Gå til innhold

Tetttransplatasjon i bryst?

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt utsatt for en litt ufrivillig sitvasjon. For noen månder tibake fjerna jeg en føflekk på det ene brystet, og det jeg ikke viste var at hun også tok en god dose fett sammen med føflekken, og brystene min har derfor blitt ganske asymetriske. Det første jeg vil spørre om er, hvordan er praktisen på tilbakeholding av informasjon ved sånne opperasjoner? Har jeg klagerett eller noen rettigheter med tanke på hva hun gjorde? Jeg fikk ingen informasjon om hva hun skulle gjøre, og hun gav meg veldig liten tid på å bestemme meg. Føler meg veldig lurt og utnytta etter det her.Så lurer jeg på om det er mulig å få litt fett transplantert fra et annet sted til brystet? Jeg har ikke funnet noen klinikker som tibyr dette? Finnes de? Jeg har ikke lyst på silikon eller noe som kan lage mer problemer for meg. Jeg vil bare se normal ut igjen som jeg gjorde før.Det verste er at topper og t-skjorter ikke lenger passer som de skal. BH-en blir liksom utfylt bra på den ene siden, men er er ikke mulig å bruke innlegg fordi de i utgangspunktet ser så forskjellige ut nå.Håper du kan gi meg noen tips og råd, for hva slags muligheter/rettigheter jeg har. Jeg er ikke sikkert på om jeg orker noe rettsak ettersom det er et ganske sårbart tema for meg.Takker for hjelp.Annonymjente

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/250176-tetttransplatasjon-i-bryst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Først og fremst bør du fremskaffe kopi av journalen. Dette har du krav på. Klage kan du alltids, men det interessante er jo om det er berettiget eller ikke. Derfor bør du altså få kopi av journalen. På grunnlag av opplysningene der kan man etter å ha undersøkt deg si om noe kunne eller burde vært gjort annerledes.Hvis det f. eks. var en ondartet føflekk, er det riktig å ta med fettet under. Evt. behandling rent kosmetisk anvhenger av hvordan det ser ut. Fett-transplantasjon har vært bannlyst ifbm brytstet, fordi det kan gi forkalkninger som kan vanskeliggjøre cancerdiaghnostikk. Dette er imidlertid igjen i det siste tatt opp til fornyet vurdering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...