Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en del utslett på kroppen som jeg lurer på om det kan være psoriasis. Har vært hos lege og hudlege x antall ganger uten å få noe som hjelper. Skal snart begynne på lysbehandling, så vi får se om det hjelper da.

Utslettet mitt er først "usynlig" *hehe* med bare kløe. Etterhvert blir det rødt og litt prikkete, tørt også skorpete. Jeg har litt overalt men er værst i pannen, under øynene, på den ene brystvorten og på leggene. Jeg lurer på om det er psoriasis pga noe som skjedde med kroppen min for noen år siden. Da fikk jeg røde prikker over hele kroppen som etterhver så ut som fiskeskjell. Nå har jeg hvite "pigmentflekker" som arr etter det utslettet. Den gang var det helt tett i tett og det fantes ingen "frisk" hud på hele overkroppen min. Legene fant ikke ut av det før det forsvant igjen etter en måned.

Er ikke sikker på om jeg er på rett forum, men håper noen her har erfaringer med psoriasis og kan svare meg på om det kan være det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24996-psoriasis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Hei Linaa !

Jeg er usikker på hva slags utslett du sliter med, men det høres ikke helt ut som psoriasis. Det er imidlertid vanskelig å vurdere pr. brev.

Utbruddet du hadde for noen år siden kan kanskje ha vært såkalt gutatt psoriasis. Det opptrer gjerne som et enkelt-stående anfall etter f.eks. en hals- eller annen infeksjon (ofte på grunn av streptokokker) hos et ellers hudfriskt barn eller ungdom .

Hvor mange som senere får vanlig psoriasis vet jeg ikke, men jeg tror det gjelder de færreste.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24996-psoriasis/#findComment-104932
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...