Gå til innhold

Atopisk eksem - går ALDRI bort!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er en mann på 42 år, og sliter veldig med atopisk eksem på en fot og mellom fingrene. Plagene er til tider store, og det er dager da jeg ikke kan ha sko/strømper på føttene, og fingrene er bare sår.

Finnes det noen nye alternativer til Kortisonsalver for behandling av slik eksem? Jeg tror min dose av kortisonsalver er brukt opp etter mange år med bruk av dette. Effekten er særdeles dårlig og kortvarig.

KES

Skrevet

Har du prøvd ringblomstsalve iblandet litt teetreeolje? Det hjalp her hjemme og har hjulpet flere.

Du må blande sjøl da. En krukke med salve og 1/3 liten flaske olje.

Skrevet

Gå til fastlegen og be om henvisning til hud-spesialist.

Skrevet

Har du prøvd ringblomstsalve iblandet litt teetreeolje? Det hjalp her hjemme og har hjulpet flere.

Du må blande sjøl da. En krukke med salve og 1/3 liten flaske olje.

Hei og takk for svar.

TeeTre olje er prøvet før, og det har samme kortvarige virkning som hydrokortison. Dvs at huden er like tørr igjen etter noen få timer.

Har ikke prøvet kombinasjonen med salven du beskriver, og vil prøve det.

Takker!!

mil1365380270
Skrevet

Du må unngå ting som gjør at eksemet kommer så mye du kan og smøre forebyggende med en fet krem du liker. Hydrokortisonsalve tilsatt karbamid har etter min erfaring mye bedre effekt enn de med bare kortison.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei og takk for svar.

TeeTre olje er prøvet før, og det har samme kortvarige virkning som hydrokortison. Dvs at huden er like tørr igjen etter noen få timer.

Har ikke prøvet kombinasjonen med salven du beskriver, og vil prøve det.

Takker!!

Vi har når prøvd ut ELIDEL i to måneder på våre to små.

Har fungert forebyggende,

ved siden av kontinuerlig smøring av fuktighetskrem Locobase fetkre / repair.

ta kontakt med speialist.

Lykke til.

http://sosken.blogdrive.com

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...