Mary Poppins Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg har en liten diskusjon med en venninne her, og lurer på om noen vet dette. Hvorfor smaker helt nypresset appelsinjus annerledels enn jus som kjøpes i kartong i butikken? Det står jo at det er 100% appelsinjus på kartongen også http://www.tine.no/page?id=26&key=18523&cat=1007 Så hvorfor smaker det helt annerledels? 0 Siter
Gjest girl with no name Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 Fordi den ikke ER nypresset kanskje? Hadde det ikke hatt noe å si for smaken, så hadde det vel ikke vært noen vits i å understreke at den var nypresset liksom. 0 Siter
Gjest Strawberryblonde Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 Tror det tine kaller nypresset juice er konsentrat som tilsettes vann og helles på kartong. Nypresset er vel akkurat det - appelsiner som nettopp har blitt til juice uten noen mellomledd. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Skrevet 14. oktober 2006 Fordi den ikke ER nypresset kanskje? Hadde det ikke hatt noe å si for smaken, så hadde det vel ikke vært noen vits i å understreke at den var nypresset liksom. Så tines jus er bare nypresset jus som har stått noen dager? Hvis jeg lar helt nypresset jus stå i en uke så vil den smake som tine sin? 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Skrevet 14. oktober 2006 Tror det tine kaller nypresset juice er konsentrat som tilsettes vann og helles på kartong. Nypresset er vel akkurat det - appelsiner som nettopp har blitt til juice uten noen mellomledd. Så tines jus er bare nypresset jus som har stått noen dager? Hvis jeg lar helt nypresset jus stå i en uke så vil den smake som tine sin? 0 Siter
mAd Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 http://www.tine.no/page?id=26&key=18509&cat=1007 0 Siter
Gjest Strawberryblonde Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 Så tines jus er bare nypresset jus som har stått noen dager? Hvis jeg lar helt nypresset jus stå i en uke så vil den smake som tine sin? Nei. Tine sin juice er appelsiner som har blitt presset, og rett etterpå har vannet blitt trukket ut sånn at bare appelsin...eh...smaken er igjen. Så tilsettes vann før den tappes på kartonger. Tror jeg da. Det er i alle fall sånn jeg alltid har sett for meg at juice lages. 0 Siter
Sofline Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 Nei. Tine sin juice er appelsiner som har blitt presset, og rett etterpå har vannet blitt trukket ut sånn at bare appelsin...eh...smaken er igjen. Så tilsettes vann før den tappes på kartonger. Tror jeg da. Det er i alle fall sånn jeg alltid har sett for meg at juice lages. Sånn lages juice normalt, men ikke Meierienes juice fra Tine (se linken til mAd). 0 Siter
Sofline Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 Den juicen der er laget av konsentrat. Dvs. vannet er fjernet fra juicen, fraktet til Norge og tilsatt samme mengde vann igjen. Så nypresset er den ikke. 0 Siter
Gjest girl with no name Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 Så tines jus er bare nypresset jus som har stått noen dager? Hvis jeg lar helt nypresset jus stå i en uke så vil den smake som tine sin? Ha'kke peil jeg altså! Det var bare et forslag. ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.