Gjest maia Skrevet 17. april 2001 Del Skrevet 17. april 2001 Jeg er ei jente på 16 år som har oppddaget et -for meg- STORT problem! Særlig når jeg strammer rompemusklene blir huden på rompa+ øverste del av lårene helt humpete, dvs celulitter. Dessuten er det noen strekkmerker på lårene. Jeg er da for ung til å ha dette! Hvordan kan jeg få de vekk? Er visstnok ganske tynn (181 64 kg), men rompa mi er jeg hvertfall IKKE fornøyd med.Hørtefor en tid siden at det var lurt å gå fort og stramme rompemusklene samtidig for å få mindre rompe. Føler at cellulitt-probl. har blitt større etterat jeg begynte med denne treningsmetoden!! Noen som vet råd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24987-hejlpcellulitterappelsinhud/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 17. april 2001 Del Skrevet 17. april 2001 Jeg er også 16 år og har det samme problemet som deg. Jeg har hørt at det er viktig å drikke mye vann dersom en er plaget med cellulitter. Jeg har nettopp begynt med det, og vet ikke om det funker, men det er jo verdt å forsøke 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24987-hejlpcellulitterappelsinhud/#findComment-104335 Del på andre sider Flere delingsvalg…
engelendin Skrevet 18. april 2001 Del Skrevet 18. april 2001 Jeg er også 16 år og har det samme problemet som deg. Jeg har hørt at det er viktig å drikke mye vann dersom en er plaget med cellulitter. Jeg har nettopp begynt med det, og vet ikke om det funker, men det er jo verdt å forsøke 16 jeg også, og sliter med de samme problemene, det vil si; strekkmerkene har blitt mindre tydelige etterhvert- lyse som følge av solarium (tror jeg da). mot cellullitene kan man bruke en tørrbørste hver dag. skrubb huden når den er tørr (før du går i dusjen), og skrubb oppover, det vil si ikke sirkelbevegelser. Masser med børsten, og alltid i retning hjertet. Videre er det bra med mye vann, men husk at vann kan samle seg opp i kroppen, og være med på å danne celluittene (gjøre de større har jeg lest). Men dersom man har noen dråper lime/sitron i vannet lagres det ikke på samme måten. Leste også engang at det skal være lurt å dusje i vekselsvis kaldt og varmt vann. Lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24987-hejlpcellulitterappelsinhud/#findComment-104661 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 19. april 2001 Del Skrevet 19. april 2001 Huden består av tre lag. Det øverste laget er meget tynt og vannavstøtende. Det neste laget er tykkere og består av et nettverk med bindevev som gir huden styrke og spenst. I det dypeste laget av huden er det først og fremst fettceller og blodårer. Dette laget er blant annet viktig for kroppens temperaturregulering. Cellulite skyldes at fettvevet i det innerste laget av huden presser mot bindevevet i laget over slik at det oppstår ørsmå "halvkuler". Dersom huden er tynn eller presset fra fettvevet er høyt blir ujevnhetene tydelige. Kvinner har tynnere hud enn menn og har derfor mer cellulite. Hudtykkelsen avtar dessuten med økende alder, hyppig soling, røyking og langvarig. I tillegg er medfødte egenskaper viktige for hudtykkelsen og fordelingen av fett. Fettfordelingen er også avhengig av kjønn. Kvinner har naturlig mer fett omkring Kroppens fettdepoter påvirkes også av vekten samt hormonelle endringer som følge av svangerskap og fødsel. Det finnes ingen kremer som kan endre kroppens fettfordeling og derved minske cellulite. Enkelte kremer og andre behandlingstilbud mot cellulite virker ved å irritere huden litt slik at den forbigående blir litt hoven og derved noe tykkere slik at ujevnhetene for en kort stund blir mindre følbare og synlige. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24987-hejlpcellulitterappelsinhud/#findComment-104925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.