og ikke bare gjøre noe med de ytre symptomene.

Men her kommer jeg med mitt gode gamle og velprøvde råd mot kløe i hodebunnen, nemlig å skylle med eddikkvann. En spiseskje eller to med edikk i ett glass vann, dette heller du over håret etter at du har vasket det og skylt godt ut alle shamporester. Virker som en drøm og det lukter ikke eddikk av håret når det er tørt dersom du bruker eplecidereddikk.

Ok.Takk for råd!Det kan jo også vere at jeg ikke tåler den shampoen jeg bruker.

Skulle egentlig brukt frisørshampo men har ikke råd=(

Hei:-)

Kanskje bytte til annet merke på sjampo?

Vaske håret sjeldnere - hår er jo ikke fra naturens side laget for å bli vasket hele tiden, og såpen vasker bort all naturlig beskyttelse i hodebunnen.

Bruke balsam?

Frisørsjampo er veldig drøy, så kanskje det lønner seg å bruke litt penger på det likevel.

Spiser du variert og sunt? Enkelte vitaminmangler kan gå ut over hår og negler.

Annonse

Hei:-)

Kanskje bytte til annet merke på sjampo?

Vaske håret sjeldnere - hår er jo ikke fra naturens side laget for å bli vasket hele tiden, og såpen vasker bort all naturlig beskyttelse i hodebunnen.

Bruke balsam?

Frisørsjampo er veldig drøy, så kanskje det lønner seg å bruke litt penger på det likevel.

Spiser du variert og sunt? Enkelte vitaminmangler kan gå ut over hår og negler.

Vasker håret annenhver dag. Det er vel kanskje for ofte? Jeg skal prøve å bytte til annet merke.Har ikke råd til frisørshampo denne mnd hvertfall.. Define er vel eneste merket som nærmer seg frisør shampo?

Jeg spiser ikke usunt. Spiser normalt..=)

Vasker håret annenhver dag. Det er vel kanskje for ofte? Jeg skal prøve å bytte til annet merke.Har ikke råd til frisørshampo denne mnd hvertfall.. Define er vel eneste merket som nærmer seg frisør shampo?

Jeg spiser ikke usunt. Spiser normalt..=)

Neste måned når du får bedre råd kan du jo bestille time hos en frisør og spørre om råd:-)

Jeg vasker håret ca annen hver dag - synes jo ikke det er _for_ ofte.

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg har også kløende hodebunn, og opplever ofte at det kommer når jeg er stresset. Hvis jeg bruker billigsjampoer får jeg det umiddelbart. Bruker derfor kun Kerastase sine produkter, som holder det delvis i sjakk.

Men til det viktigste: når jeg får et "utbrudd" så er det kun en ting som hjelper og det er en sjampo som heter SELUKOS, og som kan kjøpes på apoteket.

Med en gang jeg begynner å klø så vasker jeg håret noen runder med denne, og det blir borte.

Noen sa meg at det jeg har heter seborre, - dvs. overproduksjon av talg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...