Gå til innhold

ADHD/ADD

Anbefalte innlegg

Er ei jente på 36 og lurer på om jeg KAN ha en av disse diagnosene.Min datter fikk konstatert ADHD for 3 år siden. Jeg føler at jeg har slitt i alle år både på skole og fritid.Er nå sykemeldt igjen fordi jeg føler meg utbrent, har en lang liste med forskjellige jobber gjennom årene som jeg ikke har greid å holde på. Jeg har lesevansker, mattematikk forstår jeg ikke, hukommelse og konsentrasjonsproblemene begynner å bli plagsomme.Jeg har også gjeld som blir tatt tak i nå av en rådgiver på sosialkontoret. Min eks har omsorgen for vår datter siden i fjor, jeg var sliten da han tok lite ansvar i forhold til hennes utredning Etter et år, skulle vi gå over til 50/50. min datter også ønsker dette, hun er 11. Min eks vil ikke. Psykiatrien her jeg bor henviste meg vidre til familievern kontoret da de mente at mine problemer var relatert til min familiesituasjon. Jeg har samboer som har barn fra før og det er stille og rolig hos oss.Han gir meg god støtte. Men hva gjør jeg?Veldig taknemlig for svar.Mvhprimera20

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/249928-adhdadd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MilleBilla

Du måp ta det opp med legen om at du har mistanker om denne diagnosen. Så får du kanskje en utredning, men det er en langsom prosess, og det finnes ingen definitive tester som kan si at du har/ ikke har ADHD/ADD. Det er en rekke forskjellige tester, sammen med din utviklingshistorie, relatert sykdom i fam., tidligere og nåværende somatiske helse som spiller inn. Mange ganger skal en rekke andre diagnoser utelukkes gjennom differensialdiagnosering først, dvs. at man ser hvorvidt dine symptomer er mer nærliggende til andre lidelser.

Så, dette må du ta opp med din lege, som sannsynligvis, om han/ hun finner det sannsynlig, vil sende deg videre til utredning hos en psykiater/ psykologspesialist.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/249928-adhdadd/#findComment-1965750
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...